זה היה משחק חסר סיכוי מראש עבור כריסטינה סים בתכנית הריאליטי של רשת 13 "אהבה חדשה" שנכנסה כדי לבדוק את התאמתה עם דור טאוב, שבכלל היה מושקע רגשית בדיירת אחרת, נויה אריאלי. סים (27) נפרדה מטאוב לאחר ארבעה ימים בלבד של הכרות, לאחר שהחליט לא לטוס איתה לחופשה בחו"ל ולהתוודות בפני אריאלי על רגשותיו. בראיון ל-TMI סיפרה סים שגילתה רק לאחר חצי שנה כי נויה ודור זוג, הטראומה הגדולה שחוותה שהביאה אותה לתכנית ולמה חיפשה שידוך לאישה בתכנית ריאליטי "דייט ראשון" לפני כשבע שנים.

איך הגעת לאהבה חדשה?
"האמת שפנו אליי דרך מלהקת שאני מכירה. הגעתי, אמרתי 'יאלה חוויה'. אי אפשר לדעת, אולי הזיווג ההגון שלי מסתתר איפשהו שם. באתי בשביל החוויה וכמובן אם הייתה יוצאת עם זוגיות זה חלום שמתגשם". 

דור אמר בראיון ל-TMI שאת ושקד הגעתן לפורמט כדי להתפרסם. זה נכון?
"אני באתי לתכנית הזאת כי חשבתי שאני אכיר את אהבת חיי. באמת חשבתי, בתמים, וזה לא קרה אבל למדתי מזה. גם בארבעה ימים, הייתה לי חוויה גדולה. כשאתה מנותק מהטלפון ומהעולם החיצוני ומתחבר לעצמך, זה מפיל אסימונים. יצאתי משם אחרת לגמריי. הבנתי שמערכת היחסים הקודמת שלי עשתה לי דיי הרבה טראומות. החבר הקודם שלי הרים עליי יד. הרבה זמן הכחשתי את זה. ישר אחרי זה נפרדנו אבל היינו כל כך ביחד, הוא היה הכל בשבילי. ההורים שלי היו ממש נגד זה שאני איתו, אמא שלי לא אהבה אותו ונלחמתי בכולם. הרגשתי שכורתים לי משהו מהגוף כשנפרדנו וחזרתי כשאני יודעת שזה לא זה, אבל חזרתי כדי לעשות תהליך עם עצמי. לא פחדתי שהוא יכה אותי שוב, כי אני תמיד אומרת לעצמי שאני אישה חזקה ונורא הכחשתי. זה נורא מבלבל. אמרתי לעצמי 'אין מצב שזה קרה לי'. לקח לי המון זמן להשלים עם זה. רק בתכנית הבנתי שיש לי מחסומים כלשהם והבנתי שמדובר בזה, התחלתי לחקור את זה ולטפל בעצמי". 

כריסטינה סים (צילום: תומר לופסקו)
כריסטינה סים (צילום: תומר לופסקו)

איך התגובות?
"לא ציפיתי לתגובות כאלה מחממות. אנשים שולחים לי הודעות ארוכות. כולם תומכים ואוהבים. הלב שלי מתמלא באהבה מכל ההודעות האלה". 

יש תגובות קשות?
"האמת שלא נתקלתי. אני לא ממש קוראת טוקבקים אבל באיזה כתבה עברתי ברפרוף וראיתי שהתגובות טובות. הרבה רושמים לי 'דור לא בשבילך'. אנשים מגוננים. הלכתי לסופר ומישהי באה אליי ואמרה לי: 'הוא לא בשבילך'. זה היה כל כך חמוד. 

כשהיית עם דור הרגשת שהוא לא ממש איתך. לא נפל לך האסימון כבר שם?
"אני דיברתי איתו על זה ודיברתי עם נויה, ושניהם הכחישו. הוא אמר לי: 'לא, מה פתאום. זה בראש שלך'. ניסיתי להוציא ממנו וידויי ואמרתי אולי לעצמי שאולי אני הוזה, אולי זה בראש שלי. כל החצי שנה הזאת הייתי באוויר ולא ידעתי מה קרה, חשבתי אולי שקד חזרה או אולי אפילו ליאם חזרה, כי ראיתי את התכנית וראיתי שהם הכירו לפני. אכלתי סרטים ולא הבנתי מה קרה. שלושה ימים לפני האיחוד, כשראו את פרק הכניסה שלי, חברה אמרה לי שיש שמועה שנויה ודור ביחד ואמרתי לה: 'אין מצב, אין סיכוי'. ממש צחקתי. כשבאתי לאיחוד, דיברתי עם משה והוא אמר לי: 'כן תקשיבי, הם ביחד'". 

