לא רבים יודעים אבל "גולדה", הסרט המדובר של גיא נתיב, שהוקרן בפתיחת פסטיבל הקולנוע בירושלים עם השחקנית זוכת האוסקר הלן מירן בתפקיד הראשי, היה רעיון של גידי מאיר, הנכד של גולדה. הוא הציע לנתיב ללהק את מירן לתפקיד המורכב.

נתיב, הכל נשאר במשפחה?
"גידי מאיר נפגש עם התסריטאי ניקולס מרטין ואמר לו 'אני רואה בהלן מירן את סבתא שלי', ואז שלחו להלן מירן תסריט והיא התלהבה. נפגשתי עם הלן בביתי בלוס אנג'לס באמצע הקורונה והיה חיבור מיידי. דיברנו ארבע שעות רצופות ואמרתי לה שהיא תהיה גולדה מדהימה. גידי עזר בתחקיר של הסרט ונתן את ברכתו. שאר הנכדים עזרו בתחקירים, תמונות ועוד".

גידי , דניאל הלן מירן ושאול רחבי  (צילום: סיון פרג')
גידי , דניאל הלן מירן ושאול רחבי (צילום: סיון פרג')

המדור משתתף בצערו של השחקן אורי לוי על מות רעייתו, טלילה בן זכאי. בן זכאי הייתה שחקנית תיאטרון, עורכת ומגישת תוכניות רדיו, עיתונאית ומחזאית. היא נפטרה בשבת האחרונה בגיל 92. ב־1962 הצטרפה לצוות עיתונאי "מעריב" והייתה כתבת ועורכת במדור התרבות של העיתון לאורך שנים רבות, עד יציאתה לגמלאות.

מזל טוב לאושיית הטלוויזיה יעקב אחימאיר המיתולוגי, שחגג בשבוע שעבר יום הולדת 85, כשהוא עדיין בועט ולא חוסך את דעותיו מאיש.

אחימאיר, ברכות.
"תודה. מסיבות שונות, תתקיים חגיגת יום הולדתי רק היום (שישי, 28.7), בארוחה חגיגית למשפחה. אני מאחל למשפחתי בריאות, המשך אושר רב לנכדינו והמשך שירות בטוח בצה"ל לכל חיילינו ובהם לנכדנו אמיר. אני קורא הרבה, ומקווה שבעתיד ייצא לאור ספרי שיהיה, אני מקווה, באיכות דומה לספריה של רעייתי אורה. כל טוב".

יעקב אחימאיר (צילום: אביב חופי)
יעקב אחימאיר (צילום: אביב חופי)

> אופיר הלפרין, שבעשור האחרון העביר לצד אלון אולמן את הסדנאות הגדולות בישראל, יצא לדרך חדשה כמנטור וכעת מוציא לאור את "חכמת הדג - אגדה שקרתה באמת"- ספר ביכורים חדש של העצמה והתפתחות אישית לילדים ובני נוער.

אופיר הלפרין (צילום: יח''צ)
אופיר הלפרין (צילום: יח''צ)