ספיר בורגיל, אחותו של שניר בורגיל, נכנסה לבית "האח הגדול" בשידור חי ביום חמישי האחרון. רגע לפני כניסתה לבית המפורסם, תפסנו את ספיר לשיחה במלון נווה אילן, שם שהתה בבידוד לקראת הכניסה שלה לבית הסגור. ספיר שיתפה אותנו בחששות שלה מתגובת אחיה, שניר, עימו היא נמצאת בנתק כבר חצי שנה, והפתיעה כששיתפה שמטרת הכניסה שלה לבית, היא בעיקר לחוויה אישית של עצמה ולא רק בכדי להשכין שלום עם אחיה. הערב (ראשון) כבר ישודר הפרק השלישי של "האח הגדול", בו נזכה לראות את צמד האחים המנותקים מתחבקים בבית.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

איך הגעת ל"האח הגדול"?
"כל התהליך הזה היה מאוד מאתגר וקשה. בלי קשר לאחי, הלכתי לעשות אודישן ל'האח הגדול' כי רציתי להיכנס לבית, עשינו אודישן יום אחרי יום. הוא לא ידע שגם אני עשיתי אודישן. אנחנו בית שתמיד רואים את התוכנית ומארחים אנשים להקרנה של 'האח הגדול'. מאוד הופתעתי שהוא התמיין לתהליך הזה. וגם הבנתי שיש לי כאן הזדמנות לתקן את המצב בינינו".

את בעצם נכנסת לבית בגלל אחיך שניר?
"לא רק בגלל אחי. פנו אליי ורצו שאכנס כי רצו להכיר אותי. לא חסר סיפורים על אחים שלא מדברים. אני נכנסת בשביל החוויה של עצמי, אני אדם מאוד אמיץ, וזאת יכולה להיות חוויה טובה עבורי וזאת זכות להיכנס לבית הזה. על הדרך גם אנסה לתקן את המצב עם אחי, אבל אני קודם כל נכנסת בשביל עצמי. אני יודעת שאני יכולה להיות דיירת מאוד מעניינת, יש לי הרבה מה להציע לא רק בגלל הריב עם אחי. אני מרגישה שזכיתי בלוטו. כאחת שצפתה בתוכנית לראות, לחוות ולהיות במטבח, מבחינתי זה טיול, זו חוויה. מעבר לפרס שיכול לשנות לי את החיים".

שניר בורגיל (צילום: מיכאל טומרקין)
שניר בורגיל (צילום: מיכאל טומרקין)

איך הצלחת להסתיר מאחיך שאת נכנסת לבית?
"היה לי הכי קשה להסתיר את זה בזמן שהוא מתרגש ומספר שהוא נכנס ואני לא יכולה להגיד כלום. גם לא להורים שלי. לא היה לי יותר מדי זמן תגובה. שיתפתי את אמא שלי רק כשהמונית חיכתה לי בחוץ. כל המהלך הזה של לארוז דברים היה כמו סוכנת חשאית. אורזת ומשאירה את הדברים באוטו, בזמן הזה היו פרסומים שונים עליי שנכנסתי, ואני הכחשתי כל הזמן".

איך לדעתך תהיה התגובה שלו כשתרדי במדרגות?
"אין לי מושג, אני לא יודעת למה לצפות. אני עושה משהו מאוד אמיץ ולא צפוי. איתי ועם אחי הכל יכול להיות. קשה לי להאמין שהוא יקבל את זה שאני דיירת, ויכול להיות שהוא גם יעלה במדרגות ויפרוש. כל החיים היינו במין תחרות סמויה. הוא תמיד הרגיש שהוא חייב להשוות אליי, ואני מפחדת שהוא יחשוב שאני עוד פעם באה להתחרות או להרוס לו את החוויה, במקום להבין שגם אני רוצה לחוות את זה וגם לי זה יכול לעשות טוב. זה יכול לעשות לנו טוב כאחים, אף אחד לא חווה כזאת חוויה. אם הוא יסתכל עליי כשארד במדרגות זה יהיה בגדר נס. אני אנסה לקרוא אותו בעיניים ולהבין אם אני יכולה לגשת או שאני אתן לו כמה ימים".