איך הגבת?
"קודם כל מאוד שמחתי. נפלה לי אבן מהלב כי הבנתי שזה לא קשור אליי. הייתי בטוחה שאמרתי משהו לא בסדר או שזה בגלל החיבור שלי לדת. אכלתי סרטים על עצמי, וכשראיתי שהם ביחד הבנתי שזה לא קשור אליי. שמחתי שהאינטואציה שלי לא הטעתה אותי, כשאני מרגישה מהבטן אז אני צודקת. הם מהממים ביחד, אני מפרגנת להם". 

הוא התנצל?
"כן, הוא התנצל. אחרי האיחוד הוא שלח לי הודעה שהוא מתנצל וזה לא היה נגדי או כלפיי". 

ראינו אותך קרובה למשה בסוף השבוע. רוצה לספר לנו משהו?
"תראי, כל האופציות פתוחות. אנחנו מיוצגים עם אותה יח"צנית והגענו לשם ביחד. אי אפשר לדעת מה יהיה. יש לו לב טוב, זה הכי חשוב". 

אחרי שהתפרסמת ב"אהבה חדשה", נזכרנו שראינו אותך כבר קודם בריאליטי שידוכים אחר ושם הצהרת שאת בכלל אוהבת בנות. מה קרה?
"זה היה תקופה שהייתי קצת מבולבלת. סיקרן אותי מה אני מרגישה כלפי הדבר הזה, כמו כל נערה שמחפשת את עצמה וחוקרת מה המקום שלה באמת. הייתה לי שנה מבלבלת, היה לי מערכות יחסים עם גברים לפני ועברתי איזשהי טראומה עם מישהו וזה גרם לי להתבלבל בתוך עצמי ולתהות מה אני באמת רוצה. כשהלכתי לריאליטי ועשיתי את זה בגדול, פתאום הבנתי שזה לא מה שאני מחפשת. אני שמחה שנתתי לזה מקום ולא דחיתי את הקול הפנימי שלי, בדקתי והבנתי שלא. אני חושבת שמתאהבים בנשמה של בן אדם ולא בחיצוניות".  

כריסטינה סים (צילום: אהוד איתן)
כריסטינה סים (צילום: אהוד איתן)

בגיל 23 עברת תהליך גיור. למה דווקא אז? 
"שלושה חודשים אחרי שיצאה התכנית של "דייט ראשון" התחלתי גיור, לפני זה הייתי נוצריה. בגיל 3 הגעתי לישראל בעקבות סבא שלי שהיה יהודי. עברתי גיור ממקום של שייכות, שאני רוצה להיות חלק מהעם. הרגשתי שאני לא במקום שלי וזה גם סוג של שמירה, של מסגרת כלשהי. אני שומרת שבת, זה נותן לי נחת, שקט ומקום בטוח".

שידוך של רב זה אופציה אפשרית מבחינתך?
"אני היום מבינה שלא. ניסיתי להיות בשידוך והבנתי שזה פחות אני. אני חושבת שצריך לתת מקום להכיר ולצאת, אני לא במקום הזה של להתחתן בשידוך". 

מה את מחפשת בגבר?
"קודם כל שיהיה חבר טוב, שיהיה בריא בנפשו, היום זה לא מובן מאליו. שיתמוך ויהיה חבר טוב ויהיה שם בשבילי". 

מה השאיפות להמשך?
"אני כותבת מופע ילדים. עולם הילדים מאוד קורץ לי, אני עושה הצגות ילדים. ילדים מסבים לי אושר, זה אהבת חינם. בילדות דיגמנתי אבל תמיד היה לי יחסי אהבה-שנאה עם העולם הזה. זה להיות בביקורת עם עצמי כל הזמן, זה אובססיה למשקל ולנראות. אצלי זה נעצר בזמן אבל זה יכל להגיע למצב של הפרעות אכילה. בגיל 16 קצת השמנתי ואיזשהו סוכן אמר לי את זה ונכנסתי לאטרף של ספורט והייתי אוכלת 500 קלוריות ביום אבל למזלי זה נעצר בזמן". 

כריסטינה סים (צילום: תומר לופסקו)
כריסטינה סים (צילום: תומר לופסקו)