הזמר אביב גפן נעצר אמש (שלישי) במהלך ההפגנה בצומת קפלן ועוכב לחקירה, וכעת מתגלים עוד פרטים מהפאזל החושפים מה קרה שם באמת. הזמר הודיע ברשתות החברתיות לעוקביו כי חייבים לצאת לרחובות להפגין: "רוצים שינוי? תרדו לרחוב ותעשו אותו", וכמו שהבטיח כך קיים. גפן הגיע יחד עם בנו דילן להפגנות, אלא שכפי שדיווחנו עוכב על ידי המשטרה, וגילינו פרטים נוספים על עיכובו.

על פי עדויות שונות הזמר לא עשה דבר, רק עמד כחוק יחד עם בנו כשלפתע חמישה שוטרים התנפלו עליו בבריונות ולקחו אותו לתוך חנות בגדים גדולה בקניון עזריאלי בסמוך. המטרה הייתה לעכב אותו לחקירה בשקט בצד, אלא שהמון המפגינים ומעריציו של הזמר הלכו יחד איתם וצעקו "דמוקרטיה", ובין רגע החנות התמלאה במאות מפגינים והשוטרים לא חשבו בהגיון ולקחו את הזמר לחנות הסמוכה. "כל המפגינים הלכו יחד איתם  לתוך החנות, זה היה יכול היה להיגמר אחרת, בביזה או הרס של החנות, היה כאוס מוחלט", מסר אחד המפגינים שנכח במקום.

רגע אחרי ששוחרר ושב לביתו הרגיע הזמר: "אני בסדר, עמדנו לפי חוק ברגוע ובשקט דיברתי עם מעריצים , אאוט אופ נו וור הגיע שוטר בבריונות יתר והדף אותי ממש בכח ללא שום סיבה, הדפתי אותו מעליי, ואז עיכבו אותי , לקחו אותי למקום צדדי, ואחרי עשרים דק שוחררתי הביתה".  גם חברתו בלוגרית האוכל,  דניאל עמית שנחכה יחד איתו בהפגנה תיארה את המקרה מהזווית שלה "רמת האלימות של המשטרה זה חולני, הייתי ליד אביב כשהוא נעצר, עמדנו בצד ולא עשינו כלום ושום דבר, שוטר דחף אותנו באלימות ועצרו את אביב הוא לא עשה כלום ושום דבר. חמישה שוטרים התנפלו על אביב, כאילו איזה עבריין הוא, הוא לא עשה כלום."