הדוגמנית מורן אטיאס ציפתה שנים רבות להפוך לאמא והגשימה השנה את חלומה, כשהביאה לעולם את בתה הבכורה ליה יעל באמצעות תרומת זרע. האמא הטרייה שיתפה בסוף השבוע האחרון תיעוד את בתה התינוקת, והחליטה להתייחס לקשיים שנקלעו בדרכה כהורה יחידני. 

"לפני שבוע ישבתי עם חברים וכולם הרעיפו עליי מחמאות כמה שאני אמיצה. וכמה זה קשה להיות אם חד הורית. ואו כמה זה קשה. ואו זה קשה. ואו. אני חושבת ששמעתי את המילה קשה מעל עשרים פעם. ניסיתי להסביר שהמצב אחרת אבל הפסקתי כי הבנתי שהם מעדיפים להאמין שזה פשוט קשה".

View this post on Instagram

A post shared by Moran Atias (@moranatias)

"חזרתי למלון והמילים הידהדו וחילחלו בי ולאט לאט הלב שלי מתכווץ ומעט חמצן לנשימה, אני מתחילה לשמוע ולהאמין שקשה לי. קשה לי לעשות דברים לבד. קשה לי לחשוב על הכל. קשה לי לתכנן ולהאמין שתמיד אוכל לפרנס אותנו בכבוד. קשה לי לארגן בית, לטוס, לחזור לחברים, למצוא פרנסה כשיש שביתה. ואו כמה כוח יש למילים ואיך הן יכולות להטריף את המחשבה. אבל מה הן מחשבות? המצאות ובמקרה הזה הן אפילו לא היו שלי אז מה אני עושה?! אז יצאתי מהמוח שהלך לאיבוד במחשבות ומילים של אחרים ונזכרתי מתי היה לי קשה".

"היה לי קשה במשך שלוש שנים שלא ידעתי מה באמת רציתי. היה לי קשה שלא ידעתי מה טוב לי. היה לי קשה שלא ידעתי איזה בן זוג נכון לי. היה לי קשה כשהייתי בבלבלה. שלא ידעתי מה באמת רוצה. אז היה לי קשה. אבל אהוביי כשבחרתי. הכל הפך קל. שבחרתי להיות אם חד הורית נהיה לי קל. איזה כוח יש בבחירה. בחרתי וזה הראה לי דרך. מסלול אל הלא נודע אבל במודע שיש רצון ואמונה".

מורן אטיאס חשפה את השם שבחרה לבתה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מורן אטיאס חשפה את השם שבחרה לבתה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"שבחרתי הלב השלים עם מציאות. הבחירה איך להגיב היא בידינו. הלב שלי בחר והמוח הצטרף ובטח שיש שיעורים בדרך אבל להגיד קשה לא עזר לי אלא חסם ממני הודיה. ולהודות היא דרך חיים - הכרת הטוב לוקחת את הנשמה העדינה שלנו לשלווה ורוגע ויתרה מכך לשמחה. הכרת הטוב מבריאה לי את הנפש ומזכירה לי כמה הכל יכול להיות קל. תראו אותי כאן מצחיקה את הבת שלי בלי שום ניסיון בלי שום הדרכה רק בהודיה להיות עבורה גם כלב או חתול, מה שהיא רוצה. היום אנחנו חוגגות נס של עשרה חודשים יחד ומשתפת את כולכם בחלק מאד מאד פרטי של הנשמה שלי בתקווה שכולנו נתרכז בהודיה. ואהבת. ושמחת. כל יום הוא חג. ואהבת. ושמחת. והודיית כל יום הוא חג".