במסגרת תוכנית הדוקו-ריאליטי של כאן 11, "בואו לאכול איתי", המרכזת סביב שולחן אוכל חמישה אנשים שונים שמארחים כל אחד בתורו, הגיע שבוע המרכז בו השתתפה בין היתר השחקנית מיה דגן. אחרי שבוע ארוך ומלא באוכל, הגיע תורה של השחקנית לאחר את ארבעת המשתתפים האחרים - בן מרמלה, סיוון מראשון לציון, דני מיבנה וקרן מתל אביב. 

מיה דגן מדברת על ההתמכרות לאלכוהול בתוכנית "בואו לאכול איתי" (צילום :באדיבות כאן 11)

סביב השולחן בביתה של דגן בנווה צדק התעורר שיח בעניין ההתמכרות לאלכוהול אותה חשפה לפני כשנתיים. "תגידי, בהתחלה של הגמילה אז כאילו לא יצאת וזה... לא היית עם חברים?", שאלה קרן, ומיה הסבירה: "בתחילת הגמילה אתה נמנע מגירויים מיותרים שיהפכו את הדבר הזה ליותר קשה". 

בריאיון צדדי עם סיוון השדכנית, היא סיפרה כי לאורך השבוע כולו משתתפי התוכנית ניסו לגשת לנושא ולשאול אותה עליו, וככל הנראה רק כאשר דגן הפכה למארחת היא הרגישה בנוח לספר על ההתמכרות. בשלב זה נשאלה דגן כמה זמן היא שומרת על השגרה הנקייה מאלכוהול, וזו סיפרה: "אני לא שותה כבר שנתיים, אני שותה מילדות אבל הפסקתי בשנתיים האחרונות". 

מיה דגן (צילום: רפי דלויה)
מיה דגן (צילום: רפי דלויה)

עוד סיפרה דגן: "זה היה עושה לי שקט בראש, עכור אמנם אבל שקט. אני לא חושבת שזה קשור בכלל לבמה כי בימים שהיו לי נגיד הצגות אז אני דאגתי איכשהו לא לשתות, אבל אחרי שהייתי חוזרת מההצגה אז יש אדרנלין מטורף, ואתה רק רוצה להוריד את האדרנלין, אז הייתי דופקת פה ישר מהבקבוק ויסקי, חצי בקבוק". 

חבריה לשולחן הגיבו לווידוי הקשה אל מול המצלמות, כאשר בן סיפר כי "לא ידע שזה כזה קיצוני", ואילו קרן הוסיפה כי "השיתוף שלה על ההתמודדות על ההתמכרות גרם לה לרצות לאסוף אותה". כשדגן נשאלה על ידם מה הייתה הנקודה בה היא החליטה שהיא מספיקה היא שיתפה: "פשוט אמרתי לעצמי, היום אני לא שותה, זהו. ככל שאני אמרתי את זה יותר, שתתי ושתתי, ואני מקיאה את נשמתי כמו טיינאייג'רית של פעם, ושם אמרתי, או שאני מפסיקה או שאני הולכת לאבד הכל".