ביום שלישי האחרון הלכה לעולמה קארין באומן ז"ל, לאחר מאבק ממושך של יותר מעשור במחלת האנורקסיה. קארין, שסבלה מדלקת ריאות בימים האחרונים שלפני מותה, הובהלה למיון בבית החולים איכילוב, שם הוחלט להרדים ולהנשים אותה. כעבור יממה כידוע, היא נפטרה. 

כעת, כמעט שבוע אחרי מותה, בעוד המשפחה יושבת שבעה, יהודית באומן ושימי תבורי התעוררו לבוקר שחור עם תחושות קשות במיוחד על מה שבאמת קרה שם בבית החולים, במחלקת טיפול נמרץ. לטענת יהודית ושימי הרדימו את קארין בטרם עת, מצבה לא דרש הרדמה כי היא הייתה בהכרה מלאה ולטענתם ההרדמה וההנשמה היא מה שהוביל למותה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יהודית באומן, שימי תבורי, קארין באומן (צילום: פרטי)
יהודית באומן, שימי תבורי, קארין באומן (צילום: פרטי)

בשיחה כואבת ודומעת עם יהודית באומן הבוקר מסרה לTMI לראשונה: "אני ושימי לא שלמים עם מה שקרה שם, הם הרדימו אותה בטרם עת, אפילו לא ביקשה חתימה שלי. אנחנו לא מרגישים שנעשה שם משהו תקין. אני יודעת שהיא הייתה במצב קשה אבל היא הייתה ערה ודיברה ותפקדה. זאת לא פעם ראשונה שהייתה לה דלקת ריאות היא תמיד יצאה מזה, היא הגיעה למיון כשהיא מדברת ומתפקדת, היא לא הייתה מעולפת. היא הייתה בהכרה מלאה, היא דיברה עם הצוות, אני מרגישה שמשהו לא בסדר נעשה שם".

עוד הוסיפה יהודית: "אני לא רוצה כסף, לא תביעות, אבל אני רוצה דוח אמיתי על מה שקרה שם. שימי לא ישן כל הלילה, כל הזמן הוא בוכה. משהו שם לא נתפס משהו לא בסדר קרה שם. אנחנו לא שלמים עם אופן ההרדמה. עד שהיא הועברה להרדמה והנשמה בטיפול נמרץ, איכילוב היו בסדר גמור איתנו, הבאנו אותה לבית החולים כשהיא מדברת ומתפקדת. אני יודעת מה אני מרגישה כאמא ומה גודל האינטואיציה שלי, אני חושבת שהם מיהרו להרדים אותה, בן אדם מדבר , למה להרדים?. אני מדרדרת מבחינה פיזית יש לי ספיקת לב קשה מאוד, משהו מרגיש לי שלא היה תקין. שימי פה יושב ובוכה. גם הוא מרגיש שמשהו לא בסדר היה. ואנחנו רוצים את כל האמת".

קארין באומן (צילום: פרטי)
קארין באומן (צילום: פרטי)

מרגעיה האחרונים של קארין המנוחה, יהודית תיארה: "אמרו לי לצאת מהחדר ואני שמעתי אותה מהחדר מדברת ומתפקדת וצועקת לי, אמא אני רוצה את היד שלך, למה לא באתם לבקש את החתימה שלי?. אני מאמינה שהרגו לי את הילדה", אמרה יהודית בדמעות והוסיפה: "אולי אני לא רציונלית עכשיו אבל אני מרגישה שמשהו היה שם לא בסדר. לקחו על עצמם החלטה רק בגלל שיעול, היא הייתה צריכה רק אנטיביוטיקה כמו שנתנו לה תמיד בעבר, אני לא יכולה לחיות עם זה. יהיה לי קשה. אני יודעת שהיא הייתה חולה מאוד הכל טוב ויפה אבל היא הייתה חזקה ורצתה לחיות, הם לקחו החלטה יותר מדי מהר.  לא הבאתי להם ילדה מעולפת, היא הייתה ערה ותפקדה, היא החזיקה לי את הידיים".

"היא הייתה גמורה כבר שנים אבל היא הייתה עדיין חיה. העמיסו עליה חומרים בלי סוף, פיצצו אותה בנוזלים, הרדימו אותה בלי לשאול אותי כשאני מול הפרצוף שלהם יכלו לשאול אותי, צעקתי להם תוציאי לה את ההרדמה, לא אי אפשר הם אמרו. היא עדיין נשמה, תעירו אותה. זה מה שאני אמרתי. די . אני חייבת לדעת מה היה שם באמת אחרת לא אוכל להמשיך ככה. אף אחד לא יודע מה אנחנו מרגישים לגבי זה , היא לא מתה ככה באופן ספונטני . למה הרדמתם אותה? למה?".

מבית החולים "איכילוב" נמסר ל-TMI בתגובה: "צר לנו לשמוע על הטענות הללו לאחר שנים של טיפול מסור ומלא חמלה ואנושיות. בזכות הטיפול קארין הצליחה לשרוד חרף מצבה במשך שנים ואנו משתתפים בצערם הכבד בשעה קשה זו".