כתב חדשות 13, עלי מוגרבי והצלם גדעון לב ארי, עברו אתמול לינץ על ידי כעשרים מתפרעים בעת שסיקרו את המחאה נגד האלימות שהובילה לרצח הצעירה, שרית אחמד שקור בת ה-18, שנרצחה ביום שישי לאחר איומים שספגה בעבר על רקע נטייתה המינית.

התקיפה התרחשה בצומת כישור בצפון הארץ, במסגרתה מוגרבי הוכה בכל חלקי גופו ופונה למיון בבית החולים, יחד איתו הותקף גם הצלם לב ארי שניסה לחלץ את הכתב. המתפרעים שהשחיתו את דגלי הגאווה ואת האנדרטה שהוקמה שם, ובין היתר גם את הנייד של מוגרבי.  

עלי מוגרבי (צילום: רונן אקרמן)
עלי מוגרבי (צילום: רונן אקרמן)

מעדויות שהגיעו, תקיפת העיתונאים התרחשה למרות שנכחו במקום שוטרים, שלא נחלצו לעזרתם של צוות העיתונות. מחדשות 13 נמסר כי הם רואים את התקיפה בחומרה ומצפים מהמשטרה למצות את הדין עם האשמים.  

אגודת העיתונאים בירושלים, קוראת לא להמתין לרצח הבא, למצות את הדין עם הפורעים והמסיתים. יו"ר (בשיתוף) אגודת העיתונאים ירושלים, עפרה סתת מילוא ומיקי קליין מסרו: "על ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי, לפעול מיד כדי להבטיח שהתוקפים יועמדו לדין ובמקביל לאמץ תוכנית להחזרת החוק והסדר לרחובות תוך שמירה על תפקידם החיוני של העיתונאים במרקם החברתי והאזרחי במדינה. אובדן החוק והסדר המאפשר את האלימות המקפחת חיים הוא גם שמאפשר את הפגיעה בעיתונאים המבקשים לסקר ולהתריע על הדברים. התבטאויות הגובלות בהסתה נגד עיתונאים, גם מצד נבחרי ציבור, רק מגבירות את הסכנה הברורה והוודאית לפגיעה בהם ולכן יש להעמיד לדין גם מי מסית נגד עיתונאים ולא להמתין לפגיעה פיזית בהם". עוד נמסר: "מעדויות שהגיעו לידנו, על אף שהיה כל משטרה בקרבת מקום, איש לא נחלץ לעזרת צוות השידור"