"אני כל הזמן אומרת: נולדנו כשביד אחת יש לנו מיקסר וביד השנייה כוסברה", אומרת הודיה אלחרר, שמשתתפת בעונה השישית של ריאליטי הבישול "משחקי השף" שתחל הערב (21:15) ברשת 13. "אני מגיל 10 מבשלת. זה בית עם 14 אחים, ואת מבשלת כל הזמן. היום אוכל הוא בית עבורי. אם תשאל אותי 'למה את מבשלת', זה כמו שתשאל אותי: 'למה יש לך יד', או 'למה יש לך רגל'. זה כל כך טבעי בשבילי. השאלה שהכי הפתיעה אותי היא 'מה הקשר שלך לאוכל', זה כמו למה את נושמת. זה משהו שאנחנו חיים אותו".

בהצטרפותה לריאליטי הולכת אלחרר, קונדיטורית במקצועה, בדרכה של האחות המפורסמת, השפית ג'קי אזולאי, שפרצה לתודעה בעונה השלישית של הריאליטי "מאסטר שף", הגיעה לגמר, סיימה במקום השלישי ומאז בנתה קריירה ענפה. אלחרר כבר עשתה את טבילת האש שלה על המסך הקטן בדוקו־ריאליטי של הוט "אחותי ג'קי", שעקב אחרי בנות המשפחה, אך כמובן שריאליטי בישול זה דבר אחר לגמרי. בעונה הנוכחית היא תצטרך להרשים את השופטים הוותיקים אסף גרניט, מושיק רוט ויוסי שטרית, שאליהם מצטרפים שלושה שפים חדשים: תמר כהן צדק, רז רהב ותומר אגאי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

משחקי השף עונה 6 (צילום: מיכה לובטון)
משחקי השף עונה 6 (צילום: מיכה לובטון)


איך החלטת להגיע לתוכנית?
"קיבלתי הצעות מכל מיני תוכניות, אבל תמיד אמרתי 'לא'. היו לכך הרבה סיבות, בעיקר 'מי יהיה עם הילדות'. אני אם חד־הורית לשלוש במשמורת מלאה. בשנתיים האחרונות החלטתי לעבוד יותר על עצמי, אני אדם מאוד אופטימי באופי שלי, אמרתי 'אני צריכה לתת מקום לעצמי', וזו הסיבה שהלכתי. אני שמחה שעשיתי את זה".

איך התכוננת לאודישן?
"הייתה התלבטות אם להביא קינוח כי אני קונדיטורית, אבל בסוף החלטתי ללכת על משהו מהבית, מהמטבח הביתי".

מה הייתה החוויה הכי מאתגרת בתוכנית?
"עד שהגעתי לתוכנית חשבתי שעברתי הכל, אבל זה שונה כשאתה מגיע למעמד עצמו. ב'אחותי ג'קי' עשיתי ריאליטי שהוא בלי מאמץ. אבל 'משחקי השף' זה סוחף. יש בזה משהו מרגש. נתתי מקום לעצמי אחרי הרבה שנים. חשבתי שזה קטן עליי, אבל זה מאוד מרגש. הרגע שהכי לא חשבתי שאהיה בו בהתרגשות היה כשעמדתי מאחורי הדלתות של השופטים וצפיתי בהם בוחנים את המנה שלי. רציתי לברוח, להגיד 'עזבו אותי'. עברו כמה חודשים מאז, ועכשיו זה חוזר אליי. זה משהו שאי אפשר להסביר אותו, כשאת צריכה לבשל, ועומדים מולך 200 איש מהצד השני. כל החיים בישלתי לאנשים בכיף, הייתה תחושה שבאתי בסבבה ומה שיהיה יהיה, אבל התפרץ בי משהו שלא ידעתי שיצא. תחושה כזאת של התרגשות, פחד, אדרנלין לא נורמלי".

