אורנה פורת
פורת נולדה ב־1924 בשם אירֶנֶה קליין למשפחה נוצרית בעיר קלן שבגרמניה. אביה היה בן למשפחה קתולית, בעוד אמה נולדה במשפחה פרוטסטנטית־לותרנית, אך בחרה להיות אתיאיסטית והתעניינה ברעיונות סוציאליסטיים. בגיל 10 התקבלה לאגודת הנערות הגרמניות (הארגון המקביל ל"היטלריוגנד"), למרות הסתייגות מפורשת של הוריה. בתום לימודי התיכון, בשנים 1940–1942, למדה משחק בבית ספר לתיאטרון בקלן. בשנת 1942 התקבלה לתיאטרון מקצועי בשלזוויג.
לאחר סגירת התיאטרון נשלחה לעבוד בתעשייה הצבאית הנאצית והפעילה זרקורים כדי לגלות מטוסי אויב. בהשפעת פועלי הכפייה הרוסים והפולנים שפגשה שם, ביקשה לאחר המלחמה להגר לרוסיה. עקב כך נחקרה במודיעין הצבאי הבריטי, אצל קצין דובר גרמנית בשם יוזף (יוסף) פרוטר, חייל הבריגדה היהודית שמוצאו בקלן. הם התאהבו והיא החליטה לעשות צעד חד ולעלות עמו לארץ ישראל. ב־1947 עלתה פורת ארצה יחד עם יוסף וקשרה את גורלה בגורל עם ישראל.
פורת שיחקה במהלך שנות חייה בתפקידים ראשיים בכל תיאטראות ישראל. היא גם כלת פרס ישראל לתיאטרון לשנת תשל"ט וזכתה, בין השאר, גם בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים. היא נפטרה בשנת 2015 בגיל 91.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אורנה פורת, 2005 (צילום: אריק סולטן)
אורנה פורת, 2005 (צילום: אריק סולטן)

שרה פון שוורצה
שחקנית התיאטרון המחוננת נולדה במינכן בשנת 1968, כילדתם השלישית של הורים גרמנים נוצרים פרוטסטנטים, שהתגיירו ועלו ארצה כשהייתה בת שנה ושלושה חודשים. אביה, גרשום (דיטר) פון שוורצה, בן למשפחת אצולה, הוא צייר ואדריכל שלימד בטכניון בחיפה ובאקדמיה לאומנויות בצלאל בירושלים.
לאחר שהות של מספר שנים בארץ, כאשר פון שוורצה הייתה בת 14, אביה שב לגרמניה ולקהילה היהודית במינכן לאחר שלקה בהלם קרב בעקבות מלחמת לבנון הראשונה. לאחר זמן מה גם אחיה של שרה עזב לגרמניה. אמה - אסתר (ביאטה) פון שוורצה תרגמה מעברית לגרמנית את ספריהם של יורם קניוק, דויד גרוסמן, אורי אורלב ואחרים. כבת למשפחת עולים וגֵרים חשה שרה פון שוורצה, לדבריה, כי היא נעה בין שני הלאומים ומרגישה יחס של זרות וקרבה לשניהם.
בשנים 1989–1992 למדה פון שוורצה משחק בבית הספר למשחק בית צבי. במהלך לימודיה היא זכתה במלגות רבות. היא שיחקה במספר רב של תיאטראות בישראל. ואפילו בתיאטרון בלהאוס בברלין.

שרה פון שוורצה (צילום: אוהד רומנו)
שרה פון שוורצה (צילום: אוהד רומנו)

