האש ממשיכה לבעור לקראת טקס הדלקת המשואות בשבוע הבא. הבמאי אורי פסטר כתב פוסט תוכחה נגד השרה האחראית על הטקס, מירי רגב, שבו מחה על מעורבות היתר, כהגדרתו, של מנהל הטקס, במאי הבית של הבימה, מושיק אביב: ״זה מאוד מופקר שבמאי המחזמר 'קזבלן' בהבימה, שהוא במאי טקס המשואות - מוביל מחווה למחזות הזמר של הבימה במהלך הטקס״, כתב פסטר. ״במחווה יש כמובן קטע מ'קזבלן' שבבימויו ומ'סאלח שבתי' ו'בוסתן ספרדי'. מזל שאין לי אפשרות לחזות במופע החנופה השקרי הזה! בושה בושה בושה״.

פסטר, קנאת במאים?
"ניגוד העניינים עצבן אותי והגבתי בפוסט שהורדתי כעבור שעתיים כי התחלתי לקבל תגובות אלימות מ׳החיילים׳ של המנכ״ל הפורש של הבימה, נעם סמל. מחזאות הזמר המקורית קרובה לליבי גם בעקבות מחזות הזמר המיתולוגיים שכתבתי וביימתי, וגם לאור פעילותי רבת־השנים בחג המחזמר המקורי שהוא מפעל חיי״.

אורי פסטר (צילום: יוסי אלוני)
אורי פסטר (צילום: יוסי אלוני)

סמל, שלחת מסרים?
"האייטם שיוצג בטקס המשואות הוא מחווה להיסטוריה של מחזות הזמר שהועלו בהבימה בעשורים הקודמים. כל משתתפי השירים מתוך מחזות הזמר הינם אומנים עצמאיים ולא נמנים עם להקת שחקני הבימה. גלית גיאת ודוד ד'אור ישירו מתוך 'בוסתן ספרדי' של פעם, ויהיו עוד משתתפים שאינם שכירים או פעילים בהבימה. היה קול קורא של הטקס וחברת טארגט פנתה אלינו לרכז עבורה את האייטם, ותו לא. אין לנו מעורבות כלכלית בעניין".

נועם סמל (צילום: רענן כהן)
נועם סמל (צילום: רענן כהן)

אביב, מה עם ניגוד האינטרסים?
ממשרד ההסברה נמסר: "הטענה לא נכונה. יצא קול קורא בעניין לשמונה תיאטראות, ורק הבימה הרימו את הכפפה והגישו הצעה".

מטעמה של השרה מירי רגב לא נמסרה תגובה.