השחקן איתי טיראן, שנפרד בשנה האחרונה מאשתו מלאני פרס, הגיע לישראל מווינה, לשם עבר להתגורר לפני כשנתיים. טיראן חזר לארץ הקודש כדי לביים את ההצגה “ריצ׳רד השלישי" בתיאטרון גשר (עם יבגניה דודינה בתפקיד ריצ'רד) וגם אמור להופיע באירועי הפרידה ממנכ"ל הבימה הפורש נעם סמל.

איתי טיראן בסרט ''הדיבוק'' (צילום: יח''צ)
איתי טיראן בסרט ''הדיבוק'' (צילום: יח''צ)

נחום יהושע, בנו הצעיר של א"ב יהושע, פתח את האירוע “זוכרים את בולי" של אגודת הסופרות והסופרים בישראל בהנחייתה של הסופרת דורית זילברמן, שעשתה דוקטורט על יצירתו, כשברקע התחוללה הפגנה נוספת בקפלן הסמוך. בני ציפר סיפר שם שבסוף ימיו בולי ביקש ממנו לארגן לו פגישה עם נתניהו. חברת הכנסת לשעבר אמילי מואטי סיפרה איך שלחה לו את התוכנית המדינית של מפלגת העבודה והוא קרא לה ולמפלגתה “חבורת הזויים". השחקן והבמאי עודד קוטלר סיפר על בולי המחזאי ועל שעות של שיחות איתו. אולה שור־סלקטר, שמככבת בעונה השנייה של “השוטרים", קראה מכתביו, כך גם שורה ארוכה של סופרות וסופרים.

דורית זילברמן ובני ציפר (צילום: בן טל)
דורית זילברמן ובני ציפר (צילום: בן טל)

ועוד אירוע מרגש נערך בשישי האחרון במסעדת "קיטון" בתל אביב לזכרם של שני ענקים: המשורר והפזמונאי יורם טהרלב והשחקן והבמאי יהודה בארקן.

רועי ברקן, איך נוצר החיבור המיוחד הזה?
“לא היה ממש קשר בין שניהם. הסיבה היחידה היא ששניהם אהבו לאכול במסעדת 'קיטון', והמסעדה הנציחה את שניהם והטביעה את שמם על הכיסאות שהם נהגו לשבת עליהם. היה לי הכבוד להרים את האירוע עם אשתו, בתיה טהרלב, ועם אורנה רסקין, הבעלים של המסעדה. הגיעו לשיר דלית כהנא ועופר כץ, שניגן על הקלידים. התרגשתי במיוחד כשנורית הירש ונעם סמל הגיעו. יש לי אנקדוטה. אפשר?".

רועי ברקן ואורי מלמיליאן (צילום: פרטי)
רועי ברקן ואורי מלמיליאן (צילום: פרטי)

בוודאי.
“לפני ששרתי את השיר ‘ירח' של שלמה ארצי, אמרתי במיקרופון שלא הערצתי הרבה אנשים בחיים. הערצתי רק את אבא, את אלי אוחנה, את אורי מלמיליאן וכמובן את שלמה ארצי. בבר המצווה שלי, שחגגתי בבית החייל בת"א, אבא שלי אמר לי שהוא עושה לי הפתעה. במהלך האירוע הבנתי שהוא הזמין את אורי מלמיליאן לאירוע. לצערי אורי לא הגיע בסוף. בשישי אני מסיים לשיר את השיר, וחמש דקות אחרי אורי מלמיליאן עובר ליד המסעדה. אני אחד שלא מאמין שדברים קורים במקרה, ואין לי ספק שאבא דאג שהפעם הוא יגיע. אבא, תודה ששלחת אותו. אני מקווה שהכל בסדר איתך למעלה. אוהב אותך מאוד ומתגעגע".

אורי מלמיליאן, ידעת שהבן של יהודה בארקן ז"ל מעריץ אותך כל כך? איך היה לפגוש אותו?
״היה מרגש וספונטני. לא זכרתי שלא הגעתי לבר המצווה של רועי, אבל שמח שניתנה לי ההזדמנות לשמח אותו עכשיו״.