רבה לפני שהיה איש עסקים חובק עולם, איש צללים, מפיק הוליוודי וחבר כמו אח של בנימין נתניהו, היה ארנון מילצ'ן פלייבוי ישראלי זוהר ויפה תואר. ליאורה צללה אל קורות חייו הססגוניים וגילתה סיפורים לא פחות צבעוניים מהעדות המטלטלת המושמעת בימים אלו מברייטון הרחוקה.

מילצ'ן נולד עם כפית זהב בפה לשושנה (שהלכה לעולמה לפני שנתיים בגיל 98) ולדב, שנפטר כשארנון היה בן 21. האב היה תעשיין של חומרי דשן ולאחר פטירתו נכנס בנו בכל הכוח לניהול העסקים המשפחתיים וחיש קל שדרג אותם לחברת כימיקלים מצליחה. מילצ'ן נחשב לנער זוהר והיה מסתובב בתל אביב עם מכונית ספורט פתוחה.

ארנון מילצ'ן (צילום: AFP)
ארנון מילצ'ן (צילום: AFP)

ב־2011, לאחר שיצא לאור ספרם של מאיר דורון וג'ו גלמן, "סודות: סיפור חייו של ארנון מילצ'ן, סוכן חשאי שהפך לאיל הון הוליוודי", התראיין מאיר דורון ל"ידיעות אמריקה" ושם סיפר: "למילצ'ן שישה ילדים. שלושה מאשתו הראשונה, בריג'יט. לאחר לידת ילדם הראשון, למילצ'ן הייתה מאהבת שבדית, אולה שמה, מאלפת סוסים במקצועה, שחיכתה בסבלנות שמילצ'ן ייפרד מאשתו על מנת להיות איתה. אלא שבערב בו אזר מילצ'ן אומץ לספר לבריג'יט שהוא עוזב אותה, היא הודיעה לו שהיא בהריון שני. אהובתו השבדית נאלצה לחכות בסבלנות עד לאחר הלידה. אולם זמן קצר לאחר הלידה, כשמילצ'ן שוב ניסה להודיע לאשתו כי הוא מבקש להתגרש ממנה, הודיעה לו זו שוב שהיא בהריון".

עכשיו אתם צריכים לשבת. דורון ממשיך: "כשמילצ'ן ליווה את בריג'יט לבית החולים בפעם השלישית לקראת הלידה, הוא הופתע לראות שוטרים מחפשים אותו במסדרון בית החולים. השוטרים שאלו את מילצ'ן אם יש לו סוס. 'כן', ענה מילצ'ן. את הסוס הוא קנה עבור אולה. זו, מתברר, התייאשה מלחכות לו ולאשתו שתפסיק ללדת, שחררה את הסוס ברחובות העיר, עלתה על מטוס ועזבה לאמריקה. מילצ'ן התבקש לסור לתחנת המשטרה ולשלם על הנזקים שגרם הסוס המשתולל ברחובות חולון".

לאחר הגירושים מבריג'יט (שחיה היום בצרפת) היו למילצ'ן עוד שתי ידועות בציבור, שתיהן שבדיות. ילד נוסף נולד לו מהאסיסטנטית שלו, שליוותה אותו שנים והשניים עדיין מיודדים מאוד. שני בני הזקונים שלו, שמעון (על שמו של שמעון פרס ז"ל) ואולימפיה נולדו לו מנישואיו לשחקנית הטניס הדרום־אפריקאית, אמנדה קוצ'ר, הצעירה ממנו ב־27 שנים. "אמנדה היא מיליונרית בזכות עצמה שבשיאה הייתה מדורגת כטניסאית מספר 3 בעולם", סיפר דורון. "היא הרוויחה למעלה מ־5.5 מיליון דולר מהטניס ומפרסומות שעשתה וסביר להניח שהיא שווה אף יותר, כך שכסף הוא ממש לא היה המניע שלה לנישואיה לארנון".

ליאורה כמובן השיגה לשיחה צפופה את מחבר הספר על מילצ׳ן.