חצי שנה של נתק למרות שגרתם באותו בית. את חושבת שתצליחו לפתור את זה דווקא ב'האח הגדול'?
"לפני שנכנסו לחוויה הזאת ניסיתי לפתור את העניין והוא לא רצה. קשה לי להאמין שבגלל שנכנסתי לבית הוא ירצה לדבר איתי, אבל אין מה להפסיד, אנחנו כבר במקום הכי נמוך שלנו, אני רק בחרדות שהוא ישים אותי להדחה, זה גם יכול לקרות".

תספרי לי על הקשר שלכם.
"אנחנו מאוד מאוד קרובים. זה הרבה מעבר לחיבור של אח ואחות רגילים. גם כשאנחנו בנתק, זה לא אויבות, זאת אהבה גדולה. רק כשתראו אותנו ביחד תבינו את הדינמיקה. אם מישהו יריב איתי, הוא יריב איתו, אבל עדיין לא יידבר איתי. גדלנו על פי הערכים שמשפחה זה מעל הכל. אבל לצערי נכשלתי ולא הצלחתי לפצח אותו עד הסוף. לא רציתי שהוא יחווה את הטעויות שאני עשיתי, והוא לקח כל דבר שאמרתי כביקורת ולא כמישהי שדואגת לו. אני מאוד ישירה ויכולה להיות ביקורתית אבל הכוונות שלי תמיד טובות, כמו אמא שמגוננת על ילדיה יותר מדי, יכול להיות שחנקתי אותו".

גיא זוארץ, ספיר בורגיל, לירון ויצמן, האח הגדול (צילום: יח''צ)
גיא זוארץ, ספיר בורגיל, לירון ויצמן, האח הגדול (צילום: יח''צ)

על מה רבתם?
"לפני חצי שנה רבנו ומאז אנחנו בנתק. אני לא יכולה להגיד על מה רבנו, אבל אני יכולה להגיד ששנינו מאוד נפגענו, אבל הכל אפשר לתקן".

ולא תהיו נבוכים לריב או להשלים מול צופי "האח הגדול"?
"זה לא מעניין - לא אותו ולא אותי מה יגידו. אנחנו לא חיים לפי מה שחושבים אחרים, גם אם זה בטלוויזיה".

יש שמועות שזה תרגיל שעשיתם ביחד. ביימתם מריבה כדי להיכנס ביחד לבית.
"הלוואי וזאת הייתה המציאות. אנחנו הרבה זמן בנתק וזה קורע לי ולו הנשמה. אנשים תמיד ידברו, אני יודעת את האמת שלי והוא את האמת שלו, וכבר אמרתי, לא אכפת לי מה אנשים חושבים. אנחנו חיים באותה קומה, נתקלים במסדרון זה בזו, עושים חגים וארוחות שישי יחד, אבל לא מדברים. גם בשבעה של סבא שלי לא התחבקנו, לא החלפנו מילה בינינו שבעה חודשים, גם לא קשר עם העיניים".

ההורים או המשפחה לא ניסו לגשר ביניכם?
"ברור שההורים ניסו, אבל אני ואחי דמויות מאוד דומיננטיות במשפחה. גם החברים שלנו שהם משותפים לא נכנסים לריב הזה, אנחנו נשלים בסוף - זה ברור, השאלה מתי והאם זה יהיה ב'אח הגדול'. זאת לא המריבה הראשונה שלנו, לפני כמה שנים רבנו והיינו בנתק של שנתיים אבל אז כל אחד גר בדירה משלו. בסוף השלמנו אבל מאז אנחנו הולכים על ביצים והקשר לא חזר להיות מה שהיה".

אם יתנו לך לבחור מי מודח מהבית - את או אחיך, במי תבחרי?
"אני מדיחה את עצמי, ברור".

