השבוע עלתה התוכנית החדשה של מעיין אדם ודנה גרוצקי ב"קשת 12", "מדברות על זה", עם פאנל מתחלף, בשידור חי בכל יום בשעות 14:00-15:00. בתוכנית הראשונה התארחו חברת הכנסת לשעבר הילה שי וזאן, השחקנית טל טלמון, הסופרת והעיתונאית מרסל מוסרי והמאמנת לאה שנירר.

אני מסתכלת עלייך מהצד וזה דיי מטורף ההתפוצצות הזאת הכל כך לא צפויה שלך, כשיש שלושה פעוטות. כל זה ואת לא מפחדת ללכת לרוקדים עם כוכבים אות לא מפחדת לעשות תוכנית כל יום ולא מפחדת משני קמפיינים. אני מעריצה. האם אולי אותן נפשות חדשות הן הדלק?
"קודם כל, אני חושבת שיש לי מזל מאוד מאוד גדול כי אני עושה בסופו של דבר את מה שאני אוהבת. יש את המשפט הזה שאומר שאם אתה תמצא ותעבוד במה שאתה אוהב, לא תרגיש כאילו אתה עובד יום בחייך, אז אני ממש מרגישה שאני חיה את המשפט הזה. יש לי מזל מאוד מאוד גדול כי יש לי בן זוג שאני כל כך אוהבת והוא כל כך אוהב אותי וכל כך עוזר, מפרגן ותומך שבחיים לא הייתי יכולה לעשות את כל הדבר הזה בלעדיו".

"אני חושבת שכל הורה באשר הוא, אבא או אמא, ברגע שהוא הופך להורה, וזה ממש עוד שנייה אצלך, אז פתאום את קולטת שיש כאן מערך לוגיסטי שלם שצריך לדעת איך לנהל אותו", הוסיפה גרוצקי. "זה כבר לא משנה אם זה ילד אחד או ארבעה ילדים, זה קשה באותה צורה, זה מאתגר ומורכב באותה צורה. אין לך את הפריווילגיה להתעורר באיזה שעה שאת רוצה, להיות ספונטנית ולנסוע פתאום, הכול דרוש בתכנון. אל תפחדי כי עם התכנון הנכון ועם גישה בריאה לחיים את יכולה לטרוף הכול, את לא צריכה לוותר על כלום. אני מבחינתי ממשיכה לחיות את חיי ולהגשים את החלומות שלי".

"אני לא אשקר, אני לא ישנה בלילות, אני מתרוצצת ואני לא זוכרת מתי ישבתי בפעם האחרונה. הנה אני עושה איתך עכשיו את הריאיון הזה, וואו אני יושבת באוטו בשקט כדי להצליח לנהל איתך את הריאיון הזה. אלה לא דברים טריוויאליים".

היו אנשים סביבך שאמרו לך שאת מגזימה?
"כל הזמן אומרים לי את זה. אגב אני מרגישה שזה מה שאני עושה בזמן האחרון, אני כל הזמן צריכה לתת הסברים ללמה אני אצליח ולמה זה יקרה. ואת יודעת מה מעצבן? שבאותה נשימה, אם היה מדובר בגבר שעובד בעבודתו ומצליח, אף אחד לא שואל אותו, אף אחד לא מדבר 'מי בבית, מי מטפל בילדים, מי מסיע לחוגים', לא. זה כאילו מובן מאליו שזה בסדר שהגבר ימשיך להגשים את עצמו, את החלומות שלו, את השאיפות שלו, שיש מישהו אחר בבית שעושה את כל מה שצריך לעשות".

דנה גרוצקי, מעיין אדם, מדברות על זה (צילום: צילום מסך קשת 12)
דנה גרוצקי, מעיין אדם, מדברות על זה (צילום: צילום מסך קשת 12)

ככה אני מדמיינת את התוכנית שלנו, לפרוט על כל העצבים של הדברים שמרתיחים אותנו. אני חושבת שאני מקשיבה לך ופוגשת דנה אחרת. הם הולכים לפגוש דנה שמדברת על החיים שלה שמתעצבנת ומדברת על החיים שלה. מניסיון, יש לזה מחיר וזה יכול לשאוב אותך למטה. כמה בא לך על זה וכמה את מוכנה לזה?
"אני חושבת שבעידן שאנחנו נמצאים בו היום, לא קשור לפרסונה טלוויזיונית, אני חושבת שבעולמות הדיגיטל, האינסטגרם, הטיקטוק, כולנו, אנשים אנונימיים ומוכרים, חשופים בלי הפסקה לביקורת. אומרים היד קלה על המקלדת ואנשים כותבים בלי סינון, מה שאתה מרגיש אתה מביע על המקלדת וכותב את דעתך, זה נורא בעיניי וזה מפחיד אותי. בעיקר לא עליי, על הילדים שלנו שגדלים במציאות הזאתי, הלוואי ותהיה לנו ההשפעה גם בתוכנית ובכלל לכולנו, אנשי תקשורת, לשנות את השיח הפוגעני הזה".

"באותה נשימה אני אגיד לך, אף פעם לא פחדתי מביקורת, כאשר היא גם נאמרת בצורה הגיונית", הוסיפה גרוצקי. "אני אגיד יותר מזה אני חושבת שעם הגיל והניסיון אתה נהיה אדם קצת יותר בשל ומוגן מביקורות מכל סוג שהיא. אני יכולה להעיד על עצמי שאני לא קוראת טוקבקים על עצמי כי זה לא עושה לי טוב. אבל כן לעומת זאת חשובה לי מאוד מאוד הביקורת מאנשים שאני מעריכה ואוהבת, ואני אפילו אלך ואשאל מה הם חושבים על כל מיני דברים. אני חושבת שמה שמדהים בתוכנית שלנו זה שיש לנו פאנל של נשים כל כך חכמות ומדהימות, מכל מגוון הקשת הפוליטית ואני חושבת שמה שמדהים זה שיש לנו שיח ודיון. להראות שאפשר לנהל דיון ולא להסכים אבל בצורה תרבותית".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm