דנה אינטרנשיונל חושפת לראשונה את חייה למצלמות: אמש נערך אירוע תקשורת בינלאומי לקראת עליית תוכנית המציאות החדשה של yes בכיכובה של דנה אינטרנשיונל, "דנה קמה" - דוקו ריאליטי קומי מטורף, מרגש, ומרתק על הדיווה הכי אינטרנשיונלית שלנו. אחרי שהפכה לאייקון תרבות ולסמל של חופש וניצחון, שגרירה של ישראל והמלכה הנצחית של הקהילה הלהט"בית, מגיעה הסדרה שתחשוף לנו את מי שלכאורה כולנו מכירים, אבל אף אחד לא יודע עליה כלום באמת.

כבר 30 שנה שדנה היא חלק מהתרבות הישראלית: זמרת אהובה, אייקון פורצת דרך ואחת הנשים המוכרות והמדוברות בישראל. אבל למרות כל אלו הצליחה לשמור בקנאות על פרטיותיה ונשארה אנגימה מסתורית גם אחרי כל השנים האלו. יותר מהכל, היא הקפידה להשאיר את משפחתה וחבריה מחוץ לזרקורים ולעולם של דנה הזמרת. במרכזה של הסדרה מערכת היחסים בין דנה למנהלה שי כרם, שהוא האדם הקרוב אליה ביותר, ויחד אחרי שנתיים של קורונה הם יוצאים לכבוש יחד את הבמות ואת העולם, שבאופן חסר תקדים נחשפת דנה של היום בלי איפור ובלי מסיכות, ברגעים אינטימיים עם אמא שלה, ארוחות עם האחים, ושיחות עם חברות קרובות.  

"אין סבלנות לטיפשים, אם צריך לריב - אריב": דנה אינטרנשיונל מוכנה לתקוף (צילום: קיץ ברבנר)

בראיון ל-TMI סיפרה אינטרנשיונל: "אתם הולכים לראות דוקו-ריאליטי מאוד מסקרן, בועט, עם המון הפתעות, המןן מריבות, המון דרמה, המון אנשים שאני חושפת אותם לראשונה בחיי, המשפחה שלי, החברים שלי, שכנים שלי, אנשים שאני מסתובבת איתם ברחוב, אני מראה אותי האמיתית. הולכים לראות אותי מתווכחת המון עם שי, המנהל שלי כבר 30 שנה, הולכים לראות אותי מתווכחת עם הצלם, עם הצוות שמלווה אותנו, מבשלת בבית, מטיילת, אינטריגות עם אנשים בחוץ, אינטראקציות עם אנשים בחוץ. דנה האמיתית, נתתי את עצמי באמת".

אני מבין שזה הולך להיות שונה מכל מה שראינו מדנה אינטרנשיונל עד היום.
"זה הולך להיות שונה, אפשר גם להיבהל, אני מאבדת עשתונות לפעמים בסדרה. זה דוקו בתוך דוקו, מזהו שלא נעשה בארץ, מצולמים שם גם הבמאי והצלמים של הסדרה, תוך כדי, אם יש מריבה, כולם מצטלמים, אם יש ויכוחים, הויכוחים מצולמים, אף פעם למצלמה לא עשו קאט".

רבים זוכרים את הסרטון בו אינרטנשיונל תוקפת מילולית את כתבת חדשות קשת, רעות ברזילי, שניסתה לראיין את הזמרת במסגרת אירוע ההשקת שיר של ניקול ראידמן, בעקבות השאלה "מה את עושה פה?". אינטרנשיונל השיבה לה בסרטון שהפך לויראלי: "באתי למצוא שירותים נוחים ולהפריש הפרשות". הכתבת ניסתה שוב את מזלה: "באת לפרגן לניקול אני מבינה". אינטרשיונל מצידה המשיכה לתקוף: "אז למה שאלות טיפשיות?".

דנה אינטרנשיונל (צילום: פיני סילוק)
דנה אינטרנשיונל (צילום: פיני סילוק)

זכורה לכולם הסצנה בה רבת עם הכתבת.
"לא רבתי עם הכתבת. אתה משתמש במילה חריפה. לא דפקתי לה חשבון, זה בכלל לא היה ברמה של לריב, זה היה לומר לכתבת כמה משפטים וללכת, לא לריב".

אז כשראינו אותך רבה עם כתבים או מקומות יותר קשים עם אנשים, זה היה סוג של משחק לדמות הזאת שאת מתחזקת?
"לא, זה היה סוג של הגנה עצמית, סוג של לאתגר אותי. אם מגיע למישהו שאני אריב איתו, אני אריב איתו, אני לא מוותרת".

כי לא הייתה נעימה הצורה בה שבה היא פנתה אלייך?
"כי היא ידעה למה באתי, היא נמצאה 30 מטר מהאירוע של ניקול, והיא ידעה למה באתי, והיא יכלה לנחש. ואם היא לא ניחשה אז היא היא פוסטמה. לשאול אותי מה באתי לעשות פה? לא באתי לדוג. אז ברמה של השאלות - ככה גם התשובות". 

דנה אינטרנשיונל בהופעה בחצי גמר האירוויזיון (צילום: רויטרס)
דנה אינטרנשיונל בהופעה בחצי גמר האירוויזיון (צילום: רויטרס)

יש עוד אנשים שהולכים אולי להיפגע, אולי לא לצאת בכיף מהסדרה?
"מי שמשחק באש - נכווה. מי שלא מכבד לא מקבל כבוד".

את מציינת אינטריגות, מה יש בדנה שתמיד מגיע לקלאשים האלו?
"לא יודעת, אולי הרצון שלי לגונן על עצמי, חוסר הסבלנות שלי לאנשים טיפשים, אין לי מושג. זה יוצא החוצה וזה דווקא די נאהב".

נועה קירל הולכת לייצג אותנו באירוויזיון בקרוב, יש לך טיפים בשבילה?
"ממש לא. נועה חכמה מאוד, היא עשויה מחומר של מפורסמים, היא עשויה מחומר של מנצחים, ואני מאחלת לה את כל הטוב שבעולם. דיברנו בפרסומת של yes, והיא מקסימה, יש לה משפחה שעומדת מאחוריה, דוחפת אותה, היא פרפקציוניסטית והיא לא זקוקה לאף אחד שייעץ לה".

הראיון המלא עם דנה אינטרנשיונל לקראת עליית הדוקו-ריאליטי "דנה קמה" יתפרסם בקרוב במגזין מעריב וב-TMI.

נועה קירל (צילום: אריק היינס)
נועה קירל (צילום: אריק היינס)