אשת הטלוויזיה הוותיקה צופית גרנט סיימה לאחרונה עונה נוספת של "אבודים" וחורשת את המדינה בימי אלו במרץ עם ההרצאה שלה "דלתות מסתובבות" היא ללא ספק אחת הנשים המעניינות על המסך הישראל. לכבוד החנוכה מעיין אדם שוחחה עם גרנט ב-103FM בשיחה חגיגית על אהבה, גירושין ושמירת שבת.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מה מפיץ לך אור? מה מפעיל אותך?
"את ההופעה שלי ב'דלתות מסתובבות' אני מסיימת בסיפור הגירושים שלי עם אברם. אני זוכרת שבאתי ואמרתי לאברם שיש המון דברים להתווכח עליהם, אבל אמרתי לו שיש דבר אחד שאני ממש רוצה שהוא ייתן לי - את הלב שלי. אם היה משהו בתובנה הזאת אצלי, זה שיש רכוש אחד אצלי שממנו אני מפיקה הכל, את ההורות הכי טובה שלי, את ההחברות ואת העשייה שלי בכל דבר שאני נוגעת בו, הרכוש הכי גדול שלי הוא מה שאני נותנת. אחי עם סכיזופרניה מאוד קשה, ועדיין כשאני מסתכלת עליו אני חייבת לו כי יש משהו בדיאלוג איתו שמחייב אותי להיות בנתינה יותר ויותר, אלה המקומות שעזרו לי להתגבר על כל כך הרבה פוטנציאלי כאב ואנדרלמוסיה בחיים".

מה מבדיל את רוב בני האדם מאנשים כמוך, ואולי בכלל זו הצגה? אולי גם את יכולה להיטרף ממשהו?
"אני הדבר הכי לא מושלם בעולם, אין לי שום יומרה להיות מושלמת ואני גם לא רוצה, זה לא מעניין, יש מקומות בהם אני יכולה להיות מאוד קשוחה. אני כבר לא נמצאת במקום הזה שרק מחפש לרצות, בשום צורה. אני כן יכולה לומר שאם יש משהו אחד שלמדתי זה שריכוז עצמי הוא משהו נורא מדכא, אני מעדיפה רוב הזמן להתעסק באחרים. לא בגלל שאני בורחת, אני מתסעקת בעצמי המון. ואת לא מתאהבת בגיל שלי אם את לא עסוקה בעצמך".

מה הוא שינה בך, האהבה החדשה שלך?
"יש שם חיבור שנותן המון ביטחון ושקט, הוא פשוט איש כל כך טוב, מתוק, עדין ואציל נפש שאין כדוגמתו, הוא בא לי כמו כפפה ליד. יש משהו דומה ברצונות ובהתנהגויות שלנו, אנחנו תופסים את העולם ואת החברה אותו דבר. אני כאילו נמצאת במקום טיפה יותר בטוח ממנו, אבל החיבור הוא עמוק באמת והוא משנה הכל".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

שולי רנד, צופית גרנט (צילום: איבון בשארי)
שולי רנד, צופית גרנט (צילום: איבון בשארי)

את מתחזקת אני מניחה מתוך הזוגיות הזאת?
"ממש לא. אני מסתובבת עם סרטים על הראש כבר 30 שנה, אני לא מכסה את כל הראש שלי. אני שומרת שבת כי שבת היא טריטוריה מאוד חזקה, אף אחד לא נכנס לי מזה, גם שולי, אבל לידו אין מצב שאפר את השבת. לזוגות מעורבים יש הרבה קונפליקטים".  

תעזרי לנו להיות טובים יותר.
"כל אחד יכול למצוא מישהו אחד שהוא יכול לעזור לו לעבור את הקושי, את התקופה הממוטטת. כשאתה מוצא מישהו שאתה יכול לעזור לו ביציאת מצרים שלו, אתה מרוויח המון".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm