יהונתן גפן - משורר, סופר, פזמונאי, בעל טור, סאטיריקן, מחזאי, מתרגם, עיתונאי ובעל טור, אחד מחשובי היוצרים בתרבות הישראלית, הלך בחודש אפריל (רביעי) לעולמו בגיל 76. כעת, בחלוף חצי שנה, בנו, הזמר המפורסם אביב גפן יוצא בסרט דוקומנטרי חדש אודותיו, שישודר הערב בקשת 12, וגולשי TMI מקבלים הצצה מיוחדת.

פרוייקט דוקו מיוחד על המשורר המנוח, בנו יוצא לגלות את אבא שלו מחדש עם החברים הכי קרובים (יאיר לפיד, שלום חנוך, דיוויד ברוזה, יהודית רביץ ועוד), ונחשף לסיפורים שלא נשמעו מעולם ומתעמק גם ברגעים הפחות טובים בילדות כדי לנסות להבין את אבא שלו קצת יותר טוב.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אביב גפן על אביו המנוח יהונתן גפן ז"ל (צילום :באדיבות קשת 12)

ליאור דיין, שלוקח אף הוא חלק בסרט שואל את גפן בהצצה: "יש לי שאלה, כמה לדעת הקשר הפגום, כפי שאתה אומר, הוא חלק ביצירה שלך. האם היית אדם שונה כיצור אם לך ולאבא שלך היה קשר כמו שיש לך ולילדים שלך".

גפן משיב: "כנראה שלא הייתי יוצר והיו נחסכים ממני הרבה כאבים". דיין בתורו עונה: "גם אני חושב ככה, אם אתה שואל אותי, כמי שמסתכל מהצד, ברור שהמחיר הוא המחיר בפועל של המציאות. אבל המתנה שמקבלים זה עומקים, ויכולות ביטוי של רגשות...".

"אבל אני מוותר על כל זה...", אומר גפן. "כי מבחינתי, אני ואתה, בגלל האבות שלנו, הלכנו כל החיים על רימוני הלם. כל הזמן. התפוצצנות מחדש כל הזמן ושוב אספנו את עצמנו. אני מת... כשאני רואה את האדם הרגיל, הנורמטיבי, אני מת להיות כמוהו. לא עוזר כל השירים".

יהונתן גפן (צילום: אריק סולטן)
יהונתן גפן (צילום: אריק סולטן)