הכניסה השנייה לבית "האח הגדול" יצאה לדרך והערב (מוצ"ש) הצטרפו אל הבית שישה דיירים חדשים שצפויים לטלטל את הכל. אחת מהדיירות שהצליחה לסחוף אותנו הייתה ריקי רוטר בת ה-25, חרדית שלעבר שיצאה בשאלה. רוטר נכנסה לבית אחרי שהמלהקים זיהו את הפוטנציאל המסקרן בסיפור החיים האישי שלה, פנו אליה וקראו לה להגיע להשתתף בתוכנית הכי מדוברת במדינה. 

רוטר מנהלת כיום אורח חיים חילוני לגמרי, מנהלת חברת שיווק וידאו שהקימה לגמרי לבדה ואף מתחזקת עמוד טיקטוק מצליח עם כ-60 אלף עוקבים. אה, והיא גם במערכת יחסים של כשנתיים וחצי עם אישה. אז תפסנו את רוטר, הדיירת המעניינת החדשה, רגע לפני שהיא נכנסה לבית "האח הגדול", ושאלנו אותה את כל מה שוודאי הייתם רוצים לדעת.

ריקי רוטר, ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ריקי רוטר, ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

איך התגלגלת להשתתף ב"אח הגדול"?
התקשרו אלי, המלהקים ראו אותי בטיקטוק והגיעו אלי, ואז לקח לי כמה חודשים לחשוב על זה והחלטתי ללכת על זה. אני חושבת שזה בזכות זה שבטיקטוק שלי יש שם גם את סיפור החיים שלי ומי שאני וזה די עניין אותם, אבל צריך לשאול אותם כי אין לי מושג למה דווקא אני". 

ספרי לי על עצמך...
"גדלתי ביישוב אלעד למשפחה חרדית, יש לי 11 אחים, ויצאתי בשאלה בגיל 18 ישר לרחוב ושם הכרתי כל מיני עמותות שעזרו לי. שנה אחרי התגייסתי לצבא לתפקיד צלמת לוחמת".

שמעתי שהייתה לך חוויה קשה בצבא שהגיעה על לתוכנית "עובדה", מה בדיוק קרה שם?
"בזמן ששירתי היה לי איזשהו מקרה עם קצין בכיר שסיפר לי שהוא לוקח אותי לפעילות מסוערבת, אבל הוא שיקר לי. הוא עשה הכל כדי לנשק אותי והיה דיון משפטי והוא נכנס לכלא לשנה". הוא תקף מינית הוא לא עשה דברים חמורים מעבר, הסיפור הוא על איך הוא רימה אותי, הוא התחפש לשיח', יש תוכנית של "עובדה" על הכל".

@riki.rotter.media חלאק א׳ תוכנית עובדה- יחידת המסתערבים- לא שותקת יותר. #עובדה #יחידתהמסתערבים #לאשותקת ♬ צליל מקורי - ריקי רוטר

רק לשנה? איך קיבלת את פסק הדין?
"תראי אם אני אדבר איתך תכלס, הוא תקף מינית אבל לא עשה דברים חמורים מעבר. הסיפור הוא בעיקר על איך הוא רימה אותי, הוא ממש התחפש לשיח' והמציא סיפורים... זה פסיכי, הטירוף היה שאחרי שהסיפור שלי יצא החוצה עוד בנות התלוננו והתגלה שהוא היה תוקף מינית באופן סידרתי". 

ומה הלאה, איך מתאוששים מחוויה כזו?
"שלושה ימים אחרי שהשתחררתי התחלתי לימודי קולנוע וממש לפני חודש סיימתי את הסרט גמר. ובמקביל לכל זה פתחתי עסק צילומי תדמית. אבל תוך שלושה חודשים נהייתה קורונה ופתחתי טיקטוק וזה התפוצץ. הבנתי שיש לי כוח בידיים, עזרתי גם לשני חברים ולקחתי עוד לקוח ועוד לקוח ואפילו טיקטוק ישראל היו לקוחות שלי, ככה הקמתי חברה והחיים שלי הפכו לטובים".

@riki.rotter.media

זהו❤️

♬ צליל מקורי - ריקי רוטר

איך בעצם מתמודדים לבד בעולם? 
"הצבא עזר לי להתפקס, הייתי שנה ושמונה חודשים במקום ששמרו עלי ודאגו לי איפה אני בחגים וכאלה, היה לי הרבה זמן לחשוב ולהתכונן לשחרור, וגם נרשמתי ללימודים שנה לפני. ברמה הכלכלית עד היום אני חיה עם תלוש משוכרת קטן, אני לא מפונקת, מתרגלים למעט כסף ולהכין מקסימום אוכל. גם הייתי מלצרית אז שם אכלתי והמפקד אישר לי לקחת הביתה אוכל מהבסיס, אז ככה הכסף הלך למקומות הנכונים. עכשיו נגיד קניתי לעצמי בגדים בזכות האח, וזו הוצאה מוכרת אז התפנקתי ואולי אפילו קצת הגזמתי אבל היה כיף לשחרר". 

וכשיצאת בשאלה, לפני הגיוס, איך הרגשת?
"אני חושבת שזה כמו תינוק קטן שזורקים אותו להר של זבל ואומרים לו 'תזחל'. ניסיתי לחשוב על עצמי כמו על עולה חדשה, אבל אז הבנתי שלעולים חדשים יש היכרות עם תרבות בין לאומית והם יודעים מי זה ג'יימס בונד. זה אפילו לא תרבות, זה מערכת יחסים בין אישית, זה הכל, זה סלנג, איך מדברים. זה לא שחייתי בגטו, אבל זה היה מאוד שמרני".

