השרה מירי רגב הממונה על אירועי שנת 75 למדינת ישראל תעמוד על שתי רגליה האחוריות אם תשמע את ההצעה הבאה שלי, אבל כדאי ורצוי שתשקול ברגע האחרון בחיוב את דבריי, כי הרי אנחנו בעד מו"מ , קבלת האחר והשונה בשיח מתורבת לא?

הערב לצד כל מדליקי המשואה בהם בחרה השרה רגב מטעם הממשלה הנוכחית בטקס המסורתי בהר הרצל, אין אף ייצוג למי שהשתתף בהפגנות נגד הממשלה, וזה צורם ולא הוגן, כי המעמד הזה בהר הרצל הוא נחלת כל המדינה, עליה אנחנו נאבקים כשאנחנו שולחים את מיטב ילדנו להגן עליה, והמקום המכובד הזה על במת הר הרצל צריך לכלול את כל צידי המפה הפוליטית, ימנים, שמאלנים, אשכנזים, מזרחיים, יהודים ערבים, חילונים ודתיים.

אני הייתי מעניקה את הזכות להשיא את המשואה האחרונה לכל אומני ישראל שלראשונה בתולדות הקריירה שלהם יצאו מהארון הפוליטי. לא משנה לאיזה צד במפה הפוליטית הם שייכים.

לא פעם כתבתי עד כמה אני מאוכזבת מאומנים גדולים ומובילי דעה ששומרים על שתיקה רועמת בנוגע לעמדתם הפוליטית, רגע לפני הבחירות האינסופיות שפקדו את מדינתו במרוצת השנים האחרונות , וכל זאת לא בגלל שאין להם דעה, אלא כי חשבון העובר ושב שלהם ממכירות כרטיסים להופעות, היה חשוב להם יותר מעתיד המדינה.

אבל השנה תפנית גדולה בעלילה, אומני ישראל שוברים שתיקה רועמת של שנים, גם במחיר של פגיעה בפרנסתם וכל זאת כי עתיד המדינה נמצא בסכנה, ויש המכנים זאת צו חירום לאומי.  השנה יותר מתמיד, מגיע לאומני ישראל להדליק משואה , ולא כי בהכרח הם צודקים בדעותיהם, כי אין דעה נכונה ודעה שלא נכונה, אלא בגלל האומץ והסיכון הגדול שלקחו לטובת עתיד המדינה. כי הם מינפו את הפרסום שלהם לדברים החשובים באמת. 

כשהזמרות קרן פלס ומירי מסיקה הגיעו להפגין נגד הממשלה והדמוקרטיה שנמצאת בסכנה, הם לקחו בחשבון את המחיר הכבד של אובדן קהל גדול מתומכי הימין.  והתחזיות גם התממשו בפועל כשתומכי הימין קראו להחרים את מירי מסיקה בהופעות בעירם לרגל חגיגות יום העצמאות. אבל כיאה לזמרת הגדולה שמשדרת מסרים של פיוס ואחדות, יזמה מסיקה באומץ רב שיח מתורבת עם מובילי המחאה, גם אם אינו כלל הסכמות ודעה משותפת, הוא הסתיים בחיוך ותמונות פיוס. ולשם כולנו חותרים, לאיחוד ופיוס של כל הצדדים על כל הגוונים והמינים, גם כשאין הסכמות, להשמיע ולהביע, אבל גם לדעת להקשיב הקשבה מלאה לצד השני שחושב אחרת מאיתנו.

גם הזמרת קרן פלס שעלתה על מדי השפחה בהופעתה האחרונה וכמו כן גם עלתה לשיר את ההמנון בהפגנה נגד הממשלה, סיפרה על האיומים הקשים שקיבלה על חייה ועל כלכלת המשפחה שבסכנה. לצד קרן פלס ומירי מסיקה היו עוד אומנים רבים שהתייצבו לתמוך בהפגנות בקפלן נגד ההפיכה המשפטית החל מרן דנקר, נינט טייב, אפרת גוש, ארקדי דוכין, ברי סחרוף, שלומי שבן, דיוויד ברוזה, סי היימן, פיטר רוט, מיקה קרני, אהוד בנאי , ריטה, יזהר אשדות , מוקי, אתנקיס, נועם שוליים, זאב נחמה, הדג נחש והיריעה עוד קצרה מלהכיל את האומנים שיצאו בזה אחר זה כמו אש בשדה הקרב.

הייתי שמחה גם למנות מנגד את רשימת אומני ישראל שתומכים בממשלה ויצאו להפגין נגד מתנגדי הרפורמה המשפטית, אבל לצערי אין כאלה שהסכימו לצאת בפומבי לרחובות ולתמוך בממשלה המכהנת.  האומן היחיד  שלא חשש לומר שהוא תומך נלהב באיתמר בן גביר לפני הבחירות, היה קובי פרץ, שגם נבחר על ידי דודי אמסלם לשיר בכנסת כממלא מקום של חנן יובל, אבל לבסוף שלח מסר מפייס כשבחר במופע משותף עם יובל.

אז אם לא בהר הרצל, לפחות כאן בTMI אני מעניקה את הזכות להדליק משואה לכל אומני ישראל שהביעו באומץ את עמדתם הפוליטית , ולתפארת מדינת ישראל!.