נועם ייטב, הבן של אתי ייטב מ"האח הגדול" ובן זוגו אבי רז כהן, הצטלמו לקולקציית הגאווה של fix , תחת המסר: "Don't try to fix me". בסט הצילומים נועם סיפר שלאמא כבר 35 שנים יש ציפורניים כאלה, היא כבר לא יודעת להתנהל בלעדיהם. בראיון ל-TMI חשף איך הגיבה כשיצא מהארון בפניה ומה דעתו על ההתמודדות שלה עם אמירות בעיתיות כלפי קהילת הלהט"ב בבית "האח הגדול. 

בנה של אתי ייטב מ"האח הגדול" על היציאה מהארון בפניה (צילום: יח"צ)

אמא שלך נכנסה לבית האח הגדול ואתה זוכה בקמפיין. איך ההרגשה?
"אמא שלי היא דמות להערצה ומודל לחיקוי ואני עדיין מעכל שהיא חלק מהתכנית הגדולה הזאת. היא חלק בלתי נפרד מהקהילה, גם בגללי וגם באישי שלה היא מחוברת לכל מה שקורה בקהילה. אז אני שמח שיש חיבור טוב". 

היא סיפרה שהיא הראשונה שסיפרת לה שאתה הומו. איך יצא ככה? בדרך כלל הפחד הגדול הוא לספר להורים.
"היא באמת חריגה. היא תמיד הייתה גם מורה וגם אמא וגם חברה טובה. היה לי ברור כשמש שהראשונה שתדע, אחריי כמובן, זאת אמא. היא הכי מפרגנת והכי נותנת לי מקום להיות אני". 

היא קיבלה את זה בטוב מההתחלה או שזה היה תהליך?
"היה איזשהו זעזוע. הפלתי את זה כמו שאומרים. לקח לה כמה ימים בודדים להבין מה קורה אבל לגמרי קיבלה את זה בסוף". 

אתי ייטב (צילום: מיכאל טומרקין)
אתי ייטב (צילום: מיכאל טומרקין)


היא מייצגת הורים לילדים להט"בים והיא כבר נתקלה בהערות פחות נעימות כמו של גיא שאמר שילד צריך דמות של אב ואם. קשה לך לראות אותה מתמודדת עם אמירות כאלה?
"ממש לא. היא חזקה מאוד. היא יודעת מה היא מביאה ומה היא רוצה להציג. יש לה עמוד שדרה מאוד חזק ואין שום סיכוי שמישהו כזה או אמירות כאלה ואחרות שקשורות ללהט"ב ישפיעו. היא רואה זוג גברים מגדלים שני ילדים והיא חלק מהחוויה הזאת מהרגע הראשון. היא אמרה כשיצאתי מהארון: 'זה או שאני נכנסת עם זה לארון שלי או שאני לוקחת את זה ועושה מהלימון לימונדה'". 

איך היא בתור סבתא לילדים שלכם?
"מדהימה. יש לנו שני ילדים ואין דברים כאלה. היא עוזרת תמיד. היא הייתה איתנו בתהליך בארה"ב ואחר כך נסענו לחודש וחצי לתאילנד עם שתי האמהות". 

מה אנחנו עדיין לא יודעים עליה? 
"היא בן אדם בן 68, סופר עמוק ומגוון. היא עדיין מפתיעה אותי אבל תמיד לטובה. תמיד עם התבלין הנכון. היא מאוד ורסטלית ומשתנה, היא לא נעוצה בדעתה על דברים. גם ב'אח הגדול' אנחנו רואים דברים חדשים. לכל התוהים איך מתנהל כל מה שקשור לציפורניים, זה כבר 35 שנים שם. יש דבר אחד שלא יודעים, אם תשימו לה מטבע של שקל על הרצפה, היא לא תצליח להרים, אבל חוץ מזה היא עושה הכל".

אתה חושב שהיא תזכה במיליון?
"אני מאוד רוצה להאמין שכן, היא לגמרי יכולה וראויה. זה תלוי בתכנית ובקהל אבל אנחנו מאמינים שהיא תעשה הכי טוב שהיא יכולה". 

נועם ייטב, אבי רז כהן (צילום: אור דנון)
נועם ייטב, אבי רז כהן (צילום: אור דנון)