יש למדינת ישראל שגרירים רשמיים שמייצגים אותנו בתפוצות אבל יש גם מפורסמים שמתוקף פועלם מייצגים את מדינת ישראל ועושים לנו שירות מדהים בעולם, גם אם אין להם כוונה ישירה לעשות כך. זמרים, שחקנים, דוגמנים וספורטאים מצליחים לפרוץ את תקרת הזכוכית של מדינתנו הקטנטונת ועושים שמות מעבר לים. אז הגיע הזמן להגיד להם תודה ולבחור - מי השגריר הטוב ביותר של ישראל בתפוצות?

גל גדות:
אי אפשר שלא לפתוח עם הוונדרוומן הישראלית, השחקנית הישראלית הכי מוכרת בהוליווד וברחבי העולם. אמנם ישראלים רבים מביעים ביקורת על כך שלא נוקטת עמדה פוליטית בולטת יותר, אך גדות על אף שבוחרת לשתוק בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, מייצגת את ישראל בדרכים אחרות, כשמשתפת בתוכניות אירוח מילים בעברית ומציגה לעולם את שוקולד עלית המפורסם. לפעמים לא צריך להביע דעה נחרצת ולייצר אנטגוניזם מיותר, אלא לייצג את הטוב והיפה של המדינה בדרך שלה.

גל גדות ב''וונדר וומן'' (צילום: גלובוס מקס)
גל גדות ב''וונדר וומן'' (צילום: גלובוס מקס)

דני אבדיה:
הוא אמנם רק בן 22 אבל זה כבר עונתו השלישית של הכדורסלן בליגת ה-NBA. אבדיה שמשחק בקבוצת וושינגטון ויזארדס מתמודד כרגע עם שינויים בקבוצה שעלולים להשפיע על עתידו, אבל אף ישראלי לא ישכח את הרגע בו נבחר תשיעי בדראפט ה-NBA וזכה בתואר הישראלי שנבחר במקום הכי גבוה בהיסטוריה. אבדיה דווקא התייחס לגל הטרור שפקד את ישראל בשנה שעברה וכתב על הנעל שלו במהלך אחד המשחקים "עם ישראל חי" והוסיף מגן דוד. 

נגה ארז:
הזמרת והיוצרת נגה ארז הופיעה שנים ארוכות ברחבי העולם, אלא שאז הזמרת המצליחה בילי אייליש לא הפסיקה להרעיף עליה מחמאות, ואמרה: "נגה ארז, האמנית שעשתה את השיר הזה היא מתל אביב, מישראל, והיא עושה מוזיקה מאוד מעניינת, מלאה בביטים מוזרים. היא מפיקה יחד עם השותף שלה, אורי רוסו. יצא לנו סוג של להכיר אותה, דבר שהיה מאוד מלהיב עבורי". אמירתה של אייליש הצליחה לעורר סקרנות רבה של מעריציה ברחבי העולם ולהביא את ארז להופיע בתוכניתו של ג'ימי קימל ולחמם את להקת פלורנס אנד דה מאשין במדיסון סקוור גארדן. לא שכחנו את האמירה של ארז בראיון למגזין בינלאומי, כשאמרה ש"ה-BDS עשו עבודה טובה", אלא שהתחרטה על הנאמר וטענה כי סילפו את דבריה וכי היא תומכת בישראל. 

ליאור סושרד:
בשנות ה-80 היה זה אורי גלר שכופף כפיות ושיגע את אמריקה. בשנת 2023 מי שמייצג את ישראל בכבוד בהוליווד הוא אמן החושים ליאור סושרד שהתארח בתוכניות הכי נחשבות בארצות הברית והדהים את הקהל האמריקאי עם מופעים יוצאי דופן. לא רק זה, סושרד גם מתארח במסיבות סלבס פרטיות וניפגש מספר פעמים עם קים קרדשיאן, ג'ניפר לופז ומיטב סלבריטאי הוליווד. רק בשבוע האחרון הופיע בחתונתה של סופיה ריצ'י, ביתו של ליונל ריצ'י והפעיל את קסמיו על השחקנית ההוליוודית המצליחה קמרון דיאז. 

ליאור סושרד (צילום: עדי אורני)
ליאור סושרד (צילום: עדי אורני)

שירה האס:
בתקופה בה כולנו הסתגרנו בבתינו בעקבות מגיפת הקורונה, סדרה חדשה בשם "המורדת" בכיכובה של שירה האס עלתה בנטפליקס וכבשה את ליבם של צופים ברחבי העולם. האס הפכה להיות כוכבת בינלאומית בין רגע וזכתה בפרסים בפסטיבלים שונים ברחבי העולם וזכתה להיות מועמדת בפרס האמי היוקרתי. מאז האס ממשיכה בפועלה בהוליווד ונבחרה לשחק גיבורת על ישראלית בסרט חדש של מארוול. 

נועה תשבי:
השחקנית והמפיקה נועה תשבי פוטרה לפני מספר שבועות מתפקידה הרשמי במשרד החוץ במאבקה כנגד האנטישמיות, לאחר שהביעה את עמדתה כנגד הרפורמה המשפטית. תשבי נמצאת כבר 20 שנים בהוליווד, שם היא מייצגת את מדינת ישראל בהסברה ואפילו כתבה ספר מצליח בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, לא קיבלה שכר על פועלה מעבר לים והופיעה באוניברסיטאות וכנסים ברחבי ארצות הברית, במטרה להסביר את פועלה של ישראל לאזרחים האמריקאים. 

שירה האס, ''המורדת'' (צילום: נטפליקס)
שירה האס, ''המורדת'' (צילום: נטפליקס)

ליאור רז:
היש סיפור סינדרלה מוצלח יותר משל השחקן והתסריטאי ליאור רז? במשך שנים שיחק רז בתפקידי משנה בטלוויזיה ובקולנוע, אלא שבשנת 2014 החליט לכתוב את הסדרה "פאודה" יחד עם אבי יששכרוף, שנכתבה מהשראה לסיפור שירותו הצבאי. הסדרה נמכרה לנטפליקס והפכה ללהיט ברחבי העולם. משם דרכו של רז לסדרות וסרטים בינלאומיים הייתה קצרה ביותר, כששיחק ב"מחתרת השישה" לצד ראיין ריינולדס ובסדרה של נטפליקס "פגע וברח". רז ויששכרוף מכרו את חברת ההפקות שלהם ב-50 מיליון דולר לחברת קנדל מדיה ורז הפך לאחד השחקנים המדוברים בעולם עם הסקס אפיל הישראלי שלו. 

סאן מזרחי:
הדוגמנית הישראלית המצליחה בעולם הייתה לפני כשנה וחצי סטודנטית אלמונית לאופנה, אלא שכדור השלג התגלגל מהר מאוד והכוכבים בשמיים הסתדרו בשורה עבור סאן מזרחי, הלא היא בתו של הכדורגלן האגדי אלון מזרחי. מזרחי הופיעה בשבוע האופנה האחרון ב-23 תצוגות אופנה שונות של המותגים המובילים בעולם ביניהם של כריסטיאן דיור, פנדי, בוגטה ונטה והרמס. במגזים ווג זיהו את הפוטנציאל של מזרחי ודירגו אותה בראש רשימת הדוגמניות הבולטות של העונה.