בשבוע שעבר, בישרה בהפתעה מגישת תכנית הבוקר של "רשת "13, גאולה אבן סער, שהיא עוזבת את "העולם הבוקר", שנה אחת בלבד לאחר שחתמה על חוזה עם הזכיינית, ונכנסה לנעליהם של מירי מיכאלי, רותם ישראל וצביקה הדר. אבן-סער וגם רשת, לא סיפקו הסברים על החלטתה לעזוב את התפקיד, אולם ניתן לייחס זאת לנתוני הרייטינג הנמוכים של רצועת הבוקר ברשת, אפילו בחודש האחרון של הלחימה שלא גירדו את ה- 2%. 

גאולה אבן סער נפרדת מ"חדשות הבוקר" (צילום: יח"צ רשת 13)

הבוקר (שני), עלתה אבן-סער לשידור חי בפעם האחרונה שלה על המסך בתוכנית ונפרדה מהצופים כשאמרה: "זה הזמן לומר שזה משדר הבוקר האחרון בהגשתי, אני מודה לכם מאוד על הצפייה, ולצוות הנפלא של "תכנית הבוקר" שליווה אותי ומלווה אותי, כל כך מקצועיים וכל כך מסורים, עובדים לילות כימים על התוכנית הזו כדי להביא אותה לשידור אליכם".

גאולה אבן (צילום: רן יחזקאל)
גאולה אבן (צילום: רן יחזקאל)

המגישה נפרדה מהצופים אבל השאירה ציפייה לבאות: "ואנחנו נתראה בזירות אחרות" אמרה, והעבירה את השידור לכתב מגבול הצפון שלומי אלדר שהשיב לה: "בוקר טוב גאולה ובהצלחה בכל מקום אשר תלכי". אבן אף שיתפה בעצמה את הקטע המרגש מהתכנית האחרונה וכתבה: "זמן להתחלות חדשות".

גאולה אבן על הפרידה מחדשות הבוקר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גאולה אבן על הפרידה מחדשות הבוקר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אין ספק שמדובר בתקופה של שינויים דרסטיים אצל הזכייניות שמשדרות בעיקר דברי מלחמה בתקופה המורכבת הזו, כשרק לאחרונה נודע שאייל ברקוביץ שמזוהה מאוד עם "קשת 12", בחר שלא לקחת חלק על המסך בזמן המלחמה, למרות דיווחים על כך שההחלטה הגיעה מתוך הארגון שפחד מ"פליטות פה ואמירות מקוממות של ברקוביץ'".

נעלם מהמסך בזמן המלחמה. אייל ברקוביץ' (צילום: אור גפן)
נעלם מהמסך בזמן המלחמה. אייל ברקוביץ' (צילום: אור גפן)