פחות משלושה שבועות אחרי שנכנס לבית "האח הגדול" הפך גיא איתן, רווק בן 33 מתל אביב, לאחד הדיירים הבולטים בבית העונה. "אני מכיר את אחת המלהקות, שחשבה שאני דמות מעניינת וניסתה לשכנע אותי להיכנס לבית", סיפר רגע לפני שנכנס לבית המפורסם בראיון במלון נווה אילן.

"בהתחלה לא הייתי בעניין, אבל אחרי שחשבתי על זה, אמרתי: למה לא בעצם? כל הקרובים שאלו אותי: למה ל'אח הגדול'? אתה לא אחד שחושף ונחשף, אתה אוהב להיות לבד. אבל הבנתי שאני רוצה לעבור שינוי. החלטתי שאני נכנס לחוויה הזאת כדי ללמוד על עצמי בתקווה שבסוף אשתנה כאדם".

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"הייתי רוצה לשנות סיטואציה ספציפית אחת: בדרך כלל כשאני יושב עם אנשים שלא מכירים אותי, אומרים לי: 'אתה לא מה שחשבנו'. יש פער בין מה שחושבים עליי ומה שאני משדר ובין מי שאני באמת. חושבים עליי שאני רווק מתהולל, שזה ממש לא נכון. לפעמים חושבים שאני אדם לא נחמד, אבל זה בכלל מביישנות, כי אני לא אוהב לשתף ולקשקש. אני לא מאמין בלבלבל את המוח, לא אוהב תשומת לב. אבל אני יודע שאני הולך לעבור תהליך מסוים בבית 'האח הגדול', ובתהליך הזה אני בטוח שייפתחו דברים".

הפורמט לא מתאים לאנשים שלא אוהבים לדבר.
"דומיננטיות היא לא רק בדיבור, אלא גם בשתיקה, ולא תמיד צריך לעשות בלגן כדי לבלוט. אני חושב שזה לא גברי לדבר יותר מדי ובטח שלא לבכות על מה שהיה".

מה גרם לך להיות פחות תקשורתי?
"יש לי עבר משפחתי מורכב. אחרי יותר מדי זמן שאתה לבד, גם אם אתה רוצה לשתף, אין לך את מי, והיות שאני סתגלן - למדתי פחות לדבר ולשתף ולפתור בעיות לבד".

מסע משותף
איתן, כיום עצמאי שעוסק בפיננסים, נולד וגדל בבת ים. "כשהייתי בן 16, ההורים שלי חוו משבר זוגי והחליטו להפריד כוחות", הוא מספר. "כיום הם מנהלים קשר רומנטי, אבל בבתים נפרדים. כשאבא שלי עזב את הבית, כעסתי על אמא שלי, ובגיל 20 היא אמרה לי: 'קח את הרגליים שלך וצא מהבית'. עשיתי טעות שנקטתי עמדה, לא הייתי טוב לאמא שלי, לא כיבדתי אותה. עזבתי את הבית, גרתי לבד. אין לי בגרות, הפסקתי ללמוד והתחלתי ישר לעבוד. הגירושים גרמו לבלגן בין האחים, וכולנו שומרים טינה על העבר עד היום. אני כועס על הזמן שעבר ועל הזמן שבוזבז. עד גיל 26 אמא ואני היינו בקשר קר ומנוכר, ואז התחיל הנתק.

"בגלל שלא דיברתי עם אמא שלי, גם סבתא שלי לא דיברה איתי שבע שנים. אני ואמא חידשנו קשרים לפני שנה. זה קרה בזכות ההתחזקות שלי בדת. כשאתה מחפש תשובות לשאלות ולא מוצא, אתה מסתכל על השמיים. הלכתי לשיעורי תורה, עשיתי קידוש והנחתי תפילין, ודרך הדת למדתי על כבוד אב ואם ושהבית חשוב יותר מהכל. לפני שנה סבתא אמרה שהיא רוצה שאפגש עם אמא שלי. אחר כך אמא שלי שלחה לי הודעה: 'בני היקר, אשמח להיפגש'.

"ישבנו לשיחה, הייתי בהלם, כי האישה שניתקתי איתה קשר לפני שבע שנים הפכה לפחות לוחמנית. מישהי שרוצה לחדש קשרים. החלטנו שלא מדברים על מה שהיה. אני מאוד מכבד את אמא שלי, היום אני משתדל להיות ילד טוב. אני מגיע בשישי עם חלות. אבל למרות שאנחנו כבר שנה בקשר אני עדיין מרגיש לא בנוח, ואני לא מגיע בלי הזמנה. איפה שמרגישים בנוח - שם נגמר הכבוד".

איך ההורים שלך הגיבו לכניסה שלך לבית?
"רגע לפני הכניסה לבית, ישבתי איתם והסברתי להם שגם הם הולכים לעבור תהליך. אמרתי להם שלמרות שהחלטנו לצאת לדרך חדשה, אני בטוח שייפתחו ב'אח הגדול' הרבה תיבות פנדורה וייאמרו דברים שהתביישתי לומר להם פנים מול פנים. הסברתי להם שאנחנו הולכים לצאת למסע משותף ביחד".

“בין מחזר למטריד”
כניסתו של איתן לבית לוותה בפרסומים על האקסית המפורסמת שלו, הדוגמנית נועה בני, שהיא גם שותפתה העסקית של נטע אלחימיסטר. “הייתה לי אהבה אחת כל חיי", הוא אומר על הזוגיות ההיא. "הכרנו בגיל מאוד צעיר, ובגיל 25 התחלנו לצאת, שנה לאחר מכן התארסנו. נפרדנו בגיל 29 וביטלנו את האירוסין".