נסרין ברכה קדרי
הזמרת נסרין קדרי (37), שהפכה לימים לברכה קדרי, פרצה לחיינו כזוכת העונה השנייה של התוכנית “אייל גולן קורא לך" בערוץ 24 בשנת 2012. היא נולדה בלוד למשפחה ערבית מוסלמית וגדלה בחיפה. ב־2014 הוציאה את אלבום הבכורה שלה הנושא את שמה, “נסרין קדרי". באלבום בלטו הלהיטים: “חייאתי", “אל תלך", “אתה עושה לי טוב" ולהיטים נוספים. קדרי לקחה חלק בסדרת הקונצרטים “אום כולתום לנצח", בהפקת התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, שמתוכו יצא גם אלבום המופע.
קדרי הייתה בזוגיות במשך כעשר שנים עם הנגן היהודי־ישראלי אביעזר בן מוחא. הם תכננו להתחתן, וקדרי אף החלה בתהליך גיור, אולם בספטמבר 2017 הם נפרדו. כשנה אחר כך פורסם כי היא השלימה את תהליך הגיור בבית דין עצמאי וקיבלה על עצמה את השם העברי “ברכה". באפריל 2023 אישרה קדרי כי עברה גיור רפורמי.
קדרי עצמה טוענת שהיא לא התגיירה בגלל בן זוג אלא מתוך אמונה חזקה מאוד. בתחילה החלה להתפלל בעברית וסיפרה שהקידוש, הנרות והאמונה נותנים לה נשימה ויכולת להמשיך. בהמשך פגשה את רום שמיר, ולאחר דרך לא פשוטה נישאו השניים באפריל 2022 ובאוקטובר האחרון נולד להם בן בשם ריף.

נסרין קדרי (צילום: ארן חן צלמים)
נסרין קדרי (צילום: ארן חן צלמים)

ונסה רות קרלי ביסמוט
חבר הכנסת הססגוני משהו בועז ביסמוט, לשעבר עורך “ישראל היום", פרסם בזמנו את סיפור היכרותו עם אשתו ואם ילדיו. ליאורה, שדומעת כל פעם מחדש, מפרסמת אותו שוב בקיצורים הנדרשים.
“את הסיפור הבא, המשמעותי ביותר בחיי, אפשר להתחיל בתאריכים שונים", כתב ביסמוט. “אפשר, למשל, לספר אותו מ־7 בפברואר 2004. ישבתי אז בטיסת אייר פראנס, כשדיילת צרפתייה, ונסה קרלי, ילידת קורסיקה, קידמה את פניי, אז עיתונאי ישראלי בצרפת, בטיסה מפריז למומבאי".
ואז מגיע השיא: “אבל את הסיפור הזה, הסיפור של חיי, אני רוצה לפתוח ברגע המשמעותי מכולם, רגע הגיור של בת הזוג שלי. כן, אותה ונסה מהטיסה למומבאי, אחרי שנים ארוכות של לימוד והכנה. הרגע הנפלא בכ"ה באלול האחרון - שבצירוף מקרים מרגש ומצמרר הוא גם יום בריאת העולם לפי המסורת - שבו ונסה, מול אב בית הדין הרבני בת"א, אמרה את המשפט הבא: ‘הריני מקבלת עליי לשמור ולקיים את כל מצוות התורה ואת כל מצוות החכמים ואת כל המנהגים הטובים של עם ישראל ואני מאמינה בהשם אחד. שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד'. קשה לתאר את ההתרגשות ברגע שבו ונסה הפכה לרות ובתנו טס הפכה למיכל".

מנדי רייס דיוויס
מנדי רייס דיוויס הייתה דוגמנית, רקדנית, זמרת ושחקנית קולנוע וטלוויזיה בריטית. היא נודעה בחלקה בפרשת פרופיומו באנגליה, אך בטוויסט בלתי צפוי ומפתיע היגרה לישראל, התגיירה ונישאה, שיחקה במספר סרטים ישראליים, ולאחר מכן חזרה לבריטניה.
היא נולדה בוויילס ובגיל 15 החלה לדגמן בברמינגהאם. בגיל 16 הגיעה ללונדון והחלה לעבוד כחשפנית במועדון לילה, שם הכירה את חברתה ועמיתתה למקצוע, כריסטין קילר. היא וקילר ניהלו רומן עם שר המלחמה הבריטי, ג'ון פרופיומו, שהסתבך כשהתברר שקילר נפגשה באותו הזמן גם עם נספח הצי בשגרירות ברית המועצות בלונדון, שהתגלה כמרגל. חשיפת הקשר הבעייתי בתקשורת הובילה להגשת כתב אישום בגין סרסרות נגד סטיבן וורד, שהכיר בין שתי החשפניות לשר פרופיומו במסיבה בביתו של הלורד וויליאם אסטור. בעקבות הפרשה הזו התפטר ראש ממשלת בריטניה דאז, הרולד מקמילן.
באמצע שנות ה־60 הגיעה רייס דיוויס לישראל והופיעה ב"מועדון כליף". שם פגשה במסעדן ואיש העסקים רפי שאולי. הם התאהבו ונישאו ב־1966, לאחר שהיא התגיירה ונולדה להם בת אחת, דנה. שאולי פתח מסעדה ומועדון לילה בת"א על שמה, “מנדי'ס". בני הזוג הפכו למובילי הסצינה של הבוהמה התל אביבית במשך מספר שנים. הם התגרשו ב־1971.

