ליאורה ממש התרגשה לקרוא את אלפי ההספדים על הסופר מאיר שלו ז"ל שהלך לעולמו החודש, אפילו את ההספד המגומגם משהו של ראש הממשלה (“למרות חילוקי הדעות"). מה שחסר לה מאוד היה ההספד של בת זוגו לשעבר של שלו, אילת שדה. השניים חיו משך שנים רבות יחד ובאהבה גדולה, עד שלפני מספר שנים נפרדו דרכיהם - אך יודעי ח״ן מספרים כי נשארו חברי נפש עד הרגע האחרון.

לפני כשש שנים הוזכר הרומן (הישראלי, לא הרוסי) גם באתר מאקו, לאחר ששלו רמז עליו בדרכו המשעשעת, כשהמליץ בפינה “שיר בכיס" בגלי צה"ל על ספר הילדים שכתבה שדה, “ביצה של תנין": “בחרתי את השיר הזה: אל"ף, כי אני אוהב ספרי ילדים. בי"ת, כי אני אוהב שירים לילדים. גימ"ל, כי הספר ‘ביצה של תנין' מאוד יפה", הסביר שלו והטיל את הפצצה והביצה, “ואת הסיבה הרביעית אני לא מגלה".

מאיר שלו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מאיר שלו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)


באתר מאקו דווקא גילו וכתבו “קצת חבל רק שמאיר שלו לא נתן גילוי נאות לכך שאילת שדה, שאת שירה הקריא, הייתה בת הזוג שלו במשך מספר שנים. לפני כשנה וחצי שלו ושדה אף הופיעו יחד בפסטיבל הסופרים בירושלים והקריאו מתוך ספרה של שדה שיצא ב־2015 בהוצאת עם עובד ונושא את השם - הפתעה הפתעה - ‘ביצה של תנין'". שלו הגיב אז: “אילת שדה היא כותבת מחוננת ואכן הייתה בת הזוג שלי בעבר. לדעתי לא היה צורך לציין זאת במקרה הנדון".

לפני כשמונה שנים התפרסם ב"ידיעות אחרונות" ראיון עם שדה, לקראת צאת ספרה, שבו סיפרה שגדלה ברמה"ש (שם היא חיה ועובדת גם היום) שהיא בעלת סטודיו “סדובסקי ברלין" לעיצוב גרפי, שיש לה ילד אחד ושכאמור הייתה בת הזוג של שלו. השבוע נודע לליאורה שלצד השבעה הרשמית שנערכה לשלו התקיימה גם שבעה נוספת לשלו בבית משפחתה של שדה. לשאלת ליאורה אם תרצה לשתף אותנו בסיפור האהבה הגדול, השיבה: ״חיי עם מאיר היו ועודם פרטיים ושלנו בלבד, ומי שרוצה יכול תמיד לקרוא עליהם בספרים שלו״.

מאיר שלו (צילום: מרים אלסטר פלאש 90, רויטרס)
מאיר שלו (צילום: מרים אלסטר פלאש 90, רויטרס)