01.09.2021 – אסי ורותם עומדים נרגשים על במת הלייב פארק בראשון לציון, מכריזים על המנצח הגדול של "הכוכב הבא"תמיר גרינברג. פאסט פורוורד, 22.09.2022, אותו גרינברג עומד על אותה הבמה בדיוק, אלא שהפעם הוא לא רק המנצח של הראליטי, אלא ממש הכוכב המרכזי. לא אחד מיני משתתפים או חלק מההפקה הגדולה של קשת 12, הפעם הקהל כולו מגיע לצפות בכישרון הייחודי של אחד הזמרים הגדולים ביותר שתעשיית המוזיקה הישראלית גילתה בשנים האחרונות. 

אבל ממש לפני המופע הגדול, ורגע אחרי שהוציא שיר חדש ומקורי לגמרי, גרינברג עצר כדי להביט אחורה על השנה שחלפה. ההצלחה הגדולה, רגעי השיא שגרמו לו להתמלא גאווה והעתיד שממש מעבר לפינה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

השיר החדש של תמיר גרינברג "Changes" (צילום: עופר מנחם יח"צ)

עברה בדיוק שנה מאז הזכייה הגדולה, איך אתה מסכם אותה?
"אי אפשר לסכם שנה מטורפת כזאת בכמה מילים. זו בעצם שנה שמרגישה כמו חמש שנים", סיפר גרינברג. "היא הייתה מלאה בהפתעות ביצירה, הופעות ושיתופי פעולה מטורפים. אין סוף הגשמת חלומות ודברים שלא תיארתי לעצמי שיקרו. יש לי רק הודיה". 

מה היו רגעי השיא שלך השנה, מהסוג שגורם לך לעצור ולהיות נדהם מההישג?
"אני חושב שהרגע שאני הכי גאה בו הוא כששרתי עם צביקה פיק, ואפילו נאמר לי שזו הייתה ההופעה האחרונה שלו. הוא אייקון ילדות בשבילי ונתן לי המון השראה. אני עד עכשיו לא תופס שזה קרה, במיוחד לאור העובדה שהוא כבר לא איתנו", סיפר הזמר, ואף הוסיף והתגאה: "וגם עשיתי את 'ברקים ורעמים' עם דיוויד ברוזה, מה יותר מזה?".

בהמשך הוא תיאר גם פנייה מרגשת שקיבל מהזמר עידן רייכל, שהציע לנגן עבורו בהרכב: "הוא רצה להיות קלידן בהופעה שלי, והדבר הראשון שאמרתי לו זה 'השתגעת?, אתה עידן רייכל'. בסוף ישבנו יחד והחלטנו לקחת כמה מהשירים שלו למקום אחר. הוא הופיע איתי באמפי שוני בהפתעה והוא ניגן סולו מטורף, הוא השראה ענקית בשבילי". 

איך התחושות לקראת ההופעה הגדולה בלייב פארק?
"עשיתי שוני, ואת היכל התרבות, אבל זה כבר שלב אחד למעלה מבחינת קהל ומעמד. זו הולכת להיות חגיגה והיא כמובן תתכתב עם הגמר שהיה לפני שנה. אני מרגיש שאני בא להופעה הזו עם הרבה שמחה וממקום של הכרת תודה על התמיכה והפירגון. בעיקר על האפשרות להופיע במקום כזה ועל להגשים את החלום". 

עוד סיפר גרינברג כי ההופעה הפעם תהיה גדולה ועוצמתית יותר, וכך גם ברמת ההפקה. מלבד שלוש אורחות מיוחדות – נינט טייב, נטע ברזילי וואלרי חמתי, גם ההרכב של הכוכב העולה שופר והוגדל מתשעה נגנים קבועים ל-12 שיעבו את עוצמת המוזיקה והשואו על הבמה. 

תמיר גרינברג ''Changes'' (צילום: עופר מנחם תקשורת ויח''צ)
תמיר גרינברג ''Changes'' (צילום: עופר מנחם תקשורת ויח''צ)

ספר לי על השיר החדש שיצא הבוקר, מה עמד מאחוריו? 
"זה שיר שנכתב כשחזרתי מארה"ב והוא מדבר על זיכרון של אהבה ישנה, או לפחות תחושה של אהבה", סיפר. לדבריו של הזמר, השיר מתמקד בעיקר במחזוריות החיים. "הכל חולף וחוזר. השמש יורדת ועולה, וככה גם הירח. הרבה דברים הולכים ובאים, אבל יש גם תחושות ורגשות שנשארו איתי עם היום". כשנשאל האם צפוי גם שיר בעברית, ענה גרינברג: "הכל יכול להיות, פשוט מגיל 12, כשהתחלתי להופיע, אנגלית הייתה שפת המוזיקה שלי. אבל יש לי אהבה גדולה לעברית ואני מאמין שזה יגיע". 

ומה בנוגע לאהבה?
אני שמחה לבשר למין הנשי שגרינברג, שניהל קשר קצר עם זמרת הליווי שלו כרמל זורע, הוא שוב רווק נחשק. את סיבת הפרידה הוא אמנם בחר להשאיר לעצמו, אך השניים עדיין בקשר טוב ומקצועי, כרמל עדיין זמרת הליווי שלו והיא אפילו תופיע איתו בהופעה הגדולה בלייב פארק. 

עכשיו כשאתה צופה בעונה של "הכוכב הבא", ואפילו התארחת בדואט בהפתעה, איך זה להיות הטאלנט?
"האמת שזה היה כיף גדול, ובמידה מסוימת הרגיש לי שאני עדיין מתמודד שם על הבמה. נכון שהפעם לא נשפטתי על הביצוע שלי, אבל גם כשהייתי בתוכנית וגם עכשיו אני מבין שאני תמיד נשפט. לא משנה אם זה הקהל או השופטים בתוכנית. העיקר לעשות מוזיקה שאתה אוהב וגאה בה".

מה הטיפ שהיית נותן למנצח הבא של התוכנית?
"קודם כל להשקיע בטסלה", צחק גרינברג, לפני שענה ברצינות: "האמת שהייתי פשוט אומר לכל אחד להמשיך לעשות את המוזיקה שהוא אוהב וליהנות מהדרך, בסוף כל הדברים הטובים מגיעים כשאתה עושה מה שאתה אוהב. אה, וכמובן לעבודה קשה".

בוא ננסה להסתכל עוד שנה קדימה, איפה אתה רואה את עצמך? 
אז מלבד תוכנית שבחר גרינברג לשמור בסוד, כך שתוכלו להמשיך ולהיות מופתעים בכל פעם מחדש מהבחור המוכשר הזה, הוא סיפר: "תכל'ס, אני אפילו לא יודע איפה אני עוד חמש דקות, אבל אני דוגל בלעשות את מה שאני אוהב, להאמין ולקוות שהכל ילך למקומות הנכונים. יש דיבורים על חו"ל אני לא אשקר, אבל אני יודע שאם אני בכיוון הנכון הכל כבר יקרה לבד". 

תמיר גרינברג - הופעה בלייב פארק (צילום: עופר מנחם תקשורת ויח''צ)
תמיר גרינברג - הופעה בלייב פארק (צילום: עופר מנחם תקשורת ויח''צ)