רשת בורגרס בר מזעזעת את עולם הפרסום הישראלי עם קמפיין חדשני ותקדימי לרגל יום העצמאות: השחקן האהוב יהודה בארקן, שאינו בין החיים, "מוחזר לחיים" באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית.
הקמפיין המדובר, המציין גם 50 שנה לסרט הקאלט "חגיגה בסנוקר", מהווה פריצת דרך טכנולוגית-שיווקית בישראל. זוהי הפעם הראשונה שחברה מסחרית מקומית משתמשת בטכנולוגיית AI מתקדמת להחייאת דמות איקונית שהלכה לעולמה למטרות פרסומיות. האם זו התחלה של טרנד חדש בעולם הפרסום הישראלי? ואיך יגיבו אוהדיו של בארקן למהלך הנועז? אנחנו בהחלט נמשיך לעקוב.
בארקן, שהלך לעולמו בשנת 2020 בגיל 75, היה אחד השחקנים, הבמאים והמפיקים הבולטים והאהובים בקולנוע הישראלי. הוא נולד בשם יהודה יחזקאל ברקוביץ' בנתניה בשנת 1945 והחל את דרכו בעולם הבידור בשנות ה-60. בארקן התפרסם בעיקר בזכות תפקידיו בסרטי בורקס קומיים מצליחים כמו "צ'רלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר", וכן בזכות סרטי המתיחות המצליחים שיצר וביים בשנות ה-80 וה-90, כמו סדרת סרטי "אבא גנוב".
במהלך הקריירה הענפה שלו, שהשתרעה על פני למעלה מחמישה עשורים, השתתף בארקן בעשרות סרטים וסדרות טלוויזיה, הן כשחקן והן מאחורי הקלעים. הוא זכה להערכה רבה על תרומתו לקולנוע הישראלי וזכה בפרס אופיר על מפעל חיים בשנת 2014. דמותו הקולנועית הייתה מזוהה לרוב עם דמויות עממיות, טובות לב ובעלות חוש הומור מפותח, מה שחיבר אותו לקהל הרחב והפך אותו לאייקון תרבותי.
למרות הצלחותיו הרבות, חייו של בארקן ידעו גם תקופות קשות, כולל הסתבכות כלכלית ומשפטית. עם זאת, הוא תמיד זכר כאדם חם, לבבי ובעל שמחת חיים, שהשאיר חותם משמעותי על התרבות הישראלית. מורשתו ממשיכה לחיות בסרטיו ובזיכרונותיהם של מעריציו הרבים.