התסריטאי ואיש הימין, מני אסייג, כתב בהומור כי הוא־הוא “האחראי" לכך שאחיו שלום אסייג, שותפו לסדרות המוצלחות “שנות ה־80" ו"שנות ה־90", זכה רק עכשיו בכבוד הגדול להדליק משואה ביום העצמאות. “אם לא אני", הסביר, “הוא היה מקבל את הכבוד הראוי הזה כבר לפני כמה שנים. רק בלי הנוכחות מסביבו המחליטים התחילו להתייחס לכישרון העצום שלו".

שלום, אחיך טוען שהמשואה היא בזכותו ורק אחרי שהפרדתם כוחות.
"מני אמר, אז תשאלי אותו".

שלום אסייג, מני אסייג (צילום: אור גפן)
שלום אסייג, מני אסייג (צילום: אור גפן)

הבחירות המוניציפליות באוקטובר הקרוב כבר מבעירות את השטח. ראש העיר המיתולוגי של מעלות־תרשיחא, שלמה בוחבוט, שמחזיק ב־42 שנות כהונה כראש עיר, הודיע למקורביו כי יתמודד שוב על התפקיד מול ארקדי פומרנץ, שהביס אותו בסיבוב השני בבחירות בשנת 2018.

בוחבוט, 42 שנה לא מספקות אותך?
״אני מגבש רשימה. לנהל עיר צריך ניסיון מוכח ועדיף להצמיח אדם בעל יכולות מהשטח, להכיר אותו היטב, ולא כמו התאונה הקשה שקרתה לנו באוקטובר 2018״.

ראש העיר הנוכחי פומרנץ, בוחבוט מגדיר את הבחירה בך כ"תאונה קשה". מה תגובתך?
"אני לא אחראי למה שאנשים אחרים אומרים, כולל ראש העיר לשעבר שלמה בוחבוט. כל מה שאני עוסק בו זה הובלת מעלות־תרשיחא בתנופה לקידומה ולפיתוחה לשנים הבאות בכל התחומים".

שלמה בוחבוט  (צילום: מאיר וקנין)
שלמה בוחבוט (צילום: מאיר וקנין)

יו״ר הסוכנות היהודית, דורון אלמוג, שיתף את חבריו הרבים במחלת העיניים של דידי אשתו, שעברה ניתוח בגלל גידול שפיר שפגע בעצב הראייה שלה.

אלמוג, מה מצבה?
״הגידול לחץ על עצב הראייה, אבל הראייה לא נפגעה. שדה הראייה הצטמצם מבלי שדידי הייתה מודעת. הכל התחיל כשרצתה לקנות משקפיים חדשים והאופטומטריסט לא הצליח להתאים עדשות. בדיקת שדה הראייה אצל רופאת העיניים אמרה שהבעיה לא בעיניים אלא במוח. זה הספיק כדי לבצע מיידית בדיקת MRI שגילתה את ה־ADENOMA. גידול גדול, לא ממאיר, שישב על עצב הראייה והתפתח במקום במשך שנים רבות. המדהים הוא שהניתוח המורכב הזה, להוציא גידול בגודל של כדור טניס ממרכז המוח, בוצע כולו דרך מנהרות האף, בהרדמה מלאה, במשך כ־5 שעות״.

דורון אלמוג (צילום:  עמית אלקיים COP)
דורון אלמוג (צילום: עמית אלקיים COP)