אחרי הסינגלים המצליחים "פרימיטיבי" ו"פרפרים שחורים", ענבל ביבי חוזרת עם שיר חדש שכתבה והלחינה בעצמה, "עין תחת עין". השיר מציג נקודת מבט נוספת על מערכת יחסים - כשענבל מרגישה שהיא לא מסופקת בזוגיות, היא מבינה את הערך שלה ומחליטה להמשיך הלאה. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפרה הזמרת על השיר החדש.

"עין תחת עין" מאופיין גם הוא בשלושת המרכיבים בקו של ענבל: הפקת פופ מהודקת ומאתגרת, שירה נוטפת אופי וטקסט שרק ענבל ביבי יכולה לכתוב - חריף, מיני, חשוף, לא מתבייש ולא מתנצל. בימים אלה עובדת על אלבום בכורה שייצא בקיץ הקרוב, לצד לו"ז צפוף שהתמלא לאחרונה באירוח בהופעה אצל רן דנקר, הופעה במסיבת גייז ענקית באומן 17, קמפיין לh&m וכמובן מחזמר "הלהקה" שממשיך לרוץ ברחבי הארץ.

הקליפ אשר צולם בטביליסי (גאורגיה) ובוים ע"י איתמר שירי-לידר ("לך לישון", "ראשון בבוקר") מציג את ענבל כשהיא בורחת מגבר שרודף אחריה. כשהוא תופס אותה, ענבל מתעמתת איתו ואז מתהפכות היוצרות - ענבל רודפת אחריו בזמן שהוא בורח.

מה איתך?
"אני עובדת על אלבום עכשיו בתקופה האחרונה, זה בעצם אומר שאני כמעט כל יום עושה מוזיקה עם מפיק מוזיקלי אחר. זה חלום חיי. אם יש מסר שאני רוצה להעביר מהיותי אני זה שהדבר הכי דומה אחד לשני, קולקציית השירים הכי אחידה זו האמת הפשוטה של הבן אדם. אני לא מעוניינת לייצר רעיון מאחורי הבן אדם שאני, אני מעוניינת להיות האדם שאני".

הטקסט לא מתנצל, לפעמים את כותבת טקסט שמאוד פתוח והדופק עולה מההתרגשות
"אם אין את התחושה הזו אז השיר לא יעיל לי, ככה אני מרגישה לפחות".

מרגיש קצת שזה לקחת סיכון?
"לא, סיכון אני לא מרגישה שאני לוקחת. יש שירים הרבה יותר סוטים שהיו בעבר. כל כך הרבה שירים שדיברו על דברים הרבה יותר קיצוניים ממה שאני מדברת עליהם, אז אני לא רואה את זה כסיכון".

אבל הייתה התרגשות?
"כן, כשאתה כותב שיר ומוציא ילד לעולם זו התרגשות".

איך היה אצל רן דנקר?
"אין על רן, פשוט אין עליו. איזה כיף היה לנו. אני מרגישה שאני ורן הולכים על אותו עיקרון של חופש ביטוי, לאפשר לאנשים להיות מי שהם בלי ליצור קונספט. זה שאנחנו הולכים על אותו גל מהבחינה הזו, אנחנו עפים יחד על הבמה".

על ההופעה באומן 17 – מה לבשת?
"לבשתי בגד גוף עם חורים, שמבליט כל מיני גזרות בגוף האישה אבל עדיין נראה יחסית צנוע. הוא באמת יחסית היה צנוע למה שאני אוהבת. גרביונים ומעל נעל עקב גבוהה מאוד".

קמפיין לH&M
"נכון".

"אני חושבת שהיו תקופות שלא הייתי בקריירה שלי, שוויתרתי על הקריירה שלי. זה מה שנקרא חושך בקריירה", הוסיפה ביבי.

ומה מחזיר? איך מטפסים למעלה?
"אני חושבת שהרבה פעמים אנחנו מנסים לחפש איזו השראה כדי לצאת מבורות עמוקים בחיים, ואנחנו לא מחפשים במקום הנכון. הרבה פעמים אנחנו נחפש בחברים, מסיבות, סמים או מה שזה לא יהיה, כשהתשובה היא באמת באמת בבפנים שלנו, מה גורם לנו כייף, מה זורם, מה עושה לנו תחושה של 'יאללה'. הדבר הזה שגורם לנו להרגיש את התחושות האלה של ההשראה, הדרייב, האושר, אלה הדברים שאנחנו אמורים למקד את עצמנו ביום יום. אני זוכרת את עצמי בתקופות חשוכות בורחת מהיותי מוזיקאית. אנשים היו מזהים אותי ברחוב והייתי אומרת להם 'זו לא אני'. באיזשהו שלב הבנתי שאני בורחת מהייעוד שלי, מההגשמה העצמית שלי, מתוך פחד שיכול להיות שאני אכשל אם אני אנסה".

חזרת בכל הכוח, ואת מגלה שאנשים רוצים לשמוע אותך
"כן, זה מפתיע. זה תפס אותי, לא ידעתי למה לצפות כשנכנסתי. כשעשיתי את זה פשוט סוג של קפצתי למים העמוקים ועצמתי את העיניים ואמרתי 'על החיים ועל המוות'. אני חושבת שזו הייתה טבילת האש אחת המפחידות שעשיתי בחיים ואחת השוות, כי עם כל הפחד והקושי היה לי ממש מרפא, מחולל שינוי, מחזק. למדתי על עצמי הרבה מתוך החוויה הזו של להבין שגם אם מוותרים אז זה ממש זמני. יש לי קעקוע של עץ על היד שזה אחד הסמלים שלו, יש רוח, יש חרקים שאוכלים לך את השורשים אבל אתה צריך כל הזמן להשקות את עצמך כדי לצמוח".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm