בשבוע שעבר הלך לעולמו גבי ברלין, מלך השירה בציבור. תמונותיו האחרונות מטקס קבלת פרס מפעל חיים מטעם אמ"י היו עצובות ומכמירות לב. לליאורה הגיעו פרטים על נתק ואולי אפילו על קרב ירושה שמתנהל לכאורה בין מי שהייתה חברתו לחיים בתריסר השנים האחרונות, דינה פלר, לשתי בנותיו מאשתו הראשונה שושנה - דנית ושירי. בשנים האחרונות לא שררה בדיוק תקשורת בין פלר לבנותיו של ברלין.

דינה, משתתפת בצערך.
״תודה״.

השבעה מתנהלת בנפרד, את לחוד ובנותיו לחוד.
״אני לא יכולה לדבר. יש פה אנשים. מי שרוצה לדבר איתי יכול לבוא לפה, לא מעוניינת לדבר״.

גבי ברלין (צילום: יוסי אלוני)
גבי ברלין (צילום: יוסי אלוני)

דנית אפל, הבת של ברלין ז״ל, הבנתי שהיחסים שלך ושל אחותך עם דינה פלר לא בדיוק הכי טובים ואתן לא יושבות שבעה יחד איתה.

״תכבדו בבקשה את כבוד המשפחות ואת כבוד הנפטר. אל תתעסקו בדברים לא רלוונטיים. יש מספיק דברים טובים שאפשר לכתוב עליו״.

החצוצרן הקבוע של ברלין, אבי ברש, שליווה אותו במהלך ארבעה עשורים, סיפר השבוע לליאורה: "מדובר באבידה גדולה מאוד וחבל לעסוק בסכסוכים ובעניינים אישיים. אני יודע שהיו כל מיני עניינים בין דינה והבנות, אבל אני לא מצוי בפרטים ולא רוצה להיכנס לרכילויות. מדובר באומן גדול וכדאי להתרכז בעשייה ובמוזיקה שיצר, באהבת הקהל ובשמחה".

ומוסיף חברו הטוב מוצי אביב ("מלכות החרמון" לעד): "פטירתו של גבי ברלין - הכהן הגדול של הנחיית השירה העברית בציבור - הייתה כהלם לרבים מחסידיו, למרות שהללו ערכו לו מפגשי פרידה המוניים. שלוש שעות לפני קבורתו מילאו את בית ציוני אמריקה בת"א כל שומעיו הוותיקים וכן המלחינה נורית הירש ובן זוגה, אושיק לוי, ששי ויונה ועוד רבים מהאומנים שנהג לארח בהופעותיו. דינה זוגתו מזה שנים ובנותיו ריגשו ועל הבמה ניצב השלט: 'עצוב למות באמצע התמוז'. עו״ד שוקי פורר נפרד בדמעות מגבי, שהיה כאח לו עוד מימי להקת השריון בשנות ה־60".