מנדי רייס דיוויס (צילום: gettyimages)
מנדי רייס דיוויס (צילום: gettyimages)

לוקה שקד
לוקה פירנסקו־שקד (48) היא דוגמנית עבר ושחקנית רומנייה־ישראלית שהתגיירה. היא נולדה כרלוקה פירנסקו ברומניה ולמדה לתואר בתקשורת ויחסי ציבור. במהלך הפקת אופנה במולדתה, הכירה את הפרסומאי הישראלי ספי שקד, הזכור מקמפיין “השקופים" של ש"ס, ובגיל 21 עברה להתגורר עמו בישראל. ב־2013 עברה, לדבריה, גיור רפורמי.

פלייר קיטס
ההיכרות בין בנימין נתניהו לפלייר קיטס, סטודנטית נוצרייה מאנגליה, ששהתה בארה"ב ושימשה כחלק מצוות אסטרטגי פוליטי, אירעה ב־1981. נתניהו היה עדיין נשוי למיקי הרן, אשתו הראשונה ואם בתו נועה. הרומן בינו לבין פלייר לבלב בפראות ולאחר מכן הופיעה פלייר בישראל והחליטה להתגייר כדי להינשא לאהובה. עד היום ישנה מחלוקת בשאלה אם אכן היה מדובר בגיור כהלכה. בכל מקרה, נתניהו ופלייר ערכו טקס נישואים אזרחי בבוסטון והיו לבעל ואישה.
מיד לאחר נישואיהם מונה נתניהו לציר בשגרירות ישראל בוושינגטון. פלייר וביבי התגוררו בעיר ולאחר מכן, כשמונה נתניהו לשגריר ישראל בארה"ב, בני הזוג עברו להתגורר בניו יורק. בתקופה זו פרחו היחסים ביניהם. הדעיכה החלה כשנתניהו שב ארצה כדי להתמודד בפריימריז של הליכוד.
ב"העולם הזה", אגב, דווח כי היא הייתה מעשנת כבדה ושאמו של ביבי, צילה נתניהו ז"ל, לא ממש אהבה אותה ולא קיבלה אותה. בסופו של דבר, התגרשו בני הזוג בשנת 1988 לאחר שש שנות נישואים. פלייר חזרה לניו יורק, שם מצאה עבודה כיועצת השקעות, ונתניהו עבר להתגורר לתקופת מה בבית הוריו. כיום מתגוררת פלייר בארצות הברית ונשואה ללאונרד הרלן, איש פיננסים עשיר.

