ירדן גונן, אחותה של רומי גונן שנמצאת בשבי החמאס מאז השבעה באוקטובר, התראיינה לתכנית "שיחת היום" של לוסי אהריש ברשת 13, אלא שלביקורת החריפה והדי מקוממת של גונן, אהריש כנראה לא ציפתה. אחות החטופה, זעמה על הפקת "האח הגדול", שלטענתה לא הסכימה לבוא לקראת משפחות החטופים ולציין את העובדה שישנם ישראלים רבים בשבי החמאס במהלך העונה. 

לוסי אהריש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
לוסי אהריש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"אני חייבת לשתף אותך לוסי בכאב גדול מאוד מערוץ 13", פתחה גונן את דבריה והמשיכה: תכנית "האח הגדול" עלתה השבוע, אנחנו ידענו על זה מראש. מעבר לכאב בעובדה שמכניסים אנשים לתוך בית להיות מנותקי קשר, לריב על אוכל וסיגריות, לבכות שהם מתגעגעים הביתה בזמן שהם יושבים בג'קוזי שהם לא יודעים מה קורה בחוץ. אמרנו שאם אנחנו לא יכולים לנצח אותם, נחבור אליהם, אנחנו באים לדבר, באים לעשות שינוי, אנחנו באים לחבור יחד ולא בנפרד", שיתפה גונן את תחושותיה.

ירדן גונן נגד הפקת האח הגדול (צילום :צילום מסך רשת 13)

בהמשך, סיפרה שלטענתה היא ועוד נציגים של המשפחות נפגשו עם ההפקה במטרה לייצר שיתוף פעולה במהלכו יוזכרו החטופים בבית המפורסם בדרכים שונות, אולם נתקלו בהתעלמות: "ניסינו להיפגש עם ההפקה מספר פעמים, נפגשנו איתם והם לא הסכימו לשתף פעולה. הם לא הסכימו לשים תמונות של החטופים בבית, הם לא הסכימו להגיד את המספר ימים של המלחמה בכל בוקר, הם לא הסכימו להזכיר שהחטופים עדיין בעזה. הם הסכימו לשים כל בוקר שיר של חטוף אבל לא להזכיר שזה שיר של חטוף, אלא סתם שיר שיפתח להם את הבוקר".

ירדן גונן אחותה של רומי גונן בכנסת (צילום: מטה משפחות החטופים)
ירדן גונן אחותה של רומי גונן בכנסת (צילום: מטה משפחות החטופים)

לאחר שחשפה את הדברים המקוממים שקרו לטענתה, המשיכה גונן להעביר ביקורת, כשכל זה משודר בתוך ערוץ 13,  בו כאמור משודר האח הגדול: "למה? למה בימים כאלה לא להראות סולידריות? למה לפרסם באינסטגרם שהם הולכים לצאת עם סיכה צהובה ביום של כניסת הדיירים? מה זה עוזר למישהו? ועוד להתגאות בזה ולהגיד 'מה אתם חושבים על זה?, כאילו זה לא אמור להיות האובייס שכולנו בעד שחרור החטופים. זה לא סימנוב. זה לא לשים את זה ולצאת מידי חובה. וכואב לי".

מרשת 13 נמסר: ״כמו כל אזרחי ישראל, גם אנחנו כמהים ומייחלים לשובם של החטופים והחטופות שבעזה, והתקווה הזאת נוכחת ותמשיך לבוא לידי ביטוי במהלך העונה".