סיפורי עוקץ והתחזות סחפו בשנים האחרונות את הטלוויזיה בעולם ובישראל, מהישראלי סיימון לבייב שעקץ נשים רבות ועליו התבסס הסרט "נוכל הטינדר", דרך אנה סורוקין, צעירה רוסיה שהתחזתה ליורשת מיליונים גרמנייה תחת השם אנה דלבי, וכך הצליחה למשוך בעורמה כספים מבנקים, להימלט מבתי מלון מבלי לשלם ולהונות את חבריה המיליונרים וזכתה לסדרה עלילתית שמבוססת על סיפורה בנטפליקס, ועד ההצלחה של "המתחזים" עם חיים אתגר, שרצה בפריים טיים מאז 2017. נראה שכשהסיפורים נוגעים לאנשים שכולנו מכירים, ועולם הזוהר - מקרי העוקץ מושכים את תשומת הלב אפילו יותר.

הצייר מקוסטה ריקה: סיפורו של מתחזה ב"מתחזים" עם חיים אתגר (באדיבות קשת 12)

בהצצה לגולשי TMI מתוך פרק "המתחזים" שישודר היום (שני) אחרי החדשות בקשת 12, נחשף סיפורו של מתחזה מסתורי, שמכונה "הצייר מקוסטה ריקה", שעקץ את השותף שלו לדירה וגנב לו את כל הרכוש. בפרק יוצג גם סיפורו של השף שגב משה שנעקץ על ידי אותו מתחזה.

המאמן גונדה במתחזים עם חיים אתגר (באדיבות קשת 12)

מסתבר שהמתחזה טייל עם שגב בקוסטה ריקה וגנב ממנו את הגרכון ואת הכרטיס אשראי. בראיון ל"וואלה!" סיפר שגב באותו זמן: "נסעתי עם חברים לחופשה ובזמן שהיינו מחוץ למלון, ישראלי שהכרנו במהלך הטיול וניצל את האמון שנתנו בו גנב לנו כרטיסי אשראי ו-2500 דולר במזומן".