נועה בני וגיא איתן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
נועה בני וגיא איתן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

למה זה לא עבד?
"אני מודה שהבעיה הייתה בי. כשאתה מתארס, הכל פתאום מקבל פרופורציות, אתה חושב אם אתם בנויים לגדל יחד ילדים, אם היא אדם מסודר וחברותי, אם היא רוצה לבנות בית. יש הבדל בין זוגיות ובין להקים משפחה, ואני חושב ששנינו היינו ילדים. הטעות שלי הייתה שחיפשתי משהו מושלם, ואין דבר כזה. ניסינו לעבוד על הקשר, אבל זה לא הלך עד שהפרדנו כוחות. מאז ועד היום לא אהבתי אף אישה אחרת".

אז אולי היא בכל זאת האחת שלך?
"זה גם מה שאני חשבתי. לפני שלושה חודשים בערך פגשתי אותה במסעדה אחרי שלא ראיתי אותה שלוש שנים מאז הפרידה. היא קמה אליי, התחבקנו והתנשקנו, ובאותו רגע הרגשתי את זה, וחשבתי שגם היא מרגישה משהו אליי. חזרתי הביתה ושאלתי את עצמי מה אני עושה עם הסיטואציה הזאת. שלחתי לה פרחים וכתבתי לה: 'עברו הרבה מים בנהר, אבל כנראה שזו תמיד היית את'".

איך היא הגיבה?
"מטבע הדברים, בגלל שהסיומת שלנו לא הייתה טובה, היא לא הגיבה ואני קיבלתי את זה. חשוב היה לי להראות לה שעשיתי טעות. לפרק אירוסין זה לא דבר קל. אמרתי: אני פה בשביל להישאר, אני אלחם עלינו. התקשרתי אליה, שלחתי לה הודעות, היא לא ענתה. לא הסתדר לי שהיא קרה אליי, כי חשבתי שהיא מרגישה אותו דבר כמוני. אבל לא רציתי בכוח, אז החלטתי לשחרר את זה. יש הבדל בין מחזר למטריד".

אז ויתרת?
"זהו, שלא. הייתי אמור לטוס לדובאי עם חבר. אמרו לי שגם נועה תהיה שם, שהיא חוגגת יום הולדת. אמרתי: כנראה זה גורל, אלוהים מסמן לי עוד פעם. קניתי לה סידור עם חריטה של השם שלה כמתנה לתת לה. הגעתי לדובאי ושלחתי לה הודעה: 'ארוסתי לשעבר היקרה, שיהיה לך יום הולדת שמח, אני בדובאי, את מוזמנת לארוחת ערב איתי'. היא כתבה לי: 'תודה רבה על הברכה, אתה מוזמן להגיע לאיפה שאני נמצאת'.

"נפגשנו ומצאנו את עצמנו מדברים בצד. נכנסנו לאוטו ונסענו בדובאי שלוש שעות. פתחנו הכל, מה היה, איך, מי אשם, למה אשם. חזרנו לארץ, וחשבתי שאני פה להילחם ולעשות כל מה שצריך כדי להחזיר אותה. ידעתי שיהיה קשה, יש פערים וכעסים, והסביבה הקרובה תגיד: למה אתם עושים את זה? אבל זה היה שווה לי, כי בסוף היום היא תהיה איתי. אבל דברים לא הסתדרו כמו שרציתי, היא הפנתה לי כתף קרה, אמרה שהיא צריכה את הזמן שלה, וראיתי שאין לאן להתקדם. נפל לי האסימון שאני חייב להמשיך הלאה, אנחנו לא יחד, אבל האהבה לא תיגמר".

גיא איתן (צילום: רן יחזקאל)
גיא איתן (צילום: רן יחזקאל)

איך התמודדת עם שיברון הלב?
"אני לא מתבייש להגיד שיש לי לב שבור. פעם חשבתי שיש גלגלים שכן אפשר להחזיר לאחור. ניסיתי להחזיר את הגלגל ולהתקדם קדימה ביחד, אבל זה לא הצליח, ואני מקבל את זה כגבר ומתקדם קדימה. אחד החברים הטובים סידר לי את הראש. הוא אמר לי: 'גיא, יכול להיות שהיא דמות מרכזית בסיפור שלך, אבל אתה לא הדמות המרכזית בסיפור שלה. כנראה שהיא התקדמה הלאה'. המשכתי הלאה וויתרתי. אין לי תקשורת איתה בכלל מאז, ואין לי מושג אם יש לה מישהו או לא".

אתה בשל למצוא אהבה חדשה?
"ברור שאני רוצה להתקדם ולמצוא אהבה חדשה. אני חושב שהגיע הזמן. אני מאמין באהבה, אבל אני רץ למרחקים ארוכים: רק מערכת יחסים רצינית. אני הכי רוצה להקים בית ולהביא ילדים לעולם. אני יודע בדיוק מה אני רוצה היום, וזה מה שהוצאתי מהאירוע עם המשפחה: הבית שלי יהיה חם, שמח ומלוכד".

מה הכי ירגש אותך בבית "האח הגדול"?
"לפגוש את אחותי הקטנה, הנשמה הטובה עופרי איתן, או את אמא שלי, או שישלחו לי מסר מהן. כנראה יש לי אישיו עם נשים".