העולם הזה (צילום: פרטי)
העולם הזה (צילום: פרטי)

מאיר דורון, אתה עוקב אחרי המשפט?
"לגבי המשפט: לתפיסתי, הגיע הזמן לחשוף ולהוקיע את קשרי הון־שלטון, שקצה הקרחון שלהם בלבד מופיע במשפט נתניהו. זו הייתה ההתנהלות במסדרונות השלטון כבר משנות ה־60. נהגו לתת כדי לקבל בתמורה צ׳ופרים מסחריים, מעמדיים וכלכליים".

במהלך כתיבת הספר יצא לך לדבר עם אשתו הראשונה, בריג׳יט?
"לא. ככל הידוע לי, היא התחתנה מחדש לאחר גירושיה ממנו, ילדה בנישואיה החדשים, התגרשה, ובפעם האחרונה ששמעתי עליה עבדה בבוטיק בפריז".

מה אתה יודע על בנו מחוץ לנישואים?
"זו הייתה פרשת אהבים עם אישה שעבדה בצוות ההפקה של אחד מסרטיו. היא חיה בלוס אנג׳לס, וככל הידוע לי ארנון תומך בה ובבנה כל השנים".

יש לך תמונה עם מילצ'ן?
"לא ביקשתי תמונה איתו, כי הרגשתי את אי־הנוחות שלו מעצם קיומי והעובדה שהתעקשתי, יחד עם שותפי לכתיבה, ג׳ו גלמן, לכתוב עליו ספר. הוא התראיין לספר עשרות שעות, אבל התנגד לפרסומו - ובהמשך טרפד בעשור האחרון לפחות שני ניסיונות רציניים להפוך את הספר לסרט קולנוע. אבל אני רוצה לתת לך סקופ קטן לסיום, שתהיי הראשונה לפרסם".

יותר מאשמח.
"הספר שלנו מעובד בימים אלה בארה״ב לקראת סדרת טלוויזיה. ממש כפי שמילצ׳ן אמר בעצמו ביום העדות הראשון שלו במשפט נתניהו - 'זה לא סרט, זאת סדרת טלוויזיה'".

ואם חשבתם שרק ארנון מייצג את עולם הזוהר במשפחת מילצ'ן, חכו ותראו מה העלתה ליאורה, שפשפשה בתנ"ך שלה, ארכיון "העולם הזה". אחת מכוכבת מדור הרכילות שם הייתה דליה מילצ'ן, אחותו של ארנון, יפהפייה הורסת שהתחתנה עם הפלייבוי הכי מבוקש בשנות ה־60, סמי הירש.

דוגמית של אייטם: "שנים לא היה זוג שנחשב ליותר אידיאלי מהם. היא: דליה מילצ׳ן, בת למשפחת מילצ׳ן הנודעת, ואחותו של יבואן הנשק ארנון. הוא: סמי הירש, תאומו של מני, ובן־אחיו של איש העסקים ונער הזוהר המתבגר, פוקה הירש. מייד אחרי החתונה הם נסעו לניו יורק, שם למד סמי מנהל עסקים, ואילו דליה עבדה בגלריה לאמנות. לא שהיה חסר להם כסף, חס וחלילה, אבל השעמום כמעט שהרג אותה״.

דליה וסמי התגרשו אחרי מספר שנים.

ילדיו של מילצ'ן בחרו בחיים אנונימיים יחסית. היחידה שזוכה מדי פעם לפרסומים זו הבת של ארנון ובריג'יט, אלינור - אומנית, צלמת, מחזאית בינלאומית ואחת ממאה מייסדי המפלגה "יש עתיד - בראשות יאיר לפיד". בניגוד לתדמית האב שחי חיים נוצצים, מילצ'ן הבת חגגה ב־2008 את נישואיה לעודד ברק (שממנו הספיקה כבר להתגרש) בצנעה יחסית, עם 150 אורחים במועדון הגנקי, כשאביה ועינת שרוף מבצעים דואט משותף, "על הדבש ועל העוקץ".