התוכנית "רעבים לאהבה" שעלתה ב-HOT בשבוע שעבר היא תוכנית דייטינג שמבצעת ניסוי פסיכולוגי הקושר בין רעב פיזי לרגשי. הטענה של הניסוי היא כי אם כולנו נהיה אקטיביים בחיפוש אהבה כמו בהכנת הארוחה הבאה הסיכוי לאהבה גדל ולכן בסדרה יש חוק אחד - "אף אחד לא אוכל לבד. אם אתה רעב - צא לדייט!". לעונה הראשונה לוהקו ירדן אדרי ("האח הגדול") וגור ארד ("נינג'ה ישראל") - שניהם "רעבים לאהבה" ומוכנים לצאת למסע כדי למצוא אותה.

בשיחה עם איריס קול ב-103FM שיתפה אדרי בחוויותיה מהניסוי המקורי:

ניסוי פסיכולוגי אכזרי למדי שקושר בין רעב פיזי לרגשי
"אכזרי ביותר".

מה זה מצריך ממך?
"אני נהייתי בשנים האחרונות שפן ניסיונות, עשיתי ניסוי חברתי אחד ב'אח הגדול' ועברתי לניסוי באוכל בריאליטי חדש. פורמט מאוד מיוחד וחדשני, הגתה אותו ציפי רוזנבלום, מופרעת וגאונה בו זמנית. כששמעתי על הדבר הזה בפעם הראשונה מאוד נבהלתי אבל גם הבנתי את ההגיון. הבנתי שהצורך והדחיפות שלנו באכילה היא צריכה להיות ככה גם כלפי חיי האהבה שלנו וזוגיות. אנחנו צריכים לבוא לדייטים, לרצות לבוא מהמקום הזה של אני חייב ולא רק אני רוצה. זה צורך קיומי, אהבה זה צורך. זה אפילו קשור במין. כמה הדבר הזה צריך לסדר אותו רגע".

את פותחת במונולוג מרשים ומספרת שזה לא מסתדר לך, שהדבר הזה לא קורה. רגע אחרי את מספרת שאת חיה עם אמא שלך בבית ורגע אחרי זה אנחנו מבינים שמערכת היחסים בינך ובינה מאוד מאתגרת ומורכבת. יש אהבה עצומה אבל הרבה מאוד קושי
"נכון. אני חושבת שהרבה בני זקונים יסכימו איתי שהילד הקטן מתייחסים אליו תמיד כילד קטן, וזה מה שקורה עם אמא שלי ואיתי. יש אקסטרה שמירה ודאגה, אולי כי בשנות ה-20 המוקדמות שלי הייתי ילדה מאוד בעייתית, בבחירות שלי באופן כללי. הייתי ילדה מאוד מבולבלת שאין לה כל כך כיוון. אמא שלי הייתה צריכה להתמודד עם כל כך הרבה אתגרים איתי שעד היום, למרות שהפכתי להיות אישה משכילה, הרבה יותר מפוקסת, עדיין יש לה את המנגנון הזה. הרבה שנים אפשרתי את זה, אני יכולה להגיד לך שבעקבות התוכנית למדנו לשחרר אחת מהשנייה.

למי היה יותר קשר לשחרר?
"אני חושבת שלי היה יותר קשה לשחרר. ככל שאני מתבגרת בשנים אני רואה את ההורים שלי כמשהו שצריך מאוד לשמור ולהגן עליהם. הפחד לפעמים להתרחק מהם יכול להתפרש כפגיעה. אני לא ידעתי הרבה שנים מה זה ללכת לחיות את החיים שלי. פתאום גם להשאיר אותם לבד, אני היחידה שגרה בארץ ואני הרבה מאוד באמריקה. אני מאוד פוחדת וחרדתית בכל מה שנוגע להם. זה לקחת כיבוד אב ואם צעד אחד קדימה. אני עדיין חיה בבית למרות שאני לא באמת חיה בבית, 8 חודשים בשנה אני בכלל לא בישראל, אז כשאני פה אני מרגישה שמחובתי להיות איתם. אני ממש קשורה אליהם".

על המשימה להשיג דייט כי אחרת היא לא אוכלת אמרה אדרי: "זה היה מאוד מביך. אמרתי 'איך אני ניגשת לבחור הזה ואומרת לו שאני מתה מרעב, שהוא מצולם ושהוא צריך לשבת איתי לדייט, שאני חוקרת אותו'. זה כל כך הרבה דברים להסביר לבן אדם מולך וזה קשה. נפלתי על גברים חמודים. אני ישבתי במסעדה וניגשתי, זה מטורף. אחרי האח הגדול, איך שהם הציגו אותי שם זה היה קטסטרופה, אמרתי אני לא ניגשת לגברים על גופתי המתה".

כמה זמן התוכנית צולמה?
"צילמנו קרוב לחודש, עם השלמות גם אחרי. זה קשוח. אפילו ברמת הטיפול שעברתי שם, יחד עם קרן המטפלת, זה היה אינטנסיבי לנפש אבל מרפה".

את בזוגיות?
"אני לא יכולה לספר לך. אבל מה שקרה איתי אחרי, נראה לי יותר מעניין מהתוכנית".

על גור ארד, ביום הראשון הוא צם
"הוא צם, הוא הלך לישון רעב. הבחור הזה מושלם".

ירדן אדרי וגור ארד, רעבים לאהבה (צילום: יח''צ הוט)
ירדן אדרי וגור ארד, רעבים לאהבה (צילום: יח''צ הוט)

למה לא גור?
"גור ואני חברים מאוד טובים, אני באמת אוהבת אותו אהבת נפש. אנחנו חברים עוד מלפני התוכנית, הכרנו הרבה יותר טוב אחרי התוכנית דווקא, לא בתוכנית עצמה כי מעולם לא נפגשנו, לא היינו קשורים אפילו לא טלפונית. לא מצאתי שום דבר שיכול לחבר את שנינו, אני בעולמות שלי והוא בעולמות שלו. בחור מהמם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm