ימי השיבוש פוגעים בכלכלה? תשאלו את אחד הנפגעים הבולטים, הפרשן הפוליטי עמית סגל. סגל, שלפי פרסומים זרים זוכה לסכום של כחמש ספרות לכל הרצאה, היה אמור להופיע בשלישי האחרון בכנס הראשון של בוגרי מגמת הממשל באוניברסיטת רייכמן. בשל ההכרזה על יום השיבוש, קיבלו הבוגרים המאוכזבים הודעה שהמפגש כולו נדחה ל־11 באוקטובר, בתקווה שעד אז תשקוט הארץ.

סגל, לא יכולת ללחוץ על רוטמן לדחות קצת את החקיקה?
“אמת. האירוע נדחה".

מכת''זית הופעלה נגד מפגינים בעת חסימת כביש בתל אביב במהלך יום השיבוש (צילום: אבשלום ששוני)
מכת''זית הופעלה נגד מפגינים בעת חסימת כביש בתל אביב במהלך יום השיבוש (צילום: אבשלום ששוני)

עו״ד אורי סלונים, שתמיד השתדל להיות בקונצנזוס בשל תפקידיו הרגישים והממלכתיים בנושאי שבויים ונעדרים, ירד מהגדר והגיע במוצ"ש להפגנה בעמק חפר, לאחר שחבריו מהצנחנים ביקשו שיבוא לדבר.

עו"ד סלונים, לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה?
״עסקתי כל חיי בעניינים ממלכתיים והומניטריים מאוד, מקודשים אך א־פוליטים באופן מוחלט. הפעם, לאור החשש הענק של כולנו ממלחמת אחים נוראית, נעניתי לבקשת אחיי מהצנחנים, משפחתי השנייה, להופיע ולומר את אשר על לבי. מעולם לא התעניינתי מה הדעות הפוליטיות של מי ממאות בני משפחות השבויים והנעדרים של ישראל, או ילדים עם צרכים מיוחדים. גם הפעם לא נכנסתי לעניין הפוליטי, אלא ביקשתי מרה"מ שיעשה את הדבר הנכון, להפסיק את התהליך לפסק זמן ארוך כדי לנסות להגיע להסכמות, וניתן להגיע. למנוע את התהליך הנורא של כמעט מלחמת אחים".

אורי סלונים (צילום: אביב חופי)
אורי סלונים (צילום: אביב חופי)

קבלו מקבץ נופשים שיוציא לכם את העיניים: המיליארדר פויו זבלדוביץ, מעין חבר של בנימין נתניהו, נופש בפינלנד, ארץ הולדתו. עוד זוג מיליארדרים, מתיו ומלאני ברונפמן, נפשו בסן טרופה, והמיליארדר איל וולדמן ואלה יובל, בת זוגו, מצויים, נכון לשניות אלו, ביוון.