השחקן־דוגמן צחי הלוי (“פאודה", “השוטרים", “ישמח חתני", התרנגול ב"הזמר במסכה" ועוד ועוד) מפיק סרט בשם “פרוטוקול חניבעל". הסרט עוסק במנהרות חמאס בעזה. הוא שכר לעבודה מעצב סופר־נחשב בשם ערד שאואט (“פוקסטרוט", “הערת שוליים" ועוד). לטענת שאואט, הלוי סירב לשלם לו בסיום העבודה סכום שנע בסביבות 70 אלף שקל. ולא רק זה, שאואט, לטענתו, נדרש גם לשלם את שכרם של העובדים בפרויקט מכיסו הפרטי. עכשיו הוא תובע את הלוי, שמצדו עושה הכל כדי שהסיפור לא יפורסם. אגב, שאואט נמצא בזוגיות עם השחקנית המוסלמית מייסלון חמוד שאוא במאית, תסריטאית ומפיקה ("לא פה, לא שם" ו"החולמים" בהוט) ויש להם בת בשם לילה, כמו הלוי, שנשוי ללוסי אהריש.

צחי הלוי לגולף (צילום: דודי חסון)
צחי הלוי לגולף (צילום: דודי חסון)


שאואט, אולי הלוי ברח דרך המנהרות בעזה?
“חשוב לי לציין שאין לי רצון להכפיש את שמו של צחי ולכן אני נזהר במילים. בכל אופן, אלו הדברים: הגשתי נגד צחי הלוי תביעה כספית. התביעה נוגעת לשכר עבודה שלא שולם לי במסגרת הפקת הסרט של ‘פרוטוקול חניבעל'. התביעה מפרטת את השתלשלות האירועים הנוגעים לעבודתי עבור ההפקה, אשר נוהלה גם על ידי צחי. אחת מטענותיו של צחי לסירובו לתשלום היא כי לא היה בינינו הסכם המפרט את השירותים שניתנו עבור ההפקה. כפי שפירטתי בכתב התביעה, הדבר איננו נכון. אני אכן שילמתי לנותני שירותים מטעמי כספים במסגרת העבודה עבור ההפקה, בהסתמך על כך שאקבל מההפקה כספים עבור עבודתי".

הלוי, מה קרה? צה"ל חשף את המנהרות ששאואט בנה?
“טענותיו של מר שאואט, בכל הכבוד, אינן נכונות. הוגש מטעמי כתב הגנה מפורט וענייני, שדוחה את טענותיו, והעניין נדון בימים אלה בבית המשפט".

ערד שאוואט  (צילום: פרטי)
ערד שאוואט (צילום: פרטי)

עו״ד אורן ביטון בא כוחו של צחי הלוי מסר בתגובה: ״בכל הכבוד, טענותיו של מר ערד אינן נכונות. הפנייה של מר ערד מהווה נסיון להכפיש את שמו של צחי ולהפעיל עליו לחץ פסול ולקבל כספים שהוא לא זכאי להם. המדובר בהפקה שצחי הינו אחד מהשותפים שלה. סוכם עם מר ערד כי תשולם לו מקדמה בשלב הראשון ויתרת התשלום תתבצע בכפוף לגיוס המימון הדרוש להפקת הפרוייקט ויציאה להפקה, מה שטרם נעשה. כמו כן, מר ערד "שכח" לציין בפניכם כי לא סיפק ולו תוצר אחד ממה שהוא טוען שביצע ואף הודיע באופן חד צדדי כי מפסיק את מעורבותו בפרוייקט ההפקה, דבר שאף הסב נזקים והכבדה על הפרוייקט. בכל אופן, הוגש כתב הגנה מפורט וענייני מטעמו של צחי הלוי והעניין נדון בימים אלה בבית משפט״.

מטעמו של ערד שוואט ועו״ד אילי קיפרמן נמסר בהמשך לתגובתו של עו״ד אורן ביטון: “בניגוד למה שעורך הדין של צחי אמר אני רוצה להבהיר שלא היתה שום פניה מצידי. ושאין ברצוני להכפיש את שמו של צחי! מי שעבד איתי יודע מהם ומה טיבם של התוצרים שאותם אני יוצר בכל הפקה בנפרד כמעצב ולרבות בהפקה זאת”.