לי לוי
לי לוי מככבת כבר הרבה שנים אצל ליאורה, עוד מימים שבהם הייתה שחקנית ודוגמנית דנית אלמונית שהחלה לצאת עם יהודה לוי אי־אז בשנת 2014. מאז היא כבר הפכה לשם מוכר כמעט בכל בית, בזכות קריירה מצליחה ומערכת יחסים אחת שנויה במחלוקת עם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו.
לפני כחמש שנים פרסם כתב ערוץ 12, גיא פלג, הקלטות משיחות בין נתניהו ג'וניור לבין חבריו לבילויים במועדון חשפנות, שבהן הוא נשמע מסרסר לכאורה בבת זוגו לשעבר. כל החצים כוונו כלפי לוי, שכתבה בפייסבוק שלה: “ביממה האחרונה התפרסמה הקלטה בה נשמעו משוחחים יאיר נתניהו ושני חברים נוספים על נושאים שונים ובהם שיחות מביכות על נשים בכלל ועל בת זוג של יאיר ששמה לא הוזכר בכתבה. וישנה סבירות כי הכוונה הייתה אליי. וזאת על אף שבמועד ההקלטה אוגוסט 2015 כבר לא הייתי בת הזוג של יאיר. בכל מקרה, חשוב לי להבהיר ולהשמיע את דעתי על תוכן השיחה המוקלטת, ואין בעובדה כי אולי הדוברים היו לאחר ערב בילוי ורווי אלכוהול משום להפחית מחומרת הדברים".
בזמן שחלף מאז לוי (26) מתגוררת ולומדת בישראל, אך גם משקיעה זמן רב בטיסות לחו"ל בגלל פרויקטים שונים, צילומים, חופשות וכמובן ביקורים משפחתיים ושואפת להתגייר. זה כבר כמעט קרה, עת הייתה בזוגיות עם המיליונר איתן ניישלוס, איש עסקים ישראלי שעוסק בתחום הבנקאות: לוי וניישלוס נפגשו עם רב שליווה אותם בתהליך, אך מכיוון שהשניים נפרדו התהליך נעצר.

לי לוי (צילום: Odelia sucker)
לי לוי (צילום: Odelia sucker)

יאנה יוסף
יוסף (35) היא ילידת טג'יקיסטן שהתגיירה, בת לאב יהודי ולאם מוסלמית נוצרייה. היא השתתפה בעונה הרביעית של "האח הגדול". ברזומה שלה קותי סבג, זוכה “האח הגדול", וכמובן גם ציון ברוך ממה קשור, שהיה הגב מאחורי תהליך הגיור שלה. בדצמבר 2014, לאחר השלמת הליך הגיור, הם נישאו וכיום יש להם שלושה ילדים.
אולי בהשפעת הגיור המרגש היא הצטלמה ב־2022 לסרט הקולנוע “רות" בבימוי הילה ארציאל ובהפקת שינובי מדיה הגל היהודי, שבו היא מגלמת בתפקיד הראשי את רות - גיורת שמחפשת את דרכה בעולם התשובה.

יאנה יוסף (צילום: רפי דלויה HOT)
יאנה יוסף (צילום: רפי דלויה HOT)

איוונקה טראמפ
עוד מתגיירת, לא בדיוק משלנו אבל הכי כן, היא הבת של דונלד טראמפ, איוונקה (איוונה מארי). מדובר באשת עסקים, סופרת ודוגמנית עבר אמריקאית, שהייתה יועצת של אביה בבית הלבן ונשואה לאיש העסקים האמריקאי־יהודי ג'ארד קושנר, שגם הוא היה יועץ בכיר של אביה בבית הלבן. לפני נישואיה התגיירה טראמפ בגיור אורתודוקסי־מודרני ובחרה לעצמה את השם העברי "יעל". גיסתה היא הדוגמנית האמריקאית קרלי קלוס, אשת אחיו של ג'ארד, שהתגיירה אף היא.
איוונקה היא הצאצאית המפורסמת ביותר של הנשיא לשעבר. במהלך המרוץ לנשיאות של אביה היא הציגה אותו בנאומים שנשא במדינות שונות, במקרים אחרים נאמה היא לבדה, היא פנתה לקהלים שטראמפ עצמו התקשה לפנות אליהם, כנשים ומהגרים, וניסתה להביא פן רגוע יותר שלו כאב וכאיש משפחה.
חייבים לציין שהרבנות הראשית בארץ לא ממש קיבלה את הגיור של טראמפ, ורק לאחר ויכוח ממושך אישר אותו הרב הראשי לישראל, ישראל לאו. לליאורה אין ספק שלקראת בחירות 2024 בארה"ב, במקרה שטראמפ יהיה עדיין מועמד ריאלי, גם המחמירים באנשי הדת בישראל יקבלו בברכה את הגיור הזה. 

ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ (צילום: יוסי זמיר, פלאש  90)
ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)