אז בואי תספרי קצת על המשפחה שלכם.
"יש לי שני הורים מדהימים. אמא סיגל ואבא איציק. אני גרה אצל ההורים, מתנחלת אצל ההורים, גם אחי. אנחנו ארבעה אחים, אני הבכורה, שניר בן 27, שגיא בן 21 וסהר בן 13. אני הבת היחידה והבכורה. יש לי קשר מדהים עם כל האחים, צברנו המון חוויות יחד כמשפחה, יוצאים לשטח, נוסעים לדוג יחד, חברים משותפים וארוחות משותפות. יש לי משפחה מדהימה. אנחנו מאוד קשורים ומשתפים בהכל, אחי הקטן משתף אותי בכל דבר. מדברים על הכל, מיניות והכל, זה בית מאוד פתוח ומכיל".

איך אישה בת 30 מתגוררת אצל הוריה?
"אני רווקה, לומדת קוסמטיקה, אבל לפני ארבע שנים משהו כבה אצלי. נקלעתי למצב כלכלי קשה מאוד וחזרתי לגור בבית הוריי. השנים האחרונות היו לי מאוד קשות ולא וויתרתי לעצמי, אני תמיד קמה על הרגליים ומנסה. ביטלתי פעמיים חתונה עם שני אנשים שונים. הראשונה הייתה אמורה להיות בשנת 2019.הכרתי מישהו ואחרי שלושה חודשים הוא הציע לי נישואין בהפתעה, אחרי שבועיים גיליתי שאני בהריון והחלטנו להקדים את החתונה. יום לפני החינה ביטלתי הכל, הרגשתי שזה לא זה, עשיתי הפלה בחודש רביעי ונפרדנו וזאת הייתה פרידה לא קלה. גרמתי לאכזבה גדולה לאנשים, והוא לקח את זה מאוד קשה. ואז חזרתי לאקס שלי בחור שיצאתי איתו שבע שנים ואחרי חצי שנה גם הוא הציע לי נישואים. הרגשנו שאנחנו מתחתנים רק כדי לא לאבד אחד את השני, אבל הבנו שזה עלול להיגמר בגירושים והחלטנו לפרק את החבילה".

ספיר בוגריל, האח הגדול (צילום: צילום מסך פייסבוק)
ספיר בוגריל, האח הגדול (צילום: צילום מסך פייסבוק)

ומאז לא מצאת אהבה חדשה?
"מאז אני לא מצליחה לשרוד זוגיות. משהו בי קצת נסגר ונאטם, קשה לי להביע רגש. בעידן של היום זוגיות הופכת להיות דבר קשה, יש הרבה יותר היצע מביקוש. הרשתות החברתיות לא מוסיפות ואני לא יודעת מה אני מחפשת ומה אני רוצה ואיזה שותף לחיים".

את יכולה לשתף על ההתרסקות הכלכלית?
"היה לי עסק מאוד מצליח. הייתי זכיין של חברת 'יס' והעסק נפל ונכנסתי לחובות גדולים. בעקבות החובות האלה נקצצו לי הכנפיים, וחזרתי לגור אצל הוריי בגיל 30, הביטחון העצמי שלי ירד".

את לא חוששת שהדיירים בבית "האח הגדול יראו בשניכם כסוג של איום על המקום שלהם לגמר?
"ברור לי שנהווה איום לדיירים כי אנחנו שניים והסיכוי יותר גבוה, אבל כל אחד מאיתנו הוא אינדיבידואל, והלוואי וזה יהיה אחד מאיתנו. שנינו אנשים שונים אבל מאוד דומים. חשוב לי להגיד שאני נכנסת קודם כל בשביל עצמי, אחר כך כדי להשלים איתו, אבל קודם כל בשביל עצמי. אני הולכת להראות הרבה דברים בבית".

כמו מה? איזו דיירת תהיי?
"אני בחורה משוגעת, אל תשפטו אותי. אני לא אדם רגוע, לא אלימה אבל אני אדם אסרטיבית. אני חוצפנית, הכל אצלי 'שחור או לבן'. קשה מאוד לפגוע בי, לא מעניין אותי איזה ביקורת יכתבו או יגידו עליי. אבל מתחת לחזות הקשוחה יש לי לב ממרגרינה, אז אל תתנו לזה לתעתע אתכם, בפנים מסתתרת ילדה קטנה".