אני אתחיל בגילוי נאות, יש לי עבר עשיר בעבודה מול נטלי דדון (הריאיון הראשון שעשיתי לה היה שער למעריב לפני יותר מעשור). מאז ההתנהלות שלנו הייתה טובה ומכבדת, כשהיה כמובן מדובר בידיעות מפרגנות, אבל גם היו מקרים רבים בהם היה מאוד לא נעים, בעיקר כשעסקנן באייטמים שפחות פירגנו לה. זה נגמר מצידה תמיד באיומים על תביעות, בניסיון להשתיק, וגם במלל לוחמני והאשמות מגוחכות על ניסיון לחפש אותה.

למרות השוני הרב בינינו, כיבדתי תמיד את מקומה, ניסיתי להבין לליבה. לא פשוט להיות באור הזרקורים וגם לחטוף את הצדדים הביקורתיים של התעשייה. לא נתתי להתנהלות הכוחנית שלה מולי להשפיע על שיקול דעתי, והמשכתי להתנהל באופן מקצועי ולפרסם ידיעות טובות כשיש ופחות טובות כשהן מגיעות לשולחני. אבל מי שלא מסוגל להתמודד גם עם פידבק שלילי, רצוי וכדאי שלא ידחוף את עצמו בכוח לקדמת הבמה. בעיקר קשה לי עם הסיסמאות ריקות מתוכן שהיא מקדמת ברשתות החברתיות של אהבת חינם, קבלת האחר והעצמה נשית עם סלוגנים של "אישה לאישה מלכה", אבל במאני טיים מתנהלת בלא מעט מקרים, בדיוק ההיפך מהמסרים שלה. 

נטלי דדון (צילום: שלומי כהן)
נטלי דדון (צילום: שלומי כהן)


אגלה לכם סוד קטן. אנשים שמקבלים את האחר והשונה ודוגלים באהבת חינם, לא מנופפים בזה ללא הרף ברשתות החברתיות בסיסמאות, פשוט מתנהלים כך על פי אמות מידה אלה. הנה פרשת הסלקציה של דדון בבית הקפה, על רקע דעותיה הפוליטיות הימניות קיצוניות, היא הוכחה לכמה הסיסמאות שהיא משגרת לעולם לא תואמות את התנהלותה בפועל. בדיוק כפי שציפתה וחזתה, זכתה הדוגמנית לככב בימים האחרונים בכותרות בכל המהדורות, לאחר שתיעדה בעל עסק שסירב להכניסה לטענתה רק בגלל דעותיה הפוליטיות ותמיכתה בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. וזה רק נראה ומריח כאילו דדון סוללת את דרכה לקריירה פוליטית. 

אבל עם הכותרות על המקרה הכביכול כואב שנאלצה דדון לחוות על בשרה, גם הגיעו הביקורות של לא מעט אנשים בתעשייה, שטענו כי היא בעצמה תומכת באנשים שמקדמים חוקי אפליה, אבל כל מי שהעז לבקר או להביע עמדה מנוגדת לדוגמנית, זכה ממנה לשיימינג ותגובה מכוערת ברשתות החברתיות, כמו דורין אטיאס לה העניקה דדון את התואר משפילת נשים. 

איתמר בן גביר ואשתו איילה, נטלי דדון ובן זוגה עמית פרליס (צילום: יחצ)
איתמר בן גביר ואשתו איילה, נטלי דדון ובן זוגה עמית פרליס (צילום: יחצ)


עכשיו תגידו לי, איפה אותה גברת דדון שדוגלת בקבלת האחר, ושולחת מסרים של אהבת חינם? קבלת האחר כל עוד הוא לא אחר או שונה ממנה? כשהעיתונאי המוערך רביב דרוקר עושה את המתבקש ממנו במקצוע והביא אמש את הצד השני של המטבע, גרסתו של בעל בית הקפה, כי לכל סיפור כידוע יש כמה נרטיבים, דדון שוב בוחרת לתקוף, כי מי העז לא ליישר איתה קו? במקום לשמוע בסובלנות איך לטענת אותו בעל עסק הדברים נראו, היא בוחרת לתקוף את דרוקר לכנות אותו במילים משפילות כמו "שקרן", שבחר צד בגלל שדעותיו הפוליטיות מנוגדות לשלה.

אני מוכנה להמר על הקריירה שלי שאין קשר בין העבודה העיתונאית המקצועית שעשה דרוקר לדעותיו הפוליטיות בפרשה המדוברת. גם בעל העסק שהעז להשמיע את גרסתו לסיפור ולטענתו ביקש מהדוגמנית לצאת מהעסק שלו כי היא קיללה, גידפה והפריעה להתנהלות בית הקפה, וכך גם זה נראה על פי הסרטון, זוכה כעת לאיומי תביעה המוכרים של הדוגמנית. גברת דדון או בשמך החדש שהענקת לעצמך - "ציונה", אולי כדאי ורצוי שתחליפי את הצד של התקליט, עם כל הסיסמאות שלך שאת בעצמך לא מממשת, כי זה צורם ומזייף לכל אוזן, גם לאוזניים עם שמיעה פחות חדה. או שפשוט תלמדי אחרי כל כך הרבה שנים בתעשייה להתנהל בחמלה והקשבה, גם כשמדובר בביקורת אישית נגדך.

נטלי דדון (צילום: צילום מסך חדשות 14)
נטלי דדון (צילום: צילום מסך חדשות 14)