יגאל גואטה הוא אולי אחד מהפוליטיקאים המעניינים ביותר שיצאו ממפלגת ש"ס. לפני חמש שנים הוא הגיש מכתב התפטרות בעקבות דרישת רבנים בתנועה שזעמו על כך שהשתתף בחתונת אחיינו הגאה. מאז הספיק גואטה להפוך למגיש טלוויזיה ("האזרח גואטה" בכאן 11) ובימים אלו הוא משתתף בראליטי "המטבח המנצח VIP" יחד עם בתו, כוכבת הריאליטי שמחה גואטה. כעת, בהצצה לגולשי מעריב אונליין לפרק שישודר הערב בקשת 12 אחרי החדשות, חושף גואטה פצע משפחתי פתוח מעברו.

יגאל גואטה חושף טראומה קשה מילדותו (צילום: באדיבות קשת 12)

"אני מסתכלת עליך, ואתה רואה את העולם אחרת, הלוואי וכולנו יכולנו לראות אותו ככה", אומרת לגואטה השופטת רותי ברודו. "תראי אח שלי ואשתו נרצחו בהתקפת מחבלים בקריית שמונה ב-1974", השיב גואטה. "הייתי בגיל 8, אבל זה עוד לא גיל שאתה ממש מעוצב. זו הייתה חדירת המחבלים הראשונה לישראל, המחבלים נכנסו בלילה, ישנו בתוך בית ספר בתקווה שבבוקר יבואו 500 ילדים, בבית ספר קורצ'אק, ולעשות טבח המוני".

"בחסדי השם זה היה חול המועד פסח", המשיך גואטה. "והילדים לא באו, אז הם פשוט חצו את הכביש ונכנסו לבניין הראשון. אז הם פשוט חצו את הכביש וטבחו בבניין שלם, 18 איש, שם אחי ואשתו שהייתה בהריון בחודש השישי נרצחו. אין ספק שזה שינה את כל הבית, זה היה אחי הבכור, בשבילי הוא היה מושא להערצה רחוק רחוק רחוק, גבוה". 

יגאל גואטה (צילום: רמי זרנגר)
יגאל גואטה (צילום: רמי זרנגר)

"היום כשקורה דבר כזה מגיעה פסיכולוגית ויושבים ומטפלים, אני מחכה לפסיכולוגית עד היום", סיכם חבר הכנסת לשעבר. "אף אחד לא דיבר איתי, ובאופן טבעי נדחקתי הצידה כי אמא שלי נכנסה לשכול שאין לו סוף. זה כולל הכל, זה כולל שלא הולכים לשמחות, ואין מוזיקה בבית, זה נורא, נורא, נורא קשה".