אמא לאחת: הערב (שני) בערוץ רשת 13 ישודר "אבא לאחד", סרטו הדוקומנטרי של ירון ברובינסקי על החלטתו להביא ילד אחד, בו משתתפת גם מיה דגן שחשפה את ההחלטה לא להביא לביתה, אמליה, אח או אחות. ירון ואשתו משתפים על מה עומד מאחורי החלטתם להביא ילד אחד במדינה שבה הדעה הרווחת היא "ילדים זה שמחה".

בסרט מתארחות מיה דגן ולוסי האריש שבדומה לירון ואשתו, החליטו להביא ילד אחד לעולם וצריכות להתמודד עם הביקורות מהסביבה. בהצצה לגולשי TMI מספר דגן: "בחרתי להביא אחת כי לא הרגשתי צורך ביותר, לא היה לי חור בלב. לא היה לי את הדבר הזה של 'בא לי שכל האהבה הזאת תלך לעוד מישהו, שחסר לי עוד מישהו לתת לו את האהבה הזו'". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מיה דגן על ההחלטה להביא רק ילדה אחת לעולם (באדיבות רשת 13, סרטון של ירון ברובינסקי "אבא לאחד")

"לא הייתה לי את ההרגשה הזו", מוסיפה דגן. "ניסיתי, התאמצתי, ככה חזק אולי בכל זאת. לא היה לי, לא מצאתי. אני די מיעוט בקרב חבריי, שכמעט לכולם יש שלושה ילדים ואני לא מרגישה לא בסדר". "באמת, היו יכולים להיות לי המון ילדים", סיכמה השחקנית. "טוב לי, טוב לאמליה, ויש לי זמן להקדיש לה, ואני אוהבת כל רגע איתה".

בשונה מהם, בסרט מתארחים גם אחיו של ירון וזוג חברים שהחליטו להביא יותר משני ילדים והם משתפים על היתרונות, החסרונות ומדוע לא הסתפקו בילד אחד. במהלך הסרט ירון מדבר עם כאלה שגדלו/גדלים כילדים יחידים ומציף את השאלה "האם הייתם מעדיפים שיהיה לכם אח/אחות?" בסרט מתארח ד"ר עומר לנס שמדבר על היתרונות בלגדול עם אח/ות וד"ר אליהו בן משה, דמוגרף, שמסביר על הילודה ההולכת וגדלה במדינת ישראל ומדוע יש להפחית אותה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מיה דגן, ערן פפר (צילום: רפי דלויה)
מיה דגן, ערן פפר (צילום: רפי דלויה)