איך היה לך לעמוד מול שופטים מקצועיים שבחנו את האוכל שלך?
"החלטתי ללכת ממקום נקי. ניסיתי לא לחשוב 'אני רוצה את אסף כי בא לי דמות דומיננטית' או 'בא לי את החיבור של מושיק'. אמרתי שאני זורמת על מה שיש. אי אפשר להסביר את זה, רואים אותם דרך הטלוויזיה, אבל הם בני אדם. הם חמודים לאללה, הייתי יושבת איתם לקפה (צוחקת). הם מדהימים אחד־אחד".

איזה אוכל מסמל עבורך בית?
"אוכל ביתי של מרוקאים. בית בשבילי זה דגים מרוקאיים, כבש של חגים, שעושים עם בצל מטוגן. בשנים האחרונות זה השתנה, היום אני יכולה לבשל תאילנדי או צרפתי. איזה מתכון שתרצה, אני אפתח ואבשל אותו. עד לפני כמה שנים הייתי סגורה לטעמים, היום אני אוכלת הכל, טועמת הכל. אבל בשישי אני חייבת דג מרוקאי עם שמן, יתהפך העולם. אני לא אעשה סלמון עם עשבי תיבול".

משפחת אלחרר-אזולאי, אחותי ג'קי במועדון קריוקי (צילום: אור גפן)
משפחת אלחרר-אזולאי, אחותי ג'קי במועדון קריוקי (צילום: אור גפן)


וואלה, תתעדכנו

סיפורה המשפחתי של אלחרר נחשף בפני עם ישראל ב־2012, כשאחותה ג'קי אזולאי הגיעה ל"מאסטר שף" עם כיסוי ראש וסיפרה על הבית החרדי שבו גדלה בבית שמש. "במבט לאחור אני חושבת שלגדול עם 14 אחים ואחיות הייתה חוויה טובה, אבל גם לא פשוטה", נזכרת אלחרר. "לפני ששיפצנו את הבית היינו ישנים אחד על השני, אבל לי זכורה ילדות כיפית. אני עצמי מרגישה פספוס כי לא הבאתי יותר ילדים. ילדים זה הדבר הכי יפה בעולם".

איך היה לגדול באורח חיים חרדי?
"בגיל 17 היה לי חבר והחלטתי שאני מוצאת דירה בירושלים וגרה בשכירות. עבדתי בחנות גלידה והייתי בקשר עם המשפחה. הייתי מגיעה לסופי שבוע בבית. העין לא רואה והלב לא כואב. אני כזאת עד היום. קשה גם מבחינה חברתית להזיז אותי. בגיל 18 הוצאתי פטור מהצבא על בסיס דת, בגיל 21 נסעתי ללשכת הגיוס ואמרתי שאני רוצה להתגייס. דת היא עניין של לכבד אחד את השני. אם אבא שלי רצה דרך מסוימת ואני החלטתי דרך אחרת, זה בסדר, העיקר זה לכבד את הדרך של האחר. אתה לא רוצה להתערבב עם חרדים שעושים בלגן? אל תגור לידם, ואם אתה רוצה לגור לידם - תבחר איך אתה מסתובב".

את מגדירה את עצמך דתייה היום?
"אני לא מגדירה את עצמי. אני עברתי ועוברת דברים מדהימים. כשאתה נשאר שפוי אחרי מה שעברתי - זה בטוח כוח עליון. כל מה שקשור למה שאני מצליחה לעשות או לא מצליחה לעשות - זה ביני לבינו. יש לכם זמן להתעסק בחיים של אחרים? בואו קפלו לי כביסה. אני משתדלת לעשות בין אדם לחברו. מה שביני לבין הבורא? כולם יכולים לרדת ל'פיראט האדום'. יש שם טרמפולינות והם יכולים לקפוץ (צוחקת). מה שאני יכולה אני עושה ומה שאני לא יכולה אני לא עושה. קודם כל בואו נהיה בני אדם. כל אחד שייקח את המחברת וייתן את הדין וחשבון שלו".

