תיק החקירה המחודשת שנפתח כנגד הזמר אייל גולן ו-10 חשודים נוספים בפרשת "משחקי חברה" נסגר בעקבות היעדר ראיות מספיקות. כך דווח היום לראשונה ב-N12. החשדות נגד גולן היו בהבאה של אדם לעיסוק בזנות ואי דיווח על עבירות מין שהיה עד להן. חשודים נוספים נחקרו גם בחשד לעבירות אינוס ואספקת סמים לקטינות. בין הנחקרים היה גם כוכב נבחרת ישראל לשעבר חיים רביבו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כזכור, הפרשה נפתחה ב-2013, כשהוגשה תלונה בגין עבירות מין שהתבצעו לכאורה בקטינות, אשר גולן היה מושא הערצתן. התלונה הייתה בגין עבירות שביצע לכאורה הזמר בעצמו, וכן אביו המנוח ומעורבים נוספים. לאחר חקירה ממושכת השתכנע מי שהיה בזמנו מפקד ימ"ר ת"א, נצ"מ יוני חג'ג', כי אין מקום להמשיך בחקירה. בפרקליטות תחילה דחו את עמדתו אולם בסופו של דבר הורו על פתיחת תיק החקירה, החלטה שהתקבלה בקולות חצויים, מחד אלו שמאמינים בגרסת הזמר לפיה לא ידע את גילן של המתלוננות ולא היה לו קשר למעשיו של אביו, שהורשע בפרשה ונידון למאסר ולאחר מכן נכנע למחלה ונפטר.

אייל גולן  (צילום: אלוני מור)
אייל גולן (צילום: אלוני מור)

מנגד, המתלוננות המשיכו להעלות את טענותיהן וב-2020 עתרו לפתוח את החקירה מחדש. אייל גולן ולמעלה מעשרה מעורבים נוספים נחקרו מספר פעמים ואף נערכו עימותים בין המתלוננות לגולן והמעורבים האחרים, למול גולן ששמר על גרסתו ונאחז בעמדתו, המתלוננות שינו את גרסתן, הוסיפו טענות שלא היו ידועות בתחילת החקירה ב-2013. במקביל הגישו המתלוננות תביעה אזרחית נגד אייל גולן ומעורבים נוספים והיא מתבררת בימים אלה.

עתה, בתום חקירה ממושכת, התקבלה בשנית את ההחלטה להורות על סיום החקירה וסגירת התיק נגד גולן וכל יתר המעורבים. בנימוקי ההחלטה מציינים בפרקליטות כי במהלך החקירה השנייה נחשפה הפרקליטות לכשלים מרכזיים ומהותיים. ראשית, נמצאו לדברי הפרקליטות במהלך החקירה הבדלים משמעותיים בין גרסת המתלוננות ב-2013 לזו שמסרו ב-2020. המתלוננות הוסיפו טענות שלא נמסרו בחקירה הראשונה. בפרקליטות מציינים שניסו למצוא בכל מהלך החקירה את הנסיבות לאותם הבדלים, ומאחר ולא איתרו הסברים מניחים את הדעת, בבחינת תיק החקירה עלתה הסברה כי השופטים, במידה ויוגש כתב אישום, לא יראו בעין יפה הבדלים כה מהותיים בין גרסאות המתלוננות בחלוף השנים.

זאת ועוד, מכיוון שנגד החשוד מתנהל הליך אזרחי וכחלק מההליך הזה נמסרו למעורבים חלקים מתוך החקירה הפלילית. עובדה זו, כך סבורים בפרקליטות, השפיעה על החקירה הנוכחית, נוכח כך שמעורבים לכאורה בפרשה חזו בתמלילי חקירה, נערכו לחקירה עצמה והמתלוננות "טיפלו" פרטים מהותיים בחקירתן השנייה. אחת מהן ציינה כי תודרכה ע"י פרקליטתה אחרי שעיינו בחומרי החקירה.

אייל גולן (צילום: אור גפן)
אייל גולן (צילום: אור גפן)