ביום הזיכרון האחרון, בעוד ליאורה מאזינה לשירים נוגים כ"החול יזכור", “אנחנו שנינו מאותו הכפר", “מי שחלם" ועוד, היא קיבלה את ההודעה הבאה מנפת כפר שמריהו: ״גועל נפש מרוכז. יש לנו שכן חדש. אילן בן דב. הוא אולי לא יודע שביום הזיכרון לא משמיעים מוזיקת דיסקו בגינת הבית בקולי קולות. אז העירו לו. המוזיקה הונמכה אבל עדיין נשמעת בבתי השכנים. מהמועצה נשלח פקח, אך אין למועצה אפשרות לאסור עליו להשמיע מוזיקה, ולטענתו הוא מתכונן למסיבה הערב. לא שזה מצדיק, אבל גם השכנים לא עודכנו שיש מסיבה. ואנחנו רק שואלים שאלה: זה לא מובן שביום הזיכרון אין להשמיע מוזיקת דיסקו שנשמעת מחוץ לביתך? אין לך טיפת כבוד? בושה״.

ליאורה פנתה לאילן בן דב כדי שישמיע את גרסתו, אך נענתה ב"אין תגובה".

ממועצת כפר שמריהו נמסר: “איננו נוהגים למסור מידע הנוגע לעניינים פרטיים של תושבים".

אילן בן דב (צילום: אביב חופי)
אילן בן דב (צילום: אביב חופי)


וכעת למסיבה שהתחילה רק בסיום יום הזיכרון. כמיטב המסורת, בכל שנה נערכת הפקת ענק - קרנבל העצמאות בביתם של לורי ושמוליק גייזלר בסביון, שאליה מתנקזים עולמות העסקים, המשפט והכלכלה. קחו אקזמפלרים: צביקה בירנבאום - האח של לורי - ונטלי בירנבאום, רני והילה רהב, רמי ורונית שבירו, נחשון ומלי קיוויתי, מוטי ורינת כוזהינוף, איילה ובועז מולדבסקי, בר ואפי נוה, רומי קנבל, דנה פרידר ויהודה לוי, ענבר אפק, עופר ונועה גל ועוד.

לורי גלייזר ושמואל (צילום: משה ששון)
לורי גלייזר ושמואל (צילום: משה ששון)

לורי גלייזר (צילום: משה ששון)
לורי גלייזר (צילום: משה ששון)

ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, במועדון הדאנג'ן לקהילת ה־BDSM בתל אביב חגגו את יום העצמאות בטקס הדלקת משואות משלהם עם נרות ושעווה רותחת.

ג׳, מבכירי הקהילה, אתם מצטרפים למחאה הכואבת?
“אנחנו לא נוקטים דעה כמועדון. אנחנו מספקים רק אסקפיזם".

בקבוצת הפייסבוק ״ישראלים בניו יורק - הקבוצה הרשמית״, נתקלה ליאורה בפוסט רב־תפוצה עם הכיתוב ״מעניין לדעת כמה נתקעו עם כרטיסים לעומר אדם ואכלו לקרדה״. ליאורה יצאה לברר וגילתה כי ההופעה מתוכננת לספירת העומר, תקופה שבמהלכה אנשים מסורתיים פלוס נמנעים מלצפות בהופעות חיות, ובכל זאת רכשו אליה כרטיסים מראש - בעלות של 250 דולר לכרטיס - מבלי לשים לב לתאריך.

עומר אדם (צילום: שרון רביבו)
עומר אדם (צילום: שרון רביבו)

ארקדי וולוז' הקים את אחת החברות המפורסמות בעולם, יאנדקס, שזו מעין גוגל ברוסית. בעקבות הפלישה לאוקראינה, פרש וולוז' מהחברה וכיום הוא מתגורר בישראל ומייעץ לסטארטאפים מקומיים.

ארקדי וולוז' ליזה מאיופיס   (צילום: דוד שטיין)
ארקדי וולוז' ליזה מאיופיס   (צילום: דוד שטיין)