איך הייתה טבילת האש שלך ב"אחותי ג'קי"?
"'אחותי ג'קי' זה ריאליטי ממש. אנשים חושבים שזה מבוים, אבל לא הרגשתי בתוכנית טלוויזיה. עד היום אני מקבלת הודעות, התגובות שקיבלתי היו טובות. יש קטע מעצבן שאנשים רואים עונות ישנות ואומרים לי: 'ראיתי אותך עם העגלה'. וואלה, הבת שלי עוד רגע עושה בת מצווה, תתעדכנו. כיף לראות את עצמי לפני כמה שנים. אני מסתכלת ואומרת: 'את רק משתבחת עם השנים'".

אחותי ג'קי (צילום: רונן פדידה)
אחותי ג'קי (צילום: רונן פדידה)


לא הפתעה

ג’קי אזולאי ספגה לא מעט ביקורות בשנים האחרונות, בין היתר כשנפרדה מבעלה, ישראל אזולאי, הורידה את כיסוי הראש, וגם לאחרונה כשהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה תמונה בבגד ים, שהיו מי שהגדירו כפרובוקטיבית. "ברור שיגיבו לכאן ולכאן, ריבים ודברים כאלה קורים בכל בית", אומרת אלחרר. "בואו נשאיר את התגובות של עברייני המקלדת ונתמקד באלו שזה עושה להם טוב. אני לא מבינה את אלה שיושבים לראות את זה".

איך ההרגשה שהחיים שלכם כל כך חשופים לתקשורת?
"אל תשכח שכשיוצאת כתבה, אנחנו חיים לפני את מה שקורה בה. זה לא משהו שאת לא מודעת אליו. כשיוצאת כתבה זו לא הפתעה, אנחנו חיים את החיים ויודעים מה קורה מסביב".

ג'קי קיבלה תגובות לא פשוטות בתקופת הגירושים.
"בטח, על דברים שקשורים לזוגיות, גירושים, אבל מי אנחנו שנשפוט? מילא שאנשים אומרים 'איך היא מתנהגת' על בסיס משהו שהם ראו, אבל כשמישהו רושם: 'תחזרי לבעלך המלך', מאיפה הוא יודע מה הולך בזוגיות שלהם? לא באה להגיד שג'קי מסכנה, אבל בכל בן אדם יש שני חלקים. אנשים רואים בן אדם מסוים, אבל בן הזוג מכיר אותו בצורה הכי טובה. רק בן הזוג יכול להגיד מה הוא חווה. אנשים כותבים 'הוא וואו', או 'איזה מסכן', אבל מאיפה אתם יודעים מה קורה בבית של אנשים? אני חולה על ישראל כבן אדם, ואני כאחותה לא נכנסת לזה. זה הכי מחרפן אותי".

מה חשבת על סערת בגד הים של ג'קי שהייתה לאחרונה?
"זה שלה, והיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה".

איך התגובות שהיא קיבלה על ההתרחקות מהדת השפיעו עלייך?
"זה כואב כי אני מכירה את הבן אדם. אני רואה תגובות, וזה כואב לקרוא אותן כאחות. כשאתה מכיר את הבן אדם אתה יודע מיהו באמת, אז שיהיה להם לבריאות וחבל שהם חיים בכזו שנאה. האם זה משפיע? אומרים לי 'קראתי ככה וככה'. בהתחלה ניסיתי להגיד משהו, היום אני לא מתרגשת מזה. כל עוד אנשים סביבך יודעים מי אתה, לא משנה מה השאר כותבים. זה סתם אנשים שמתכתשים עם עצמם. אתם רוצים לאכול מישהו? אם אתם צריכים מלח גס ופלפל שחור גרוס, תרימו אליי טלפון". 

"לא צריך להיכנס לדת שלי": ג'קי אזולאי מגיבה לתמונה בביקיני

ג'קי אזולאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ג'קי אזולאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)