מלחמת "חרבות ברזל" נמשכת אל תוך השבוע השלישי שלה, כשישראל מנסה להתאושש ממתקפת הפתע הרצחנית, ואמני ישראל מתייחסים לאירועים ביצירתם. הצמד השחקנים והמוזיקאים אליאנה תדהר ולי בירן השיקו הבוקר (חמישי) את השיר "בשורה טובה", סינגל חדש שכתבו והלחינו בצל המלחמה. הם כתבו יחד את השיר ובירן הלחין והפיק מוזיקלית.

מפרוץ המלחמה, לי ואליאנה מופיעים יום יום בפני משפחות העוטף שפונו לבתי מלון ברחבי הארץ - ממרכז ועד אילת, הם פוגשים את האנשים שהיו בחזית התופת, שרים, מדברים, מחזקים ומחבקים. השניים מקפידים לשמור על קשר ישיר ואישי עם הקהל ועולים ללייב יומי באינסטגרם לשיפור מצב הרוח ולהזכיר להם שהם לא לבד.

את השיר "בשורה טובה" השניים כתבו יחד, הוא עזר להם לבטא את מה שמרגישים במילים, בתקופה בה לא ניתן למצוא את המילים. גם בתקופת הקורונה לפני כשלוש שנים, השניים ניצלו את הכוח הגדול שלהם בכדי להפיץ אופטימיות והוציאו יחד את "לא לבד", השיר זכה להצלחה גדולה.

לי ואליאנה על השיר: "אנחנו מאמינים במוזיקה וביכולת שלה להכיל גם את הרגשות המורכבים ביותר שלנו. כבר באותה שבת שחורה, הרגשנו כמו כל המדינה, שאנחנו נמצאים בתוך סיוט, ולא מצאנו את המילים". "חשבנו שאולי דרך המוזיקה נוכל לנסות להתחיל להבין מה אנחנו עוברים ולתת לרגשות האלה מקום. כך ניגשנו לכתוב את 'בשורה טובה'", הוסיפו השניים. "אנחנו מאחלים שלכל אדם במדינה כרגע, תגיע בשורה טובה או שלפחות יימצא נחמה בשיר הזה".

לי בירן, אליאנה תדהר (צילום: ניר פקין, באדיבות וואלה!)
לי בירן, אליאנה תדהר (צילום: ניר פקין, באדיבות וואלה!)

בשורה טובה

מילים: אליאנה תדהר, לי בירן | לחן: לי בירן | עיבוד והפקה מוסיקלית: לי בירן

ימים שלא מוצאים להם מילים
ימים שמנסים להירגע
רחוב שאז היה מלא חיים
עכשיו רק מחכה לאהבה

אולי רק לבשורה טובה
אולי רק לבשורה טובה.

ימים שמחפשים ומחפשים
ימים שהשתיקה כבר השתנתה
שמות מתחננים למצוא פנים
תפילות שמבקשות טיפת תקווה

אולי רק לבשורה טובה
אולי רק לבשורה טובה..

אולי אני בכלל עומד באמצע הדרך
חשוך מדי ואין איך לעקוף
בינתיים הפרחים שמסביבי נובלים
אבל עוד לא הגעתי אל הסוף
אבל עוד לא הגעתי אל הסוף

שרק תבוא בשורה טובה
שרק תבוא בשורה טובה.