בית "האח הגדול" הוא סיר לחץ לא פשוט שמוביל רבים מהדיירים בו למשברים אישיים או לגעגועים עזים. אחרי שהדייר גיא איתן פרש מהתוכנית לפני כשבוע, ביום שישי האחרון האינטנסיביות הובילה גם את הדיירת לין אלפי לקבל את ההחלטה הקשה ולצאת חזרה אל המציאות.

הבוקר (ראשון) פחות מ-48 שעות אחרי הפרישה המפתיעה, שוחחנו עם אלפי עם הימים בתוך האח, על הסיבה שהובילה אותה לשבור את הכלים, על המפגש המרגש עם בתה ועל הקשר הרומנטי עם רוי, שנרקם במסגרת התוכנית ונגדע בטרם עת.

לין אלפי, ''האח הגדול'' (צילום: יחצ)
לין אלפי, ''האח הגדול'' (צילום: יחצ)

איך הייתה החזרה למציאות?
"האמת מאוד טובה. כולם מקבלים אותי בחום וברוגע, לצאת מהמקום הזה זה טרלול אחד גדול אבל קיבלו אותי באהבה וגרמו לי להרגיש בבית".

יצא לך לצפות בפרקים מאז שיצאת מבית "האח הגדול"?
"עדיין לא יצא לי לצפות בפרקים, רק בתעודת זהות שלי. אני לא יודעת אם אראה אבל אם כן זה יהיה במתכונת מצומצמת. הכי מעניין אותי השבוע הראשון שאני ורוי היינו ביחד ואיך זה היה נראה מהצד, זה משהו שמסקרן אותי, וגם קצת אחרי שהוא יצא, מאוד מחכה לראות את ההתחלה".

אם כבר העלת את רוי, הוא סימס לך אחרי שיצאת? 
"כן רוי כתב לי, דיברנו אבל עדיין לא קבענו להיפגש. היה לי נחמד לשמוע ממנו שהכל בסדר וגם לשמוע הרבה דברים שלא ידעתי. בתוך הבית כיבו אותי ושלחו לי המסר שהוא סיפר שהוא רווק אז שמתי את הרגשות בצד ועכשיו כשאני בחוץ הופתעתי לשמוע שהוא מתגעגע ומחכה וכל הזמן צפה בי, הוא דיבר גם עם המשפחה שלי וזה עשה לי טוב על הלב, אפילו הסמקתי. אבל עד שלא אפגוש אותו בארבע עיניים ונשלים את כל הפערים לא נדע כלום. יהיה דייט, לא יודעת מתי, אבל יהיה". 

רוי רייניש ולין אלפי (צילום: צילום מסך רשת 13)
רוי רייניש ולין אלפי (צילום: צילום מסך רשת 13)

טוב אז בואי נחזור לסיבה שלשמה התכנסנו, ספרי לי על הימים האחרונים שלך בתוך הבית...
"הבית הוא מקום מאוד קשוח, כל סיטואציה הכי קטנה או הכי מצחיקה יכולה גם להיות מעליבה. בשבוע האחרון זה כבר היה שבוע של שבירה שלא הצלחתי לקום. הרגשתי שאין לי למה.. זה גם הגעגוע, גם תחושת מיצוי, גם חטפתי הערות על אוכל והסתכלות על הצלחת וזה לא הכי נעים, אכלנו שם המון מאכילה רגשית, אי אפשר להבין מהצד למה יותר או פחות".

מה הרגשת באותם ימים?
"הרגשתי שאני למטה, שהביטחון שלי יורד ואני לא מביאה את עצמי לידי ביטוי. שמתי מסכה כדי לשרוד וכשהבנתי שזה משתלט עלי והמוח לא מצליח להתנתק עשיתי את ההחלטה הכי נכונה עבורי וזה לצאת. אני לא מתחרטת על הרגע עברתי תקופה יפה, והתגברתי, והמטרה שבאתי לשמה, להביע לעצמי דברים חדשים והכרתי את עצמי מכל זווית אפשרית". 

מה היה הקש ששבר את גב הגמל?
"ביום שישי, היום שיצאתי, הייתה פעילות של כולם שגרמה לי לגעגועים וזה היה מה ששבר אותי. רץ לי במוח 'לין לכי הביתה'. זה ריסק אותי, ומאותו רגע שהייתה המשימה לא הפסקתי לבכות ולכן גם עשיתי את הצעד הזה וזה היה הרגע הנכון עבורי".

