כוכבת הילדים מיקי מוכתר חשפה התמודדות קשה שחוותה בעקבות התמיכה שהעניקה לנאנסת מגדרה, וסיפרה על תחושותיה ל-TMI באירוע שקיימה רשת המשקפיים CAROLINA LEMKE BERLIN ואמן הביוטי, גילי אלגבי. באירוע השיקו לכבוד חודש האישה הבינלאומי את תערוכת "DARE TO SHINE" האירוע התקיים כתרומה לעמותת כ"ן, כוח נשים לקידום מנהיגות נשים בישראל. האירוע כלל תערוכת צילומים ייחודית, נשית ומעוררת השראה לכבוד יום האישה הבינלאומי.

מיקי מוכתר בריאיון ל-TMI (צילום: קיץ ברבנר)

"אנחנו נמצאים בתערוכה של נשים שצולמה בשיתוף פעולה עם 'קרולינה למקה', שבעצם לכל אישה היא סיפור הצלחה, היא מצליחה בתחום שלה, היא מובילה דרך בתחום שלה, בחודש האישה שזה הכי מרגש שבעולם". 

איפה את מתחברת לזה?
"אני מתחברת מהמקום שלי, שאני משמחת ילדים, מעבירה להם את הדברים החשובים שאני רוצה להעביר להם, את האג'נדות שלי, בתור אשה. ואני חושבת שלנצל את הכוח, לא רק כשאתה מפורסם, לא רק להגיע לצילומים והשקות - אלא גם להעביר מסר נוסף במעשים שאתה עושה".

איזה נשים את מעריצה ומקבלת מהן השראה?
"ציפי שביט - וואו, בדיוק הראית לי תמונה עשינו כתבה ביחד. אמא שלי, אישה שעברה המון בחיים שלה, הילה בר דוד, שהיא פה גם כן, אישה שהובילה ומובילה עדיין ועושה. אני חושבת שכמעט כל אשה - יש משהו להעריץ בה, מהיותה היא".

ביום הזה עולה הנושא של הטרדות מיניות, שלאחרונה הוסגר לארץ שי אביטל. איך הרגשת הנושא הזה, האם לדעתך יש טיפול נכון יותר בימים אלו?
"אני חושבת שיש יותר מודעות. אני חושבת שפעם לא הייתה מודעות, הייתה איזו הסכמה שמותר להתנהג בצורה מסוימת, והיום אף אחד לא יכול לעבור את הגבול, ומי שעובר את הגבול - ייענש על זה".

מיקי מוכתר (צילום: רפי דלויה)
מיקי מוכתר (צילום: רפי דלויה)

את חושבת שגם מבחינת החוק והמדינה דברים מקבלים יותר מענה?
"כן. כל אשה שעברה משהו כזה לא לפחד ללכת להתלונן, להגיד. המשטרה מטפלת בזה. וגם הדברים עצמם יודעים שמאז כל תקופת 'מי טו', דברים שעברו פעם לא יכולים לעבור יותר".

שיתפת לאחרונה, אחרי הפרסומים על האונס בגדרה, שפחדת לצאת מהבית
"כן, ליוויתי את האמא מגדרה, שמעתי שם סיפורים שאני לא יכולה לספר פה. אבל זה השפיע עליי ברמה האישית, נכנסתי לחרדות ופחדים. זה הפחיד אותי ברמה פסיכית, לנעול את הדלת מאה פעם, לפחד להיות בבית המקום הכי בטוח שלך, כי שם זה קרה לה. לא בסמטה, ולא זה... בבית שלה".

מקרה כזה גורם לך לחשוש להכנס עם הלב לסיפורים כל כך רגישים?
"אני לא כל כך שולטת בזה. גם אין לי ברירה. גם כשאני מתעסקת במאבק למען הילדים, אני לא חושבת פעמיים... 'רגע... זה...'. זה חלק ממי שאני ואני חושבת שקיבלתי את התפקיד הזה של להיות כוכבת גם עם  להביא ערך מוסף ולנסות להשפיע גם על מה שקורה בגני הילדים".

ספרי מה את עושה במסגרת המאבק?
"אני נשיאת מטה מהאבק למען הילדים, אנחנו מלווים הורים, נפגעים עבירה, חושפים מקרים. עוזרים לאנשים שעברו את המקרים האלו, מעודדים, תומכים, כל מה שקשור לזה".

לאחרונה שיתפת שהציעו לך גם להכנס לפוליטיקה, יש לך מחשבות על עשייה מהצד הציבורי?
"לא. כרגע לא".

איך את מרגישה עם זה שהמדינה בוערת סביב נושא הרפורמה המשפטית, אנשים חוששים לדמוקרטיה
"אני חושבת שאנחנו צריכים להירגע, להוריד את גובה הלהבות, אין לנו ארץ אחרת, זו המדינה שלנו. לא סתם כולם אומרים 'אחי, אחי' זה המעמד שלנו ומפה אנחנו ננצח".