אמש הושקה העונה השישית של תוכנית הבישול המקצועית "משחקי השף" ב"רשת 13". לצד השופטים הוותיקים אסף גרניט, מושיק רוט ויוסי שטרית הצטרפו העונה לשולחן השופטים שלושה שופטים חדשים, מהמובילים בעולם הקולינריה הישראלית. השפים החדשים שהצטרפו לפורמט הוותיק הם תמר כהן צדק, השופטת השפית הראשונה בישראל והשפית של מסעדת קוצינה הס 4, רז רהב, שף OCD ומהשפים הצעירים והמבטיחים בישראל זוכה בפרס 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון ותומר אגאי שף מסעדת סנטה קטרינה ומוותיקי השפים בישראל.

"להאמין שאתה לא משחק": אסף גרניט חושף את הסוד להצלחה טלוויזיונית‎‎

איך מחדשים אחרי כל כך הרבה עונות?
"העונה זה ברור, יש לנו שלושה שופטים חדשים, כל אחד מביא קולינריה אחרת, סיפור אחר, תפיסת מציאות אחרת ודמות אחרת. לי באופן אישי היה כיף לפגוש עוד קולגות בפאנל, וגם להתחרות עם עוד קולגות, נהניתי מזה מאוד".

יש לחצים ביום צילום, איזה אמוציות עוברות שם?
"בשלב האודישנים יש רצון למצוא את המתמודדים הכי טובים, הכי מעניינים, הכי מוכשרים עם האוכל הכי בולט, שאחר כך הצופים בבית יתגרו ממנו וירצו לבשל כמוהם או לטעום את האוכל שלהם. ובשלב של התחרות בינינו, זה נהיה משחק. כמו כל ספורט".

מה יותר לחוץ - יום צילום או פס במסעדה?
"פס במסעדה, ללא ספק".

אם היית מתחפש לאדם לא מוכר, איזה מנה היית מביא לאודישן?
"ריזוטו עגבניות. אני חושב שזו מנה שיכולה להחזיק אודישן ממש טוב, ויכולה לעבור על המסוע בצורה הכי טובה, והיא תהיה הכי מרשימה".

מה הייתרון בתוכניות כזו של מקצוענים, לעומת תוכנית של בשלנים מהבית?
"נראה לי שזה גורם לאנשים בבית לסמוך יותר עלינו ולהאמין לנו יותר, כי בסוף אנחנו מחליטים את ההחלטות שלנו מקצועית ולא בגלל הסיפור המרגש שמתמודד מביא מהבית, פשוט אם הוא בישל טוב או לא, זו החוזקה האמיתית של הפורמט".

משחקי השף או המסעדה הבאה?
"שאלה טובה, אלו תוכניות שבוחנות שני דברים שונים לגמרי. נהנתי לעשות את שתיהן באותה מידה. קצת קשה לי לבחור".

המסעדה הבאה לא הצליחה מבחינת רייטינג, במה אתה תולה את זה?
"אני חושב שזו תוכנית שצריכה עוד זמן כדי שהקהל יכיר ויבין אותה ויבין למה היא מכוונת ומה היא רוצה. לשמחתנו הזוכה שלה מאוד מצליח, זאת אומרת שבחרנו מנצח טוב מאוד. כמו הרבה פורמטים, שבעונות הראשונות שלהם לקח לקהל זמן להבין אותם, היא יכולה לפרוץ ובגדול".

מי השופט הכי קשוח?
"אני".

מי השופט הכי נחמד?
"יוסי".

ממש לאחרונה הפכת להיות רווק, איך החוויה?
"נחמד".

אתה מחפש? אפשר למצוא אותך בטינדר?
"לא".

מה נשות ישראל שמעוניינות צריכות לעשות כדי לזכות בליבך?
"אין לי איך לענות על זה".