אי שם בשנת 2017 פרץ לחיינו בסערה הזמר אלי חולי במסגרת התוכנית "The voice", שהספיק מאז להגיע לגמר הריאליטי "אקס פקטור לאירוויזיון", לכתוב אלבום לאנה זק ולהוציא בעצמו את שיריו בעברית. נתקלנו לגמרי במקרה בזמר בדיוק כשהוא בדרכו חזרה לישראל מלונדון, שם הוא עובד בימים אלו על המוזיקה שלו ושואף לכבוש פסגות בינלאומיות, ושוחחנו איתו מעט על שינוי הכיוון, על קריירת המשחק שהוא מפתח במקביל ועל הזוגיות שלו עם כוכבת הטיקטוק ענבל רז

"אני בעיקרון עד לפני חמישה חודשים בערך הייתי מנוהל בארץ אצל נתן גולן והחלטתי שהמוזיקה שאני עושה היא לא המוזיקה שאני באמת רוצה לעשות, וזו גם לא השפה שאני רוצה לעשות בה את המוזיקה, אז לקחתי החלטה (ובמקביל סיימתי את הניהול) ובראש שלי החלטתי שאני לא הולך לעשות יותר מוזיקה בעברית". 

שבועיים אחרי שנפלה ההחלטה, חולי הופתע לקבל הודעה מאחד ממפיקי הטכנו הגדולים בעולם, חצי מצמד הדיג'יי Tale of Us, בה הוא הזמין אותו לברצלונה לצורך כתיבת שיר חדש לפרויקט הבינלאומי שלו. ההצלחה של הכתיבה של חולי נתנה אותותיה, ובעקבותיה הוא הוזמן גם להופעה באירוע ה-Printworks בלונדון אל מול 8,000 איש בלייב. 

View this post on Instagram

A post shared by Eli Huli (@eli.huli)

כיום חולי מיוצג אצל סוכנת ישראלית שעובדת בארה"ב על קידום הקריירה שלו בגזרה הבינלאומית. "בימים אלו אני מקדם את הקריירה שלי בלוס אנג'לס והשבוע בדיוק הייתי בלונדון כדי לעבוד על המוזיקה שלי עם אחד המפיקים הגדולים שם ועוד כותב משם". כשנשאל האם הוא זנח את המוזיקה הישראלית לגמרי, הוא ענה באופן חד משמעית: "כרגע כן, גם בכוונות וגם במעשים שלי. אני מפסיק לעשות עברית ואני חושב בחו"ל יש הרבה יותר קהל למוזיקה שלי - רוק, בלדות". 

כזכור, חולי פרץ לחיינו בתוכנית "The voice" ולאחריה כיכב ב"אקס פקטור לאירוויזיון", כאשר בשתי התוכניות הוא הגיע לגמר. בריאיון עם הזמר התפלאנו לגלות שהוא החליט להעתיק את כישוריו לחו"ל, שכן באופן מובהק ניסה את מזלו קודם אל מול הקהל הישראלי. "בתוכנית הראשונה לא ידעתי מה אני עושה, נכנסתי כי ידעתי שאני אוהב לשיר וזהו", העיד על עצמו.

בהמשך סיפר: "תמיד אנשים שהיו מסביבי, וגם זו הדעה הרווחת בישראל, שקודם צריך לכבוש את פה ורק אז לפרוץ מעבר לים, וזה פשוט לא נכון, ראינו את זה אצל נגה ארז או דניס לויד. ואני גם לא באמת הרגשתי שאני עושה מה שאני אוהב". ונראה שחולי לא סתם מדבר באוויר, הרעיון להצלחה גלובלית לגמרי מתקדם בכיוון הנכון, ולדבריו "מהרגע שהחליט לעשות מוזיקה באנגלית, כל הכוכבים הסתדרו". 

ועל אף השאיפות להצליח בתפוצות, חולי לא לגמרי זנח את הקריירה כאן בארץ, שכן בימים אלו הוא מככב בסדרת הנוער החדשה של HOT "תלאתה", לצד ליהי טולדנו, ולארי חמאתי ותומר הכהן. "הסדרה קרתה קצת לפני שלקחתי את ההחלטה ובאותה התקופה התחשק לי לנסות להיכנס לתחום המשחק. גם הלכתי לשיעורים וניסיתי לפתח את זה אבל הבנתי שאני פשוט רוצה לעשות מוזיקה. אולי בעתיד ארצה להמשיך", סיפר.

מלבד העיסוק שלו במוזיקה ובמשחק, את החודשים האחרונים שלו השקיע הזמר המוכשר גם בתחזוק מערכת היחסים היציבה שהוא מנהל עם כוכבת הטיקטוק ענבל רז, שבעצמה הוציאה לאחרונה שיר שהם כתבו יחד שנקרא "במציאות אחרת". מלבד השיר הזה, הם גם עובדים על מוזיקה נוספת יחד, ולטענתו הפן המוזיקלי אפילו מועיל לקשר הרומנטי. "תמיד בנות הזוג שלי היו זמרות, וגם לה יש אקסים שעושים מוזיקה, אז מבחינתנו זה לא חדש. זה מכנה משותף שיש לנו. היה דיבור באוויר על דואט אבל עוד לא נפל לנו שיר בידיים שאנחנו כתבנו שבאמת הרגשנו איתו טוב", סיפר. 

ומה בעניין תוכניות לעתיד? "יש הרבה דברים על הפרק שאי אפשר לספר", הסתיר מאיתנו חולי, אך זרק רמז: "אנחנו בכל מיני מגעים עם גורמים גדולים בחו"ל ואני כבר עובד על כל החומרים, אני גם מגלה בעצמי דברים פתאום לאט לאט, גם לגבי השיר האחרון שהוצאתי בעברית, זה היה מבאס בשבילי לדעת שהוצאתי שיר ולהרגיש שזה לא זה".

כמו כן, כדי להצליח להגשים את חלומו הגדול, שאלנו את חולי האם הוא מתכוון לעזוב את הארץ או לחיות על הקו. "אני מניח שלתקופה מסוימת אני אצטרך לעבור. אני לא כזה שמח מזה, אבל בשביל המוזיקה ואם זה מה שיידרש ממני אני אעשה את זה, אבל אני לא רוצה לעזוב את ישראל, יש לי את המשפחה שלי פה בעדיפות ראשונה וחשוב לי להישאר כאן". 

"מה המטרה בלהישאר פה בארץ? איזה השפעה יש לזמרים הישראלים כאן לעומת אלו שמככבים בחו"ל? אני חושב שיש כאן משהו ערכי יותר גדול בצורך שלי להצליח בארץ. אני לא באמת עוזב, אלא רק משווק את המדינה שלי בצורה הכי טובה שאפשר", סיכם את דבריו עם הפנים קדימה ועם שאיפות גדולות לעתיד הקרב ובא.