קובי פרץ עמד בשבועות האחרונים המרכזה של סערה ציבורית, וזאת לאחר שחבר הכנסת דודי אמסלם קרא להזמין את קובי פרץ להופיע בכנסת לאחר שהזמר חנן יובל סירב לעשות זאת בעקבות הרפורמה המשפטית. כעת, פרץ מדבר על האירוע ותחושת בקיפוח שחש. בקטע מתוך העונה החדשה של התוכנית "אנשים" בקשת 12, שתשודר הלילה (שני) אחרי "ילד משלי", פרץ מקריא פוסט שכתב על היחס הגזעני שקיבל, ופורץ בדמעות.

"הזמר הכי מצליח בארץ, אבל להופיע באירוע ממלכתי? לשם אני כנראה לא שייך", הקריא הזמר. "למה? אולי אני מזרחי מדי, אולי ערס מדי. לא תכול עיניים ובהיר שיער. קצת מחומצן, אבל זה לא טבעי. ההפך מ'הישראלי היפה', אם תרצו, הקונטרה של חנן יובל. אנחנו עדיין חיים לפי סטריאוטיפים גזעניים של 'מה ישראלי בעינייך", בשלב זה פרץ לא מצליח לעצור את הדמעות.

קובי פרץ פורץ בדמעות: "אני ערס מדי" (באדיבות 'אנשים' בקשת 12)

כזכור, הזמר חנן יובל סירב להופיע בכנסת ישראל באירועי ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, בעקבות הרפורמות במערכת המשפט. יובל אמר כי "הכנסת הזאת - של אלמוג כהן, של דודי אמסלם, של החברה גוטליב, של גלית דיסטל, של אריה דרעי, של יו"ר הכנסת - זאת לא הכנסת שלי. לשיר שם בפני גסי הרוח האלה זה לעשות שקר גדול לעצמי".

בתגובה לדברים כתב אמסלם בחשבון הטוויטר שלו: "חנן יובל... מי זה? הייתי מציע למארגנים להביא את הזמר והיוצר הנפלא קובי פרץ כדי שישיר לנו את השיר 'אנחנו מאמינים בני מאמינים ואין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמים'". פרץ נקלע לשיח הפוליטי בין יובל לאמסלם וחטף תגובות קשות ברשת לאחר שכזכור ריצה עונש מאסר ונקרא על ידי המגיבים "עבריין".

חנן יובל (צילום: מושיק ברין)
חנן יובל (צילום: מושיק ברין)

הוא החליט להגיב למקרבים וכתב: "קמתי הבוקר לסערה תקשורתית ואני פתאום מוצא את עצמי תחת מתקפה ברשתות החברתיות כשאנשים אחים, ישראלים כמוני, כאלו שמעולם לא החלפתי איתם מילה או דיברתי עליהם סרה, משתתפים בחגיגה וקוראים לי ״עבריין״ מורשע שישב בכלא ועוד מילים יפות. אני רוצה להבהיר: אני גאה להיות סמל לאדם שהצליח לבנות את עצמו בזכות כשרון, חריצות ועבודה קשה ולהגיע משיכון עוני עד לפסגת המוזיקה הישראלית ומנגד, ליפול הכי קשה שיש ולשלם על זה מחיר הכי אכזרי שהחברה יכולה להטיל על מישהו - גזילת חירותו. מהמקום הנמוך הזה, לצמוח בחזרה ולהוות סמל לשיקום וחזרה לחיים מלאים ומצליחים".

עוד הוסיף וכתב: "חורה לי לקרוא את התגובות שבדרך כלל אני לעולם לא נותן להן מקום, אבל קשה לי התעלם, וכשאני קורא אותן, הן מחזירות אותי לשנים של הפריצה הגדולה. הייתי עוד אז תודה לאל מהזמרים מהמצליחים בישראל. אבל אני, קובי פרץ מכפר שלם, אף פעם לא הייתי מיינסטרים, לעולם לא התייחסו אליי כאל זמר לגיטימי שהצלחתו הגיעה בזכות. עכשיו אומרים ׳תביאו ״עבריין״ להופיע בכנסת אז זו פני הממשלה׳. אבל שאלה לי, ולפני הכלא, מישהו הזמין אותי אי פעם לאירועים ממלכתיים? לכנסת, לבית הנשיא? לאירועי זיכרון? הזמר הכי מצליח בארץ אבל להופיע באירוע ממלכתי? לשם אני לא שייך, למה? כי אני מזרחי מידי, ערס מידי, לא תכול עיניים ובהיר שיער, ההיפך מהישראלי היפה, אם תרצו, הקונטרה של חנן יובל. לאנשים כמוני עד עכשיו מעולם לא היה מקום בימים הממלכתיים של מדינת ישראל כי אנחנו עדיין חיים לפי סטריאוטיפים גזעניים של מה ישראלי בעינך".

קובי פרץ (צילום: עמי ארליך )
קובי פרץ (צילום: עמי ארליך )