לין אלפי, ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
לין אלפי, ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

איך היה לפגוש את הבת שלך אחרי כל כך הרבה זמן?
"האמת שנלחצתי מהמפגש כי גם בתוך הבית הזכרתי לעצמי שהיא ילדה והיא לא תרוץ אליי ישר. הגעתי בלילה ולא הערתי אותה כדי שלא יהיה לה שוק מתוך שינה. ישנתי חדר לידה וכשהיא קמה הסתכלה עלי ולא הבינה מאיפה נפלתי, היא שיחקה איתי מרחוק ולאט לאט התקרבתי אליה, אבל כשהיא חיבקה אותי - ומאותו רגע היא לא עזבה אותי".

הרגשת שפספסת?
"בטח, היא גדלה ופתאום הכרתי גם בה צדדים חדשים, פספסתי כמה שלבים בהתפתחות שלה, אפילו שזה רק חודש וחצי בגילים כאלה זה משמעותי. היו לי הרבה מחשבות שהיא לא הבינה איפה אני וששמתי אותה בוקר אחד בגן ונעלמתי. למרות שידעתי שהיא בידיים הכי טובות, אני אמא שלה".

איך היו התגובות בחוץ?
"קודם כל לא חשבתי שהבאזז סביבי היה כל כך גבוה. שוב, נורא התרגשתי ועברתי על ההודעות והשתדלתי לענות לאנשים שריגשו אותי ושהצחקתי ושאהבו אותי, כתבו לי שלא יודעים מה יעשו בלעדי על המסך, זה חימם לי את הלב. בתוך הבית היה חוסר ודאות".

בטוח היו גם תגובות פחות טובות...
"פחות הסתכלתי על תגובות רעות אבל כן היו, באמת שלא לקחתי את זה אלי ואני השתדלתי להסתכל על עצמי ולאן שהגעתי והלתגאות בעצמי. תגובות רעות תמיד יהיו ואנשים ישפטו ויהיה לכל אחד מה להגיד, אני יודעת מי אני וזה הכי חשוב". 

עכשיו את כבר לא אנונימית, מעניין אותך להישאר בתודעה?
"כן מעניין אותי להיות מפורסמת, גם לפני האח הייתי בטיקטוק ובאינסטגרם וזה משהו שאני רוצה להמשיך. מעניין אותי ללכת לכיוון של מוזיקה ושירה, תמיד הייתי כישרונית ואהבתי את המצלמה, אז זה משהו שאני רוצה להתקדם איתו. זה כבר בדיבור". 

אז איפה את רואה את עצמך בעתיד, אפילו עוד שנה או שנתיים?
"אני רואה את עצמי עם הילדה במקום הכי הכי טוב, להעניק לה ולתת לה כל מה שאני יכולה אבל גם לעבוד ולפתח את עצמי ולא לוותר על מה שאני רוצה, אני רק בת 20 ואני לא יכולה לוותר על עצמי, מקווה להישאר בתחום ולעבוד ולהרים לעצמי".

לין אלפי (צילום: מיכאל טומרקין)
לין אלפי (צילום: מיכאל טומרקין)

מי את חושבת שהכי ראוי לנצח? 
"חד משמעית יובל מעתוק – היא חברה טובה, שלי בעיקר, והיא בן אדם רגיש ומצחיק, היא תומכת ותמיד שם בשבילך ופשוט מגיע לה. היא בן אדם מאוד טוב ובחוץ מי שיזכה בה הוא יהיה הכי מאושר בעולם". 

מה לגבי סתיו, הופתעת מהתמיכה שהיא מקבלת בחוץ?
"כבר מתוך הבית ידעתי שהיא חזקה, אני לא שונאת אותה ולא כועסת, ואני גם לא חושבת שהיא בן אדם רע, נכון שהצקנו אחת לשנייה ורבנו לפעמים, אבל מה לעשות, לא כל בני האדם מסתדרים. מה שכן, ידעתי שהיא אהובה בחוץ ואני באמת מפרגנת ומאחלת לה שיהיה לה בהצלחה בתוך הבית". 

איזה מסר היית רוצה לשלוח לתומכים שלך?
"פשוט שאני מודה לכולם על התמיכה והשאירו אותי שם. אני שמחה שהצלחתי להיכנס ללב של אנשים, אני מאוד חברותית וחשוב לי שייהנו ממני אז אני רוצה להגיד תודה על כל ההערכה כלפיי".