יהודית באומן, אמה של הדוגמנית בדימוס, קארין באומן ז"ל שהלכה אתמול לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת האנורקסיה, שיתפה את תחושותיה עם לכתה של בתה בתכנית הרדיו של ליאת רון ב־104.5fm. "קרו הרבה דברים, זה לא דבר שלא היה צפוי", שיתפה. "מה שכן, לא היה צפוי שהיא תלך לי בין יום אחרי תקופה ארוכה מאוד של ייסורים וכאבים. קארין עבורי היא לא מתה, היא חיה ותחיה. זה לא קל, כבר 15 שנים שאני מטפלת בה, אני מתהלכת חיה - מתה. הבוקר הלכתי לכיוון של החדר שלה לשתות איתה כוס קפה, שכחתי שהיא לא פה. אני שבורה, מרוסקת, כל הילדים פה וכל העולם הגיע אבל אני רק מחפשת אותה בין כל התמיכה של הילדים והקהל". 

"היא נלחמה עד הדקות האחרונות, היא לא רצתה שירדימו אותה", חשפה. "זה לא יוצא לי מהראש שאולי אם לא היו מרדימים אותה היא יכלה להישאר איתנו. יש לי בתוך הלב מלחמה שאני רוצה להוציא אותה מהלב וקשה לי, על ההרדמה, על הסבל שלפני ההרדמה, דלקות ריאות שחוזרות ונשנות. ומצד שני, אני מוכנה לעבור עוד עשור של סבל עצמי כדי שהיא תחיה. אני יודעת שכל עם ישראל בוכה איתי, זה דבר שהוא בלתי נתפס. עם כל הסבל שמחתי שהיא פה, שהיא איתי, שאני רואה את הפנים שלה, לעזור לה להתרחץ. 'אמא, אמא' - המילה הזאת שרק ממנה שמעתי".  

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בהמשך, פנתה לציבור בתסכול: "הורים יקרים, חולות יקרות, למדתי דבר אחד  - לא משנה כמה המלחמה שלי הייתה קשה, כמה הייתי תשושת נפש כבר, יש להן בראש מסר אחד, שאף אחד לא יתערב להן במחלה, ואוי ואבוי אם הן עולות במשקל. מחלה בלתי נתפסת, הרבה מאוד אנשים לא מבינים את המורכבות שלה. כשלבן אדם יש חס ושלום סרטן הוא יודע שהוא רוצה לצאת מזה. במחלה הזאת הפחד שלהן לעלות במשקל הוא יותר גדול מהפחד למות, העיקר הוא שליטה בגוף".

"שיבינו, המחלה, ברגע שלא מכירים אותה היא גם מאוד מטשטשת, מבלבלת, הן יודעות להסתיר, הן יודעות לשקר, מחלה הכי איומה. לכל ההורים, שלא תדעו צער". לבסוף, סיכמה: "אני יודעת שזה מאוד קשה להיות קשים איתם, אני לא יכלתי להיות קשה איתה. היא הייתה אוכלת כמויות אדירות ומקיאה, הייתי רצה וקונה לה. אנשים לא הבינו לאן זה הולך, אף אחד לא הבין איזה כמויות אדירות של בולימיה, צעקות וכעסים, ברגע שהיא הייתה אוכלת הייתי כל כך נהנת, הייתי שוכחת שעוד רגע היא מקיאה את זה. לכל האמהות, שימו לב, מחלה מנוולת וארורה". 

יהודית באומן, שימי תבורי, קארין באומן (צילום: פרטי)
יהודית באומן, שימי תבורי, קארין באומן (צילום: פרטי)