אריק סעדה, נציג שוודיה לאירוויזיון 2011 שזכה במקום השלישי, תקף היום (שבת) את איגוד השידור האירופי (EBU) ואת השתתפותה של ישראל בתחרות הזמר. סעדה הוזמן להופיע בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון שייערך ביום שלישי, ומחה על ההחלטה שלא לאפשר הכנסת דגלי פלסטין למתחם, למרות שעל פי חוקי תחרות הזמר לא ניתן להכניס אף דגל של מדינה שאינה משתתפת בתחרות, ולא רק דגל פלסטין.

"מתהפך כמו סטייק בהיסטריה": לינוי בר-גפן תקפה את נתניהו, וכך הגיב גדעון אוקו
בחמאס מוכנים לעסקה גם ללא התחייבות לסיום המלחמה | איפה עומד המו"מ?

סעדה, יליד שוודיה ובן לאב לבנוני ממוצא פלסטיני, העלה לסטורי שלו מסר נגד החלטת תאגיד השידור האירופאי, ולא שכח לחסום אותו לתגובות.

"זו הודעת אהבה. כשאתה כבר לא יכול ללבוש סמל של המוצא האתני שלך במה שנקרא 'העולם החופשי' שלנו, חשוב לי יוצר מתמיד להשתתף", כתב סעדה. "הטיפול של ה-EBU באירוויזיון הוא מחפיר. הם אינם מתירים שום סמל פלסטיני בארנה, בעוד שסמלים המייצגים כל מוצא אתני אחר בעולם יתקבלו בברכה. הסלוגן שלהם 'מאוחדים על ידי מוזיקה' הוא כבר בדיחה".

"משדרים תעמולה של ישראל בפריים טיים לכל העולם, ואוסרים דגל פלסטין? חשוב לי יותר מתמיד להיות נוכח על הבמה הזו. אתם לקחתם את הסמלים שלנו, אבל לא את הנוכחות שלי", כתב.

נציין כי לא קיים איסור ספציפי על הנפת דגל פלסטין באירוויזיון. על פי חוקי התחרות, מותר להניף את דגלי המדינות שמשתתפות באירוויזיון ואת דגל הגאווה.