איך זה כשחיים ברחוב?
"כל החיים שמו לי גבולות ופתאום היה הפקר מוחלט, אז עשיתי מלא שטויות והאמנתי במלא אנשים שניצלו אותי, בגלל שאין גבולות קשה לבנות אותם. זה להתחיל ללמוד מאפס, זה גם פתאום לחיות לבד בלי משפחה, הורים וכסף ויש התמודדות מול חברה שונה, בסוף? עשיתי את זה באמצעות הדחקה גדולה ויצר הישרדות". 

כתבת מכתב ליענקי לפני הכניסה לבית, למה בחרת דווקא בו?
"הוא האחד שקודם כל באופן מידי יש לי את ההזדהות הכי גדולה איתו כי הגענו ממקום דומה ויש לנו מכנים משותפים. לפעמים אני רואה אותו מתארגן לשבת ואני רוצה לעזור לו, אני מבינה את הסיבות לכך, מצד שני יש לי גם הרבה שאלות ממקום סקרני לשאול אותו. אני חושב שהוא מתוק מאוד והוא צעיר אבל מתנהג בצורה הכי שקולה ובוגרת והוא לא מתעמת ושומר על עצמו מאוד".

יענקי (יעקב) גולדהבר (צילום: מיכאל טומרקין)
יענקי (יעקב) גולדהבר (צילום: מיכאל טומרקין)

למי עוד היית רואה את עצמך מתחברת?
"הייתי שמחה להכיר את יובל לוי, לפי דעתי הייתי מתחברת אליה, לא רואה עוד מישהו. אולי גם שי, לא גיליתי אותה יותר מדי לצערי אבל אני כן חושבת שיש בה משהו כיפי וחברי". 

ולמי הכי פחות?
"הכי פחות התחברתי לספיר, אני חושבת שהיא הכי קשה לי לעיכול דווקא כי מרגיש לי שהיא מאוד אינטליגנטית וזה יוצא קצת מניפולטיבי. אני אשמח לגלות שאני טועה, אבל ממה שראיתי היא מאוד מחושבת ואני לא רואה שם אמת או אותנטיות, מרגיש לי שהיא חפרה בורות לקבור אחרים וקברה את עצמה בו, הייתי רוצה לגלות שהיא לא כזו, היא מאוד מהר הכניסה את עצמה לתוך המנהיגה של הבית בלי שאף אחד ביקש ממנה. בתעודת זהות אמרתי שאני לא קונה את הנתק שלה ושל שניר, לגבי האהבה שלה עם אברהם זה אותו סיפור, קשה לי לצפות בזוגיות הזו, זה סובייקטיבי". 

ומה לגבי עניין רומנטי?
"יש לי בת זוג כבר שנתיים וחצי ואני מאוד אוהבת אותה, אגב זה לא היה המניע ליציאה שלי בשאלה, תמיד אהבתי בנות יפות ורציתי להיות כמותן, לא ידעתי שרציתי אותן".

אז איך גילית על הנטייה המינית שלך?
"שלוש שנים אחרי שיצאתי בשאלה הייתי בלונדון ויצאתי לבר של לסביות, ביקשתי סיגריה מאחת הבנות ופתאום הערתי את זה, הבנתי שאני נמשכת לבנים אבל הם לא מרגשים אותי".

@riki.rotter.media

אני לא מאושרת

♬ צליל מקורי - ריקי רוטר

ומה בעניין המשפחה שלך, את בקשר איתם?
"אין לי קשר עם המשפחה, כשסיפרתי לאמא שלי שאני נכנסת לאח, ואני לא מדברת איתה, היא אמרה לי 'צאי לנו מהווריד, הסיבה היחידה שאני עונה לטלפון זה לבדוק אם חזרת בתשובה'. הם לא מקבלים אותי ולא מבינים אותי, ניסיתי לחזור בתשובה ולעשות הכל כדי להתקרב אליהם, אבל לצערי הבנתי בשנה האחרונה שכבר אין סיכוי בכלל לקשר, התקווה היחידה שלי זה שאחיות שלי ייחשפו לתוכנית וילמדו להכיר אותי באמת".

יש לך מקום שבו את מרגישה היום בבית?
יש לי שתי משפחות מדהימות, משפחת בעץ אפרים של מישהי שהייתה לקוחה שלי והיא גם יוצאת בשאלה, אישה בת 40, אמא למשפחה שכל ארוחת שישי אני אצלם אחת לשבועיים, אני מרגישה שם בבית, זורקת את הנעליים... זכיתי וזה לא מובן מאליו".

''האח הגדול'' (צילום: באדיבות רשת 13)
''האח הגדול'' (צילום: באדיבות רשת 13)

איזה דיירת את חושבת שתיהי?
"אני לא יודעת איזה דיירת אני אהיה, יש דינמיקות ואני יודעת שאני לא פראיירית, יש לי מה לומר, אם יהיהו הערות גזעניות או שוביניסטיות אני אענה, גם אם מתבריינים למישהו. אבל, כניסה שנייה זה להגיע לתוך מקום עם דינמיקה קיימת, בעצם העובדה שהם יודעים שאני מכירה את כל הסודות שלהם זה מייצר אנטגוניזם, אני מקווה שאצליח לשבור אותו ושהם יצליחו לראות אותי כמישהי שבאה להיות חלק מהם".

מה את מאחלת לעצמך?
"אני מאוד מקווה שאני אשאר נאמנה לעצמי, ואהיה אני. אני מקווה שאצליח לטפס למעלה בלי לעלות על אחרים אלא להתעלות על עצמי. אני מקווה שדווקא לא הדיירים, אלא הצופים בבית, יראו בי משהו".