המתמודד האהוב מהעונה השמינית של ״מאסטר שף״, אלברט איפראימוב, חזרה לעונת האולסטארס שהחלה לרוץ כבר בקשת 12. בראיון חג, סיפר על חמש השנים המורכבות שעבר, הטיפולים הרפואיים של זוגתו שגרמו לו לצאת מהמטבח אחרי ההצלחה האדירה ב״מאסטר שף״, הטרגדיה הגדולה בשבעה באוקטובר והאופן בו שופט התוכנית המיתולוגי, חיים כהן, חסר בהרכב הנוכחי. 

חמש שנים עברו, תשלים לנו פערים.
״אני כמו כל האזרחים במדינת ישראל, התגייסתי למילואים וחוויתי את המלחמה הזו. במשך ארבעה חודשים הייתי טבח במחנה עובדה של חיל האוויר. לפני כן הייתי טנקיסט, וזו הפעם הראשונה בה נכנסתי למטבח צבאי, ומצאתי את עצמי מבשל לצד חבר טוב שלי בשם עוז כהן ל-1500 חיילים. האמת, עוז עד עכשיו נמצא במילואים. אני יצאתי בעקבות פציעה בגב, נקרעה לי רצועה אבל אני מטפל בזה ולא מתלונן״. 

אלברט איפראימוב (צילום: ערן לוי)
אלברט איפראימוב (צילום: ערן לוי)

אז כשהתקשרו מהתוכנית לא הייתה התלבטות בשל הפציעה? 
״לרגע אחד לא התלבטתי. ברגע שהתקשרו אליי - ישר אמרתי שאני נכנס לכל העניין הזה. כי האמת שהתגעגעתי. ׳מאסטר שף׳ זו לא רק תוכנית טלוויזיונית, זה עולם שונה – יקום מקביל. כשנכנסים לשם מתנתקים מכל העולם החיצוני. בזמן הצילומים פרצה המלחמה ועצרנו הכל. לא היה לי מצב רוח לא רק לבשל, אלא גם להצטלם ולנסוע. זה היה ממש קשה ואני אפילו לא יודע איך לתאר את זה. רציתי לפרוש כל רגע כי לא היה מצב רוח״.

עוד סיפר: ״בתאגיד בו אני עובד בחיפה, חברתי לעבודה, רחל לוי, אותה אני מכיר כבר 25 שנה, איבדה את הבת שלה ליאור שהייתה תצפיתנית ונרצחה בשבעה באוקטובר על ידי המחבלים. היא מהראשונות שנרצחו. ואחרי ההלוויה שלה הייתי פשוט מרוקן נפשית. אמרתי לעצמי שבמקום רחל לא הייתי מצליח לשרוד דקה אחת. עבר איזה חודש וחצי ואז התקשרו אלינו ושאלו אותנו מה מצבנו? מהצד שלי אישתי אמרה לי ׳אלברט תקשיב לי טוב אנחנו לא צריכים להראות לאויב שלנו שאנחנו נשברנו. אם אתה לא תלך אתה תראה להם שהם שברו אותך׳. האמת שלקחתי את זה ככה״. 

מה השתנה בך מאז העונה הקודמת?
״עברתי הרבה מטבחים ושפים מקצועיים. למדתי גם בבית ספר לבישול והאמת אני אגיד לך כן באתי קצת שונה. ורציתי להשלים פערים שלא הצלחתי לגשר במאסטר שף 8. למדתי מנות שרציתי לבשל אז וחשבתי עליהן ותהיתי למה לא הצלחתי לבשל אותן אז. כשהתקשרו אליי ואמרו לי שבחרו בי מתוך 150 מתמודדים. בטח בשבילי זה היה מאוד חשוב שהכירו בי בתור בן אדם מעניין לציבור״. 

עסקי המסעדנות בארץ אמנם בפריחה אבל בו זמנית מאוד קשה להיות עצמאי במדינה. איפה אתה עומד מול זה? מה החלום שלך?
״לא היה לי חלום לפתוח מסעדה. המטרה שלי להפיץ אוכל קווקזי בארץ ואת המטרה הזו ביצעתי. עכשיו הצטרפתי לעמותה שנקראת מדור לדור 12 סניפים בארץ שאבא של עומר אדם הקים אותה, זו תנועת נוער ליהודים מקווקז ואני מעביר שם סדנאות בישול ואנחנו כבר שנה קדימה בנינו לוז. אבל הם מקבלים את כל הנוער״. 

חיים כהן (צילום: פול סגל)
חיים כהן (צילום: פול סגל)

מה דעתך על הרכב השופטים החדש?
״האמת שגם לי השופטים חסרים מאוד. עם חיים כהן עבדתי כמעט שנה, אבל תאכלס הם חסרים לי. אבל אני אספר לך שאנחנו עומדים להתראות איתם במהלך התוכנית הם יבואו לבקר. ביום שבת זה פרק עם חיים כהן״.

מה אתה חושב על יובל בן נריה שטוענים שהוא קצת קשוח?
״כל השפים הם אנשים לא פשוטים. תקשיבי אני לא יודע מה להגיד לך הוא בא לעבודה שלו עושה את העבודה שלו. לבקר תמיד קל. האמת שנפגשנו במאסטר שף 8 הוא היה אורח כבוד שם אני זוכר אותו. תקשיבי צריך להיות בן אדם כזה שיגיד לך טעות שתתקן. הוא לא אומר בגלל שהוא לא אוהב אותך או שהוא רוצה להשוויץ. כי בסופו של דבר אנחנו מבשלים לארבעה אנשים ולא למסעדה גדולה. ככה גם עובד שף מקצועי הוא קודם כל חוקר בן אדם ואחר כך מתאים את עצמו. הוא קשה כן, אבל גם צריך להיות בן אדם כזה״.

השף יובל בן נריה (צילום: רמי זרנגר)
השף יובל בן נריה (צילום: רמי זרנגר)

״חיים כהן זה אבא אין לי מילה אחרת. אין הוא באמת חסר לי. אתה יכול להתקשר אליו בכל שעה הוא תמיד יענה לא משנה יעברו שנים הוא תמיד זמין. איזה בן אדם הוא. הבן אדם החזיר אותי לבישולים. אני לא בישלתי אחרי מאסטר שף כי הייתה לנו בעיה רפואית בבית חולים. אחרי מאסטר שף עשינו מלא סדנאות, ואז פתאום פרצה קורונה ועשינו את הזריקות נגד קורונה והמצב הרפואי של אישתי החמיר. ואני הפסקתי הכל. אפילו גם בגאורגיה עשיתי הרצה והייתה לי הרבה עבודה. ועכשיו ממש שולחים לי מלא הודעות, וזה ממש החזיר אותי לעבודה״. 

״אנחנו עושים טיפולים, יש לה טרשת נפוצה, אבל אנחנו נלחמים יש תרופות יש הכל בארץ. תומכים אחד בשנייה. הקדשתי לה מנה במאסטר שף 8. בקיצור אני מאוהב באשתי״.