לא רק "הבת של": ליהי טולדנו, זמרת יוצרת, כותבת, מלחינה ושחקנית, שהיא גם בתו של המוזיקאי אבי טולדנו, הפכה לאחד השמות המסקרנים בתעשיית הבידור בישראל בשנה האחרונה. את השיר החדש "20 (בלעדייך)" כתבה והלחינה ליהי בעצמה, והוא נפתח עם השורה ״הרבה התחלות, ואין פה אוֹתָךְ״ שמחזירה אותנו לסיפור האהבה שלה עם האקסית, טליה ברטפלד. בשיר ליהי מספרת לנו ללא עכבות על התחושות שבסוף האהבה, על הרגשות "בִּלְעָדַיִךְ". בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפרה טולדנו על כתיבת השיר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הכתיבה החשופה, השפע המוזיקלי, השירה הגדולה והכנות שליהי יוצקת לאמנות שלה מביאה גוון חדש ומיוחד לפופ הישראלי. בסינגל מנגנת מוזיקאית הג'אז הבינלאומית, מועמדת לשני פרסי גראמי, ענת כהן על קלרינט, ונגינתה מתחברת לקול של ליהי בהרמוניה מושלמת.

"זה שיר שכתבתי שהייתי בת 20. כתבתי אותו אחרי פרידה, כשהתחלתי לגור בעיר לבד לראשונה. זה שיר שמתאר את הדיסוננס בין הרצון שאחרי קשר, הפינות בעיר ימשיכו להזכיר את הקשר וימשיכו להחיות אותו, לבין זה שרציתי לשכוח לחלוטין ולהמשיך הלאה". 

"זה ממש זה, בסוף יהיה לי שקט, ועדיין אני רוצה שהכול יזכיר לי", המשיכה הזמרת. "שזה לא סוף מוחלט. אני חושבת שגם אני באופן אישי, יש לי בעיות עם סופים. קצת לא מצליחה לעכל משהו שהוא נגמר. אז בכלל פרידה, בכל מקום הייתי עם האקסית שלי, הרגיש לי כאילו העיר הזו בחיים לא תהיה עיר שאני לא אסתכל עליה מהזווית הזו". 

"גם תוך כדי, כשזה מרגיש כל כך דרמטי, אנחנו יודעים שזה זמני", הוסיפה טולדנו. "הכול זמני, החיים כל הזמן זזים, וידעתי שזה יעבור. פשוט לא ידעתי שאני אוציא את השיר הזה אחרי שזה עובר. זה היה כל כך טרי".

האקסית שמעה?
"אני מניחה ששמעה".

למה חשוב היה לך את ענת כהן והקלרינט?
"אני חושבת שחלק מהבריף שאני מנסה להיצמד אליו, זה באמת לעשות מוזיקה שהיא עם מוזיקאים שאני מעריכה, מוזיקה עם כלים שכבר היום אנחנו בקושי שומעים כלים בשירים. אני, הבית והלב שלי זה במוזיקה של פעם, הישראלית, המלאה בהרמוניות מורכבות ובצבעים. חלק מהדבר הזה זה לעשות שיר עם ענת כהן. זה חלומות קטנים שלי שאני מגישה. אין על מוזיקה. אני יוצאת להופעות, אנחנו בדיוק עכשיו מכינים את ההופעה הגדולה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm