מאי שכטר ומשה יחזקאל חשפו בפני הפסיכולוגית יעל בפרק של "חתונה ממבט ראשון" את השנה הקשה שעברו עם מותו של בן שכטר ז"ל, אחיה של מאי. בנוסף לכך חשפו באומץ כי עברו הפלה. כעת משתפת מאי שכטר בראיון בלעדי ל-TMI על הרגע המרגש בו התבשרו שהם בהריון ועל האכזבה כשגילו כי לעובר אין דופק, לצד האופטימיות הגדולה שמלווה אותם לבאות.

האם זה היה הריון מתוכנן?
"זה היה לגמרי ספונטני. אח שלי נפטר ב-7 באוקטובר, גילינו שאנחנו בהריון בתחילת נובמבר. האמת שמשה גילה את זה, אני לא. משה הרגיש ואמר לי תעשי בדיקת הריון, הוא פשוט הרגיש את זה".

מאי שכטר, משה יחזקאל (צילום: פרטי)
מאי שכטר, משה יחזקאל (צילום: פרטי)


איך הרגשת כשגילית כשאת בהריון, האם אפשר לשמוח בסמוך לכאב על מותו של אחיך?
"זה כאילו שני דברים בנפרד ממש שמחנו על ההריון, לצד כאב מטורף על אחי שקשה להסביר במילים. בהתחלה זה היה קשה, אתה נורא שמח מצד אחד אבל נורא עצוב מצד שני, זה היה ממש קשה לעיכול. זה גרם להתרגשות גדולה. אני זוכרת שהודעתי למשפחה שלי וזה נתן אור לכולנו. נתן לנו קצת אוויר לנשימה".

האם חשבתם בגלל ההיריון להתחתן כדת וכדין?
"אנחנו ידועים בציבור, אנחנו לא נעבור ברבנות. אני הולכת עם טבעת נישואים ויש לי את השם המשפחה שלו, אנחנו נשואים מבחינתנו".

ואז הגיעה הבשורה הקשה.
"בגלל שהייתי באמצע התמחות להיות מיילדת, אז יש לי חבר טוב גניקולוג שעשה לי בדיקות והרופא אמר לי שהדופק חלש. חיכינו עוד קצת לראות אולי זה טעות בגיל ההריון. ואז באתי פעם שנייה לרופא לראות מה קורה עם הדופק ואמרו לנו שאין דופק. ועברתי גרידה, איבדתי את 'פרי' בשבוע עשירי, ככה קראנו לו - 'פרי'".

איך הרגשת?
"כבר ירדה הרוח מהמפרשים ברגע שאמרו לנו שהדופק חלש והעובר לא נראה טוב, נכנסה הפסימיות, וברגע שהודיעו לי שאין דופק ואני צריכה לעבור הפלה, הייתי יותר בשוק. בסופו של דבר איבדתי את אח שלי חודשיים לפני זה, אז לא היה יכול להיות משהו שישבור אותי יותר מזה. באותו רגע לא הצלחתי לבכות. בהפלה עצמה, בגרידה, פתאום הכל צף, שם בכיתי. אני זוכרת שהרופאים ממש תמכו בי".

מאי שכטר, משה יחזקאל (צילום: פרטי)
מאי שכטר, משה יחזקאל (צילום: פרטי)


חווית אובדן נוסף.
"האירוע הטראומתי בשבילי היה לאבד את אחי כשהוא היחיד שלי והכי יקר לי. אני יודעת שלי ולמשה יהיו ילדים ותהיה לנו משפחה גדולה בהמשך. היינו ממש ביחד בהכל, אני ומשה עם המשפחה שלי ושלו. כולם חיבקו ועודדו וכולם יודעים בלב שזה רק עניין של זמן וזה עוד יגיע. כולם היו מאוד חזקים בקטע הזה, שתי המשפחות. מלא נשים עוברות את זה. לא הרבה מדברים על זה, אז לא יודעים, אבל זה בשכיחות של 20 אחוז הריון אחד מתוך חמישה נופל. בסוף זה לטובה עדיף שיפול מוקדם מאשר ייצא לא בריא. הייתה לי אמונה שזה יגיע בזמן טוב יותר טוב".

איך זה השפיע על היחסים שלכם? יש זוגות שמשברים כאלה מפרקים את היחסים.
"הזוגיות שלנו רק התחזקה, זה רק עשה לנו טוב. אני ומשה מיום ליום מתחזקים יותר ויותר אנחנו בקילומטראז' של זוגות שנשואים עשרים שנה, אין ספק שכל פעם זה מתחזק. אנחנו היום כבר לא איפה שהיינו לפני חצי שנה עם 'פרי', כנראה שהייתי צריכה להתרחק מהאבל. אני לא הייתי אותו אדם כמו שאני היום אחרי חצי שנה מותו. בסוף, זה אולי יישמע שטחי אבל ההפלה היא כמו פרידה מאקס, ברגע שאת מכירה את הבחור הבא אז הלב משתקם אני תמיד אזכור שעברתי הפלה אבל אני איהיה שמחה על ילד בריא".

זה אומר שאתם עכשיו עובדים על ילד?
אנחנו ממש רוצים, וכשזה יגיע זה יגיע. ובגלל שאני ובן היינו רק שני אחים, אני לא רוצה שני ילדים, אני רוצה משפחה גדולה, אני נורא מאמינה בזה".

וכשתהיי בהריון, תבשרי לעולם או שתשמרי עד שלבים מאוחרים?
אני לא מסתירה שום דבר. בסוף רואים בטן, ברור שאשתף. אני רוצה שישמחו בשבילי. זה יהיה מאוד משמח. אני לא מאמינה בעין הרע".

מאי שכטר, משה יחזקאל (צילום: פרטי)
מאי שכטר, משה יחזקאל (צילום: פרטי)